مسلما اگر پروژه‌ای در دست اجرا دارید یا مسئولیتی در پروژه‌های مختلف داشته باشید، حتما از ابزار فوق‌العاده ترلو استفاده می‌کنید. این سرویس آنلاین و رایگان به خودی خود امکانات بسیار خوبی دارد و به همین واسطه کاربران بسیاری را نیز به خود جذب کرده‌ است. با این حال ما می‌خواهیم افزونه‌هایی را به شما معرفی کنیم، که کار کردن با ترلو را آسان‌تر و کاربردی‌تر می‌کند.

۱- Original Card Counter for Trello

Original Card Counter for Trello

اگر می‌خواهید تعداد کارت‌های موجود در صفحات مختلف ترلو را بدانید، این افزونه این کار را برایتان انجام خواهد داد. تعداد کارت‌ها بالای هر صفحه به راحتی قابل دیدن است. البته اگر Ultimello  را که در ادامه‌ی این پست به شما معرفی خواهیم کرد نصب کنید، نیازی به این افزونه نخواهید داشت.

کاربران فایرفاکس می‌توانند از افزونه‌ی Trello Card Counter برای این کار استفاده کرده، اما کاربران کروم از این لینک به افزونه Original Card Counter for Trello دسترسی خواهند داشت. متاسفانه کاربران سافاری افزونه‌ای اختصاصی به این منظور ندارند.

۲- Multiselect for Trello

یکی از راه‌های صرفه‌جویی در زمان، نصب این افزونه و اعمال بعضی از کارها به صورت دسته‌ای بر روی کارت‌هاست. برای مثال می‌توانید چند کارت را به صورت همزمان انتخاب کنید و آن‌ها را کپی کرده، جا به جا کنید و با اینکه به آرشیو بفرستید. تخصیص تاریخ، لیبل زدن و بسیاری کارهای دیگر به صورت گروهی با این افزونه قابل انجام است.

دانلود نسخه کروم Multiselect for Trello

۳- Ultimello

Ultimello

اگر شیوه‌های رایج و پیش‌فرض لیست کردن در خود ترلو جوابگوی نیاز شما نیست، با Ultimello می‌توانید به شکل‌های مختلفی این کار را انجام دهید. یکی از نکات جذاب درباره‌ی این افزونه، اعمال لیست به صورت موقت بر روی کارت‌هاست. به این ترتیب نگران قاطی شدن کارهایتان بر روی برد نخواهید شد. همانطور که پیش‌تر گفتیم، این افزونه تعداد کارت‌های ترلو را نیز نمایش می‌دهد و به همین خاطر اگر از آن بهره بردید، برای این کار نیاز به افزونه‌ای جداگانه نخواهید داشت.

بر روی مرورگر فایرفاکس و مرورگر سافاری به هیچ عنوان افزونه‌ای که بتوان آن را جایگزینی برای Ultimello نامید، وجود ندارد. با این وجود می‌وانید با استفاده از پاورآپ advanced sort options در صورتی که از Booklet by Vince بر روی ترلوی خود استفاده می‌کنید، بهره ببرید. همانطور که می‌دانید پاورآپ‌ها سرویس‌های درون برنامه‌ای خود ترلو هستند و ربطی به افزونه‌ مرورگر ندارند.

دانلود نسخه کروم Ultimello

۴- TrelloExport

TrelloExport

اگر از نسخه پولی Trello Business Class استفاده می‌کنید، یکی از امکانات آن خروجی گرفتن از اطلاعات برد ترلو و اعمال آن بر روی برد دیگری است. اما اگر از نسخه رایگان بهره می‌برید، به شما پیشنهاد می‌کنیم، حتما فرصتی به TrelloExport بدهید. خروجی اطلاعات TrelloExport بر روی فایل‌های Excel، HTML یا OPML خواهد بود.

دانلود نسخه کروم TrelloExport

۵- Pro for Trello

Pro for Trello

این افزونه، در واقع مجموعه‌ای از افزونه‌ها در یک بسته برای ترلو است. Pro for Trello نمایشگر تعداد کارت‌ها، میزان اولویت کارت‌ها، لایه‌ها، هشتگ‌ها و غیره را برای هر برد به نمایش می‌گذارد و در مجموع امکاناتی را با استفاده از کدهای شخصی‌سازی شده CSS  به ترلو اضافه می‌کند، که اطلاعات کلی را به سادگی برایتان به نمایش خواهد گذاشت، بدون اینکه نیاز باشد در منوها و لیست‌های تو در تو وارد شوید.

برای کاربران فایرفاکس پیشنهاد می‌کنیم از Trello Super Powers یا Trello Improvements استفاده کنند که بسیار شبیه به هم هستند.

دانلود نسخه کروم Pro for Trello

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *