اینترنت یاد گرفتن مهارت‌های جدید را بسیار آسان کرده‌است ولی همچنان یافتن منبع مناسب برای آموزش و مهم‌تر از آن برای آشنایی با مهارت‌های مختلف و انتخاب یکی از آن‌ها کار چندان آسانی نیست. در این مطلب به معرفی چندین سایت جهت تسهیل یافتن مهارت مورد نظر و یادگیری آن می‌پردازیم.

Learn-Anything

کاربران در این سایت موضوع مورد نظر خود را وارد کرده و به جستجوی راه‌های یادگیری آن می‌پردازند. این وب‌سایت در میان منابع متفاوت به دنبال مطالب کاربردی می‌گردد و علاوه بر ارائه‌ی آن‌ها، نقشه‌ای کلی از مسیر حرفه‌ای شدن در مهارت مدنظر کاربر رسم می‌کند.

Learn-Anything

این نقشه همیشه بهترین راه ممکن نیست ولی در کنار مطالب ارائه شده، می‌تواند به کاربران جهت شروع کمک شایانی کند.

Degreed

کاربران در سایت Degreed می‌توانند مجموعه‌ای از منابع آموزشی حول موضوع مورد نظر خود تهیه کنند و همچنین به فالو کردن دیگر کاربران علاقه‌مند پرداخته و از تجربیات دیگران بهره‌مند شوند.

Degreed

به طور کلی می‌توان این سایت را یک فیسبوک متمرکز بر یادگیری دانست که بهترین مطالب از همه نوع(مثل کتاب، ویدئو، پادکست و …) را در اختیار کاربران می‌گذارد.

Courseroot

پلتفرم‌های یادگیری نظیر Coursera، Udacity و Udemy موتور جستجوی مخصوص به خود را دارند؛ سایت Courseroot همه‌ی این‌ها را ترکیب کرده و نتایج جستجوی کاربر را از میان سایت‌های ذکر شده و همچنین دیگر منابع معتبر نظیر Khan Academy ارائه می‌کند.

Courseroot

برای کار با این موتور جستجو با نام MOOC، کافیست موضوع مورد نظر را وارد کنید و سپس بسته به سلیقه‌ی خود نتایج جستجو را بر اساس معیارهایی مثل قیمت، سختی، زمان، پلتفرم و … فیلتر کنید.

همچنین اگر موضوع خاصی را در ذهن ندارید، می‌توانید به لیست جامع سایت رجوع کرده و نگاهی به مهارت‌های متفاوت بیندازید.

Learney

تمرکز این سایت بر روی توسعه‌دهندگان نرم‌افزار است؛ این افراد مطالب بسیار زیادی را پیش روی خود دارند و هدف Learney جمع‌آوری و کاهش زمان پیدا کردن این مطالب و منابع است.

Learney

صفحه‌ی Discover این سایت برای هر کسی می‌تواند جالب باشد و به نمایش مطالب کمتر مرتبط با حرفه‌ی فرد می‌پردازد و بدین‌ترتیب می‌توان آن را راهی برای یافتن مهارت‌های جدید هم تلقی کرد.

r/IWantToLearn

سایت Reddit را تقریبا همه می‌شناسند؛ این بخش سایت بیش از ۴۰۰هزار کاربر دارد و می‌توانید به مطالعه‌ی سوال و جواب‌ها پرداخته و یا سوال مدنظر خود را از دیگر کاربران بپرسید تا هرکس بسته به تجربه‌ی خود شما را راهنمایی کند.

r/IWantToLearn

همچنین بد نیست به منوی ابزار در کنار صفحه اشاره کنیم که ساب‌ردیت‌های متعدد و جالبی را به شما نمایش داده و می‌تواند در مسیر جستجو کمکتان کند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *