آیا در حال آموزش و بالا بردن سطح زبان انگلیسی‌تان هستید؟ آشنایی با زبان انگلیسی دسترسی شما را به منابع و وبسایت‌ها بالا برده و باعث می‌شود شما بتوانید مطالب بی‌شماری به واسط اینترنت مطالعه کنید. تقریبا همه ما Duolingo را به عنوان بهترین منبع آموزش و یادگیری زبان می‌شناسیم. اما آیا شما به دنبال چیزهای بیشتری هستید؟ پس نیاز به برنامه‌ای آنلاین برای تقویت پایه زبان و گسترش دایره واژگان‌تان دارید. چگونه می‌توانید زبان‌تان را با استفاده از ابزار آنلاین ارتقا دهید؟

LearnEnglish (وب)

LearnEnglish

از آنجایی که مهد زبان انگلیسی بریتانیا است می‌توانید از آموزش زبان شورای بریتانیا که دارای پورتال فوق‌العاده مفید ” LearnEnglish ” است استفاده کنید که به تمام سطوح زبان آموزان انگلیسی کمک می‌کند. شما در ابتدا باید آزمون تستی کاملا رایگان شامل ۲۵ سوال انگلیسی را جواب دهید تا سطح انگلیسی شما سنجیده شود. این کار را امتحان کنید تا ببینید می‌توانید نمره کامل بگیرید یا نه. بر اساس نتایج آزمون شما، LearnEnglish منابع مختلفی را در پورتال خود به شما توصیه می‌کند، بنابراین می‌توانید برای آموزش زبان خودتان را چالشی واقعی تبدیل کنید. LearnEnglish همچنین یک پادکست عالی برای کسانی که می‌خواهند زبان را با صدای بلند و همچنین دستورالعمل‌های ویدئویی دنبال کنند ارائه می‌دهد.

Do People Say (وب)

Do People Say

حتی اگر با اصول زبان هم آشنا باشید گاهی برای فهم عبارات سخت نیاز به کمک دارید. بیشتر مردم در چنین شرایطی از گوگل استفاده می‌کنند. اما گوگل به شما جوابی آکادمیک می‌دهد و در مورد چگونگی استفاده آن توضیحی نمی‌دهد. به جای جستجو در سایت‌های مختلف شما می‌توانید عبارت خود را از Do People Say بپرسید تا توضیحی کوتاه از Wikitionary به شما بدهد که بهترین منبع یادگیری زبان عامیانه است. شما با این وب می‌توانید معنی و مفهوم، موارد استفاده و دیگر معانی را یاد بگیرید. به عبارتی گوگل برای یافتن خیلی از عبارات منبع مناسب و دقیقی نیست اما Do People Say روشی آسان‌تر و دقیق‌تر برای غیر انگلیسی‌هایی است که می‌خواهند زبان انگلیسی را یاد بگیرند.

Tinycards by Duolingo (وب، اندروید، iOS)

Tinycards by Duolingo

استفاده از فلش کارت‌ها یکی از شیوه‌های قدیمی آموزش زبان است که در سمتی از کارت سوال و سمت دیگر آن پاسخ وجود دارد. شما می‌توانید جواب سوال را بدهید و بعد کارت را بچرخانید و ببینید پاسخ شما درست بود یا نه. دولینگو برنامه فوق‌العاده خوبی برای آموزش واژگان به اسم Tinycards دارد که از طریق آن می‌توانید دایره لغاتتان را گسترش دهید. این برنامه از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده که هر بخش آن مربوط به آموزش چیز خاصی است مثلا قسمت رنگ‌ها شما می‌توانید ۱۰۰ کلمه رنگ یاد بگیرید. به علاوه این برنامه دارای سطح‌بندی بین مبتدی تا پیشرفته است. با استفاده از قسمت‌های مختلف نرم‌افزار شما می‌توانید کلمات، گرامر یا جنبه های فرهنگی استفاده از زبان انگلیسی را بیاموزید. برای یادگیری با موبایل بهترین راه استفاده از همین کارت‌ها است.

۴Cards (اندروید)

4Cards

بسیاری از مردم معتقدند بهترین راه آموزش زبان یادگیری در دوره‌های فشرده نیست و باید روزانه و ذره ذره زبان را آموخت. این برنامه پر از آموزش‌های کوچکی است که کم کم به تقویت دایره واژگان شما کمک می‌کند. ۴Cards شما را بین آموزش‌ها نگه می‌دارند و برای جلوگیری از فراموشی معانی و کاربرد آن‌ها را با شما تمرین و تکرار می‌کند. به طوری که تمرین باعث می‌شود شما آن‌ها را به یاد داشته باشید. شما هر روز صبح، ظهر، شب تکرار و تمرین خواهید داشت و فرصت دارید تا کلمات روزهای قبل را هم مرور کنید.

برای فیلم‌ها و دوره‌های گفتاری انگلیسی

نرم‌افزارهایی که تا اینجا بررسی کردیم به شما کمک می‌کنند تا با دوری از شیوه‌های سنتی خیلی بهتر بتوانید زبان‌تان را تقویت کنید. البته هنوز شما باید بر روی صبحت کردن خود هم تمرکز کنید و تنها به خواندن و نوشتن بسنده نکنید. اگر می‌خواهید صحبت کردن‌تان را هم ارتقا دهید می‌توانید از Udemi که دارای دوره‌های آموزشی عالی است بهره ببرید. اگر می‌خواهید به صورت رایگان تمرین کنید می‌توانید از کانال‌های آموزش سخنوری انگلیسی در یوتیوب هم کمک بگیرید.

Join the Conversation

4 Comments

  1. سایت و اپلیکیشن اندروید “ریمرسی” هم برای یادگیری زبان عالیه. Rimersi.com

  2. سایت و اپلیکیشن اندروید “ریمرسی” هم برای یادگیری زبان عالیه. Rimersi.com

  3. اگه تونستی به سایت theenglishtoday.ir هم حتما سر بزنید. کلی اموزش های رایگان برای گرامر و لغت زبان انگلیسی داره . خیلی به درد بخورند.

  4. اگه تونستی به سایت theenglishtoday.ir هم حتما سر بزنید. کلی اموزش های رایگان برای گرامر و لغت زبان انگلیسی داره . خیلی به درد بخورند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *