نینتندو Wii یکی از مهم‌ترین و پرفروش‌ترین کنسول‌های تاریخ بازی‌های کامپیوتری به شمار می‌رود. دستگاهی که در سال ۲۰۰۶ به بازار عرضه شد و دوباره نینتندو را به قله‌ی عرضه کنسول‌ِ بازی رساند. با این حال این روزها این دستگاه‌های محبوب در حال خاک خوردن هستند و برنامه‌ای غیر از بازی‌های خود را اجرا نمی‌کنند. حتی نمی‌توانید DVD روی Wii اجرا کنید.

اما نگران نباشید، شما می‌توانید با نصب Homebrew Channel، جانی دوباره به این دستگاه‌های قدیمی دهید و کارهای بیشتری با آن انجام دهید. یکی از این کارها اجرای بازی‌های کنسول‌های قدیمی است که خیلی‌ها امروزه دوباره در حال بازی کردن آن‌ها هستند.

ابزاری که با آن این کار را در نینتندو Wii انجام می‌دهید، LetterBomb است و  ما در این پست قدم به قدم آموزش نصب آن را پیش خواهیم برد.

چرا باید LetterBomb را روی Wii نصب کنید

اگر چه هنوز می‌توانید بازی‌های مخصوص این کنسول بازی را روی آن اجرا کنید، اما تقریبا تمامی برنامه‌ها همچون نتفلیکس، یوتیوب یا حتی برنامه‌های ساده‌تر روی آن اجرا نمی‌شود. شما می‌توانید با این ابزار هم نرم‌افزارهای مختلف را نصب کنید و هم این که DVDهایی که دارید را به وسیله‌ی درایو Wii اجرا کنید. در زیر تعدادی از کاربردهای LetterBomb در Wii را لیست می‌کنیم:

  • اجرای فایل‌های صوتی تصویری
  • شبیه ساز بازی‌های کلاسیک
  • نصب نرم‌افزارهای مختلف

LetterBomb از کارت حافظه SD استفاده می‌کند و نه هیچ چیز دیگر و نیازی به تغییر فیزیکی روی دستگاه ندارید. همچنین این ابزار ساده بوده و مثل گزینه‌هایی که قبلا وجود داشت، پیچیدگی نصب بازی‌های خاص را به همراه ندارد. تنها چیزهایی که احتیاج دارید یک SD کارت بالاتر از ۴ گیگاباید، لپتاپی که بتوانید کارت SD را واردش کنید (می‌توانید از کارت خوان استفاده کنید)، اینترنت WIFI که کنسول را به آن متصل کنید. حتی نیاز به اینترنت خیلی پرسرعت نیز نخواهید داشت.

قدم اول: فرمت کارت SD

یکی از مهم‌ترین قدم‌ها در رابطه با اجرای LetterBomb، فرمت درست کارت حافظه است. شما باید با کلیک روی درایو کارت حافظه، به Format بروید. در این بخش باید FAT32 یا FAT را انتخاب کنید. فرمت‌های دیگر همچون NTFS برای Wii مناسب نیستند و در نهایت کار نمی‌کنند.

قدم دوم: چک کردن نسخه نرم‌افزار Wii

برای نصب LetterBomb نرم‌افزار Wii شما، حداقل باید نسخه ۴٫۳ باشد. برای این که بتوانید ببینید نسخه نرم‌افزار کنسول شما چیست، دکمه Wii را روی کنترلر بزنید، به Wii Settings بروید و در بالای صفحه سمت راست، نسخه برایتان به نمایش در می‌آید.

اگر از نسخه‌های قدیمی‌تر استفاده می‌کنید، کافی است به پایین صفحه بروید و روی Wii System Update بزنید. کنسول با استفاده از اینترنت WIFI، شروع به به روز رسانی نرم‌افزارش می‌کند.

قدم سوم: پیدا کردن مک آدرس Wii

LetterBomb برای نصب نیاز به مک آدرس Wii دارد. این کار نیز ساده خواهد بود و برای پیدا کردن مک آدرس دوباره دکمه Wii را بزنید و به Wii Settings بروید. روی Internet کلیک کنید و Console Information را انتخاب نمایید.

مک آدرس در این بخش به نمایش در می‌آید، آن را یادداشت کنید.

قدم چهارم: ساخت LetterBomb

حالا کارت SD را وارد کامپیوتر کنید. سپس مرورگر اینترنت خود را باز کرده و به این آدرس بروید: please.hackmii.com:

  1. سیستم منوی مورد نظر را انتخاب کنید (U، E، J یا K)
  2. مک آدرس Wii را وارد کنید
  3. کد امنتیتی را وارد نمایید
  4. Cut the Red Wire را بزنید

یک فایل زیپ بعد از این کار دانلود می‌شود که آن را باید روی کامپیوتر ذخیره و سپس از حالت فشرده در بیاورید. محتوای آن را روی روت کارت حافظه کپی کنید. مراقب باشید که فایل‌ها در پوشه نباشد. فایل‌ها باید همگی در روت کارت حافظه باشند.

قدم پنجم: نصب LetterBomb روی Wii

  1. در صفحه اصلی روی نامه در بالا سمت راست تصویر کلیک کنید
  2. یک بسته می‌بینید که باید آن را از سمت چپ تصویر باز کنید
  3. LetterBomb را انتخاب کنید
  4. سپس وقتی پیغام را دیدید از WiiMote، کلید ۱ را فشار دهید
  5. Install the Homebrew Channel را انتخاب کنید
  6. سپس Yes, continue را بزنید
  7. وقتی کار به اتمام رسید، Continue را بزنید

در این‌جا می‌توانید BootMii را نیز نصب کنید که کمک حالتان در استفاده از Wii باشد. اطلاعات بیشتر درباره‌ی BootMii را در این آدرس مطالعه کنید. خب حالا دستگاه را خاموش کنید و کارت SD را به دستگاه برگردانید تا بتوانید یک Homebrew یا همان برنامه‌ جدید را روی دستگاه نصب کنید.

قدم ششم: نصب نرم‌افزارهای Homebrew روی Wii

برای نصب برنامه‌های مختلف روی Wii هک شده، باید Open Shop Channel را نصب کنید. در این جا برنامه‌های مختلفی هستند که مناسب Wii ساخته شده‌اند. ابتدا از این آدرس، برنامه را دانلود کنید.

روی کارت SD، پوشه‌ای نصب کرده و آن را apps نام گذاری کنید. فایل دانلود شده را از حالت فشرده خارج کنید و محتوای آن را به پوشه‌ای که ساخته‌اید منتقل کنید. کارت حافظه را به Wii برگردانده و دستگاه را روشن کنید. Homebrew Channel را باز کنید و روی Open Shop Channel کلیک کنید.

چیزهای زیادی برای نصب در این جا وجود دارد، اما بد نیست نگاهی به این لیست بندازید، لیستی که بهترین ابزارها برای نصب روی Wii در آن برشمرده شده‌اند.

Join the Conversation

3 Comments

  1. خیلی خوب و مرحله به مرحله بود. من نصب کردم. ففط اینکه بعد از نصب homebrew هیچ گزینه ای برای شاپ نداره. ففط آیکون اینترنت و علامت به مارمولک کوچیک داره.

  2. سلام من بازی resident evil – remake که برای کامپیوتر تبدیل شده نصب کردم تا وسطش رفتم حالا یه پیغام میده در کنسول نینتندو باز کن دیسک 2 رو تو دستگاه بزار نمیدونم چیکارش کنم ممنون میشم کمک کنید

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *