ترلو یک نرم افزار تحت وب است که می توانید به کمک آن هر چیزی را که بخواهید به سادگی مدیریت کنید. وارد سایت ترلو شوید و شروع به مدیریت کارها و ایده‌های خود کنید.ترلو به طور کل از سه قسمت اصلی تشکیل شده است: بوردها، لیست‌ها و کارت‌ها. بورد‌ها اولین و اصلی‌ترین بخش ترلو هستند. شما وقتی وارد ترلو می‌شوید و یک حساب کاربری در آن ایجاد می کنید، ابتدا باید یک بورد برای خود ایجاد کنید.

در این مطلب به ۱۰ سوال اصلی کاربران تازه‌کار Trello می‌پردازیم و آن‌ها را پاسخ می‌دهیم.

چگونه یک کارت را به سرعت ادیت کنیم؟

برای این کار نیازی به کلیک کردن نیست و با فشردن دکمه‌ی E می‌توانید کارت‌ها را مدیریت و اصلاح کنید. برای انجام این عمل با موس نیست کافیست بر روی کارت مورد نظر رفته و روی آیکون مداد کلیک کنید.

ضمنا بد نیست بدانید که با کلیک بر روی خود کارت صفحه‌ی تنظیمات بیشتر باز می‌شود و می‌توانید مواردی مثل نوتیفیکیشن‌ها را مدیریت کنید.

چگونه کارت خود را توسط ایمیل بسازیم؟

برای این کار، در ابتدا باید با کلیک بر روی دکمه‌ی Show Menu (که در بالا سمت راست و زیر تصویر کاربری شما است) در بورد مورد نظر، آدرس مخصوص ایمیل آن بورد را پیدا کنید. پس از کلیک بر روی دکمه‌ی مذکور، در بخش More گزینه‌ی Email-to-board Settings را انتخاب کنید تا لینک مخصوص به شما نشان داده‌شود. حال کافیست به این آدرس ایمیل بزنید تا کارت مورد نظرتان اضافه شود. دقت داشته باشید که نام کارت، عنوان ایمیل شما و توضیحات کارت، متن ایمیل شما است و هر فایل پیوست شده‌ای به کارت جدید نیز اضافه می‌شود.

در نهایت به این مورد نیز اشاره کنیم که با انتخاب Share and more در تنظیمات کارت می‌توانید لینک مخصوص همان کارت را نیز پیدا کنید که برای اضافه کردن توضیحات به آن کاربرد دارد.

اضافه کردن تصویر کاور به کارت

کافیست تصویر مورد نظر را از کامپیوتر خود به درون لیست و روی کارت مورد نظر بکشید. با تکرار این عمل، تصویر جدید جایگزین تصویر سابق می‌شود و در عکس قبلی به صورت پیوست باقی می‌ماند. همچنین شما می‌توانید در تنظیمات کارت، با انتخاب پیوست مورد نظر خود، آن تصویر را به کاور کارت تبدیل کنید(گزینه‌ی حذف کاور نیز در همین صفحه وجود دارد).

حذف لیبل(Label) یک کارت

برای حذف لیبل از کارت، از طریق آیکون مداد که در سوال اول گفتیم و یا از طریق مسیر زیر وارد صفحه‌ی مدیریت لیبل‌ها شوید:

Show Menu > More > Labels > More > Labels

حال با کلیک بر روی آیکون کنار نام لیبل و انتخاب هر رنگی، گزینه‌ی Delete را در پایین صفحه خواهید دید.

حذف یک کارت

برای این کار روی کارت کلیک کرده و پس از انتخاب Share and more، گزینه‌ی Delete را بفشارید.

کپی کردن یک کارت، لیست و یا بورد

برای کپی کردن کارت مسیر سوال اول را دنبال کرده و Copy را انتخاب کنید تا امکان تعیین مقصد کارت جدید مهیا شود.

برای کپی کردن لیست بر روی آیکون سه نقطه کنار لیست کلیک کرده و در منوی List Actions، گزینه‌ی Copy List را بزنید. این کار در همان بورد یک لیست مشابه می‌سازد. حال می‌توانید در همان منو Move List را انتخاب کرده و لیست جدید را به بورد مورد نظر خود ببرید.برای کپی کردن بورد به بخش More از منوی Show Menu بروید و Copy Board را انتخاب کنید.

مرتب کردن کارت‌ها

برای این کار کافیست مرتب‌سازی مورد نظر خود را از منوی List Actions انتخاب کنید.

تبدیل لیستی از موارد به یک کارت

نیازی نیست به صورت جداگانه به ساخت کارت بپردازید. تنها کافیست تمام موارد را کپی کرده و در یک کارت جدید پیست کنید. پس از فشردن دکمه‌ی Add، به شما گزینه‌ای مبنی بر ساخت چندین کارت جداگانه(Create [X] Cards) داده می‌شود.

 تغییر تصویر پس‌زمینه‌ی بورد

از منوی کناری گزینه‌ی Change Background را انتخاب کنید تا بین رنگ‌ها و تصاویر، عکس پس‌زمینه‌ی مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کنید.

یافتن سریع‌تر کارت‌ها

علاوه‌بر ظاهر جدید Trello که موارد مهم را به شما نشان داده و گوشزد می‌کند، اگر بورد کارت مورد نظر خود را می‌دانید کافیست از منوی کناری Filter Cards را انتخاب کرده و اسم کارت خود را تایپ کنید.

اگر به دنبال جستجو در چندین بورد هستید هم کافیست از پنل سرچ خود سایت(در کنار دکمه‌ی Boards) استفاده کنید.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *