امروز شبکه‌های اجتماعی یکی از راه‌های جذب مشتری برای کسب و کارهای ماست. برای اینکه بتوانیم با مشتری ارتباط برقرار کرده و او را به سوی خود بکشانیم، ممکن است روش‌های عادی و تکراری خیلی کاربردی نباشد. در این حالت نیاز به ایده‌هایی داریم که خلاقیتی در آنها به کار رفته و کاربر را جذب خود کند. در حال حاضر اینستاگرام و واتساپ پرکاربردترین شبکه‌های اجتماعی هستند که کاربران بیشتر زمان خود را صرف آن می‌کنند. در این راه شاید لازم باشد ترفند‌هایی به کار ببرید تا در کارتان موفق‌تر شوید. اما قبل از هر چیز لازم است نرخ تعامل با مشتری را بالا ببرید. شما هر چقدر که بتوانید بیشتر با مخاطبان خود ارتباط موثر برقرار کنید، بهتر خواهید توانست کسب و کار خود را توسعه دهید.

نحوه اشتراک‌گذاری اطلاعات

اطلاعات همیشه و در هر کسب و کاری ارزشمندترین دارایی شماست. پس شاید لازم باشد مقداری از این دارایی ارزشمند را برای جذب مخاطب خود سرمایه‌گذاری کنید. اینکه چه نوع داده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهید مهم است. اطلاعاتی که به صورت پست یا استوری به اشتراک گذارده می‌شود باید محتوای جذاب و جدید باشد و در عین حال اطلاعات حساسی نباشد که به آینده کاری شما صدمه‌ای وارد کند. خلاقیت در تولید محتوا و به اشتراک‌گذاری نوع اطلاعات یکی از اولین و مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید و وقت صرف کنید. به طور مثال در ابتدا باید برای اینکه چه چیزی را چگونه و در چه بازه زمانی به کاربران نمایش دهید، فکر کرده و نقشه راه بکشید. زمان‌بندی کنید و به اجرا در بیاورید.

 

نحوه برخورد مودبانه

در ارتباط با جامعه، حتی به صورت مجازی و از طریق شبکه‌های اجتماعی هم رعایت ادب، هر فردی را در هر سنی به شما جذب می‌کند. نحوه برخورد با اشخاص و به قول معروف مشتری‌مداری یکی از اساسی‌ترین راه‌های جذب، رضایت و وفاداری مشتری است. در نتیجه رفتار شما نرخ تبادل با مخاطبانتان را افزایش خواهد داد.

جلب اعتماد

یکی دیگر از مهم‌ترین نکاتی که چه در زندگی واقعی و چه در دنیای مجازی بسیار پر اهمیت است، جلب اعتماد مشتری است. برای اینکه بتوانید در کسب و کار خود در شبکه‌های اجتماعی در مسیر خود بمانید و رو به جلو حرکت کنید، لازم است علاوه بر درستکاری، این خصیصه ارزشمند را به اشخاصی که با شما ارتباط برقرار می‌کنند، به اشتراک بگذارید. پاسخ به موقع به کاربران، پیگیری درخواست افراد و راهنمایی درست آنها یکی از موثرترین راه‌هایی است که به شما اعتماد کنند. وقتی چنین اتفاقی افتاد، مشتری شما علاوه بر وفاداری، کالا یا خدماتتان را به دوستان، خانواده و افراد دیگر معرفی خواهد کرد. این موضوع به معنی افزایش فالوئر مفید در اینستاگرام و فروش بیشتر خواهد بود.

مشاوره موثر

راهنمایی درست و موثر در جهت اهداف مشترک میان شما و کاربران، می‌تواند یک کاربر عادی را به یک مشتری خوب تبدیل کند. معمولا افرادی که با شما ارتباط می‌گیرند تا آنها را راهنمایی کنید، اطلاعات کافی در مورد موضوع مورد نظر را ندارند. بهتر است شما به طور مفید و مختصری به آنها مشاوره دهید که علاوه بر جذب آنها به کلام روان و اطلاعات درستتان، به شما اعتماد کرده و با انتخابی درست، کالای مورد نظر را از خودتان درخواست کند.

 

ایجاد صمیمیت

با ایجاد صمیمیت بین شما و کاربرانتان، ذکر نامشان و نوشتار مودبانه و در عین حال عامیانه، مخاطب این تصور را خواهد داشت که شما هم مثل خود او شخصی هستید که پاسخگوی نیازهای ایشان است و پس از جلب اعتماد او، خواهید توانست ارتباط موثر برقرار کرده و خرید خود را با آسایش بیشتری انجام دهد و اطمینان داشته باشد که انتخاب درستی داشته است.

مسئولیت‌پذیری

مسئولیت‌پذیری مهم‌ترین ویژگی فردی است که خدمتی را به فردی ارائه می‌دهد و یا کالایی را به کسی می‌فروشد. این کلمه بار معنایی سنگینی به همراه دارد. در صورتی که کاربر بداند که شما فرد مسئولیت‌پذیری هستید بسیار سریع‌تر به شما اعتماد کرده و به یک مشتری وفادار تبدیل می‌شود. به طور مثال شما با بیان توانمندی و موفقیت‌های خود در زمینه کاری مورد‌نظر و خدماتی را که به مشتریان قبلی ارائه کرده‌اید و رضایت آنها را به همراه داشته است، نشان‌دهنده حس مسئولیت‌ شماست. به طوری که مشتری بداند اگر مشکلی در جنس خریداری شده یا خدمتی که انجام می‌شود، پیش بیاید، شما در کنار او خواهید بود.

 

در نهایت شما با تولید محتوای مناسب و هشتگ‌گذاری خلاقانه می‌توانید کاربرانی را که با پیج شما آشنایی ندارند را به سمت خود راهنمایی کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *