Pinterest طی سال‌های اخیر به یکی از بهترین سایت‌های اشتراک‌گذاری عکس تبدیل شده که کاربران زیادی برای گرفتن ایده‌های مختلف در زمینه طراحی، دکور و … به آن‌جا مراجعه می‌کنند. التبه این سایت کاربردهای بسیار بیشتری دارد، با این حال هستند کسانی که از طراحی یا مدل فعالی Pinterest خیلی راضی نباشند و به دنبال جایگزین‌هایی با کیفیت برای این سایت هستند. اگر شما هم از آن دسته افراد هستید، می‌توانید از پیشنهادات ما در ادامه مطلب استفاده نمایید.

  1. Juxtapost

Juxtapost
Juxtapost

Juxtapost در ابتدای کار به عنوان سایتی که از روی Pinterest کپی شده بود شناخته می‌شد. با این حال قابلیت‌هایی همچون صفحات شخصی، ذخیره عکس‌ها و چند چیز دیگر در آن گنجانده شده بود که Pinterest نداشت. به مرور اما سایت مرجع این قابلیت‌ها را به سایت خود اضافه کرد، اما هنوز هم Juxtapost به واسطه‌ی عکس‌های با کیفیتی که رویش منتشر می‌شود، کاربران زیادی دارد و با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد. یکی از قابلیت‌های جالب آن کلید ” More Like This” که می‌تواند در صفحه‌ای مجزا، عکس‌هایی شبیه به چیزی که می‌دید را برایتان لیست کند. همچنین با تگ کردن عکس‌ها در دسته‌بندی‌های مختلف، تنظیمات متفاوتی برای پست گذار ایجاد می‌شود، مثلا اگر پست خود را در زمینه‌ی غذا تگ کنید، می‌توانید در بخشی مناسب دستور آن غذا را زیرش جایگذاری نمایید.

  1. We Heart It

We Heart It

اگر Pinterest و Tumblr بچه‌ای داشتند، احتمالا آن بچه شبیه به We Heart It می‌شد. البته این دلیل بر بدی سایت نیست و در واقع We Heart It سایت بسیار خوب با امکاناتی عالی است که مجموعه‌ای بزرگ از کاربرانی دارد که هر روز در آن به ارائه عکس‌های مختلف مشغولند. تنها چیزی که باید قبل از ورود به این سایت بدانید این است که بخش زیادی از کاربران آن را افراد جوان و نوجوان تشکیل می‌دهند و به همین خاطر شبیه به Pinterest پر از ایده برای برپایی جشن عروسی یا آشپزی و این‌ها نیست.

  1. Dribbble

Dribbble
Dribbble

Dribbble تفاوت‌های فاحشی نسبت به پرینترست دارد و در واقع جایی برای ارائه کارهای هنری و طراحی‌های آماتور تا حرفه‌ای به شمار می‌آید. اگر طراح سایت هستید یا پوستر طراحی می‌کنید یا حتی انیمیشن‌ می‌سازید، می‌توانید کارهای خود را روی این وبسایت منتشر کرده تا هم دیده شوید و یا حتی موقعیت‌های کاری نصیبتان شود. البته اگر طراح نباشید نیز می‌توانید در میان آثار متعدد منتشر شده در Dribbble گشته و از کارهای جذابی که روی این سایت منتشر می‌شود، بهره ببرید.

  1. FoodGawker

FoodGawker
FoodGawker

خیلی از کسانی که به Pinterest مراجعه می‌کنند، برای دیدن عکس غذاهای مختلف به این سایت محبوب می‌روند. اما ما پیشنهاد می‌کنیم به جای این کار به سراغ یک سایت تخصصی در این زمینه بروید با نام FoodGawker. این سایت به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا در کنار عکس‌های جذاب از غذاهای مختلفی که درست می‌کنند، بتوانند دستور این غذاها را نیز منتشر کنند. همچنین بازدیدکننده‌ها امکان لایک کردن و ذخیره‌ی عکس‌ها و دستورها را نیز خواهند داشت.

  1. Gentlemint

Gentlemint
Gentlemint

بر خلاف چیزی که در اسم این سایت می‌بینید، پست‌هایی که روی Gentlemint منتشر می‌شوند، عموما محتوای طنز داشته و تعداد زیادی “میم” روی این سایت آپلود شده است. با این حال پست‌های زیادی در زمینه کار دستی، ساخت چیزهای مختل، تهیه  نوشیدنی و … در Gentlemint منتشر شده که در مجموع آن را به سایتی جالب به عنوان جایگزین Pinterest بدل کرده است.

  1. Dudepins

Dudepins

همانطور که در اسم این سایت پیداست، Dudepins سایتی شبیه به Pinterest است که بیشتر پست‌هایی با محتوای مناسب برای مردان روی آن منتشر می‌شود. کیفیت و کلاس عکس‌ها روی این پلت‌فرم کمی بالاتر از جایگزین‌های دیگری است که به شما معرفی کردیم و در آن عکس‌های زیادی از صنعت مد مردان، عکس‌های ورزشی، عکس‌هایی از ماشین و موتور و … می‌بینید. اما در این بین “میم” و پست‌های مفرح نیز پیدا می‌شود که Dudepins را به “Pinterest برای مردان” معروف کرده است.

  1. Pearltrees

Pearltrees
Pearltrees

و در آخر نگاهی بندازیم به Pearltrees که سایتی با محتوای بسیار متنوع بوده و برای تمامی کاربران مناسب است. البته در این سایت شما می‌توانید عکس، لینک، سند و چیزهای مختلف را اضافه کنید و از امکاناتی همچون افزونه‌ی مرورگری که برای Pearltrees ارائه شده نیز بهره ببرید. با ثبت نام در سایت امکان دسته بندی و نگهداری عکس‌ها در اکانت خود را خواهید داشت و یک گیگابایت فضای رایگان برای ارائه عکس‌ها نیز به شما داده می‌شود.

Join the Conversation

8 Comments

  1. ممنون بابت مطلب خوبتون . ولی ی سوال این شبکه ها برای ایرانی هم کاربرد داره ! حالا میگیم پینترست برای ایرانی ها جا افتاده و میشناسن . ولی بقیه ای که فرمودید چطور

  2. من اکثر این سایتها و اپ‌هارو بررسی کردم واقعا هیچکدوم توانایی و قدرت و محتوای پینترست رو ندارن

  3. پینترست هم دوباره فیلتر شد. به علاوه ی همه ی این سایتهایی که معرفی کردید

    1. متاسفانه تمامی سایت هایی که محتوای عکس محور دارن با این مشکل مواجه می شن
      چاره ای نیست و باید به هر شکلی شده از همین سایت ها استفاده کرد چون انتخاب ها در این زمینه محدوده

    2. بالا نیومدن پینترستم مال اینه که فیلترش کردن ؟؟ هیچ کاریش نمیشه کرد خیلی نیاز داشتمشششT^T

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *