سونی یک سال پس از معارفه هدست واقعیت مجازی پلی استیشن، در طراحی این محصول تغییراتی ایجاد کرده است. طراحی جدید کمی خلوت‌تر بوده و همچنین نیاز به جدا کردن دستگاه از کنسول PS4 برای مشاهده ویدئوهای HDR رفع شده است.

به گزارش The Verge هدست جدید پلی استیشن به واسطه جابجایی جک هدفون آن به پشت دستگاه قابل تشخیص است که از دید طراحی جذابیت بیشتری دارد. همچنین کابل اتصال این هدست به کنسول، اکنون نازک‌تر بوده که به همراه واحد پردازشی جدید امکان پخش ویدئوهای HDR را فراهم می‌کند.

نسخه جدید هدست واقعیت مجازی پلی استیشن با نام CUH-ZVR2 در ۱۴ اکتبر به همراه باندل دوربین پلی‌استیشن و با قیمت ۴۰۰ دلار به بازار عرضه می‌شود. اما سونی به گیمرهای آمریکایی شمالی قول داده که قیمت باندل را ثابت نگه دارد ولی هنوز خبری از تاریخ عرضه آن ارائه نکرده است.

همان‌طور که پیش از این هم گفته شد، سونی در بازار برترین هدست‌های واقعیت مجازی مشغول رقابت با هدست‌های HTC Vive و نیز Oculus Rift تحت مالکیت فیسبوک است. شرکت‌های فناوری ادعا دارند که واقعیت مجازی فرصت‌های عظیم تجاری را ایجاد خواهد کرد و در طی چند سال گذشته این کمپانی‌ها مشغول به تلاش برای جذب کاربران بیشتر به این فناوری جدید بوده‌اند.

با این حال بسیاری از منتقدان معتقدند که هدست‌های واقعیت مجازی، از جمله هدست سونی، هنوز تجربه‌ی چشم‌گیری را فراهم نمی‌کنند که بتواند پاسخ‌گوی تقاضای مصرف‌کنندگان باشد. سونی در ابتدای سال میلادی کنونی قیمت هدست خود را به میزان ۵۰ دلار کاهش داده بود.

هدست جدید کمپانی ژاپنی طبیعتا با تمامی محتوای PSVR که تاکنون عرضه شده‌اند هماهنگی کامل خواهد داشت اما به دلیل تفاوت در کابل استفاده شده در این دستگاه امکان تعویض واحد پردازشی هدست فعلی با نسخه جدید و استفاده از قابلیت‌های جدید وجود ندارد.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *