اینستاگرام همینطور در حال ارائه قابلیت‌های جدید برای پلت‌فرم خود است و بعد از این که برنامه‌ریزی برای لایو را برای کاربران خود ارائه کرد، چندی قبل از قابلیت کولب (Collab) نیز رونمایی نمود.

این قابلیت که بر خلاف بسیاری از ایده‌های اینستاگرام که الهام گرفته شده از شبکه‌های اجتماعی دیگر هستند، یک ایده نسبتا نو به حساب می آید که به وسیله‌ی آن شما می‌توانید با یک تولیدکننده‌ی محتوای دیگر، پستی مشترک در فید یا ریلز داشته باشید. به این ترتیب کاربران هر دو تولید کننده محتوا آن پست را دیده و شما خود را به جمع متفاوتی خواهید شناساند.

در ادامه تمام چیزهایی که باید در مورد قابلیت کولب بدانید را ذکر می‌کنیم.

اینستاگرام کولب‌ دقیقا چیست؟

همانطور که گفتیم، شما با استفاده از این قابلیت، می‌توانید از یک کاربر دیگر دعوت کنید تا پستی را به صورت مشترک در فید یا ریلز به اشتراک بگذارید. به این ترتیب پست با آیدی هر دو نفر روی اینستاگرام آپلود شده و کاربران نیز اکانت هر دو را برای این پست مشاهده خواهند کرد.

در این روش ویوها، لایک‌ها و کامنت‌هایی که دنبال کنندگان هر دو اکانت برای پست اعمال می‌کنند، درون پست مشترک ثبت می‌شود و به صورت جداگانه محاسبه نخواهد شد. این قابلیت اگر چه در ابتدا تنها برای بعضی از کشورها فعال بود اما به نظر می‌رسد، حالا تقریبا تمامی کاربران اینستاگرام از آن برخوردار هستند.

پیش‌بینی می‌شود این قابلیت به سرعت به یکی از ابزارهای محبوب اینستاگرام بدل شود و تولیدکنندگان محتوا از آن استفاده‌ی زیادی کنند. این امکان هم تنوع خوبی به اینستاگرام و اکانت‌های تولیدکنندگان محتوایی می‌دهد که دچار تکرار شده‌اند و هم این که برای جلب توجه کاربران جدید، راهی عالی به حساب می‌آید.

چطور از قابلیت کولب استفاده کنیم

بعد از این که قابلیت کولب برای شما فعال شد، شما می‌توانید با درخواست در زمان پست گذاری در فید یا ریلز، از این قابلیت استفاده کنید.

چطور درخواست کولب ارسال کنیم

بعد از این که پست یا ریلز خود را ارسال کردید، در بخش اشتراک گذاری به Tag People بروید. بعد از آن در سمت راست پایین پست، گزینه‌ی Invite Collaborator را مشاهده خواهید کرد. وقتی روی این گزینه بزنید، می‌توانید کاربر مورد نظر خود را جستجو کرده و در نهایت به او برای همکاری در آن پست، دعوتنامه ارسال نمایید.

بعد از این کافی است منتظر بمانید تا کاربر مورد نظر درخواست شما را تایید کند و در این صورت پست شما در هر دو اکانت به نمایش در می‌آید. فقط در نظر داشته باشید که شما تنها در هر پست با یک کاربر دیگر می‌توانید کولب داشته باشید و هنوز امکان کار گروهی در اینستاگرام را ندارید.

چطور درخواست کولب را تایید کنیم

درخواست‌ها به بخش پیغام خصوصی ارسال می‌شود و با رفتن به آن بخش، درخواست کولب را می‌بینید و می‌توانید با زدن روی Accept در این همکاری شرکت کنید. به همین سادگی!

نکات مهمی که درباره کولب باید بدانید:

  • این روش با تگ کردن تفاوت زیادی دارد. شما در حالت تب تنها در کپشن دیده خواهید شد و کاربر باید روی تگ شما لمس کند تا نهایتا اکانت شما را ببیند در صورتی که با کولب، اسم شما به عنوان یکی از پست کنندگان پست در بالای عکس یا ویدیو به نمایش گذاشته می‌شود.
  • نام ایجاد کننده پست در کپشن دیده شده و نام کسی که در همکاری شرکت کرده است، تنها در بالای پست قرار می‌گیرد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *