نینتندو سوییچ یک کنسول خانگی و قابل حمل است، به همین دلیل نام آن را سوییچ گذاشته‌اند. کنسولی که کنترل‌هایش از تبلت اصلی جدا می‌شوند، یک داکت مخصوص برای وصل شدن به تلوزیون دارد که امکان بازی در حالت‌های مختلف را برای کاربرانش مهیا می‌کرد. حالا نینتندو اما کنسول جدید از سری سوییچ با نام لایت ارائه کرده که بیشتر قصد جلب نظر کسانی را دارد که می‌خواهند کنسول را همراه داشته باشند. در ادامه ببینیم با چه کنسولی مواجه هستیم.

نینتندو وقتی سوییچ لایت را منتشر کرد، با سوال مهمی مواجه شد. آیا سوییچ نتوانسته عملکرد خوبی در رابطه با شعار “بازی کردن در همه جا” داشته باشد، یا اینکه عملا کسی آن را به تلوزیون وصل نمی‌کرد و به صورت همراه مورد بهره‌برداری قرار می‌داد؟ عوامل نینتندو جواب این سوال را به شکلی ساده داده‌اند: سوییچ لایت قرار نیست مشکلی را حل کند، قرار نیست جایگزین کنسولی باشد یا مدل خاصی را دنبال کند، کنسولی ارزان‌تر است که تنها قابلیت ماژولار نسخه اصلی را ندارد.

نینتندو البته قبلا نیز این کار را کرده بود. بعد از کنسول همراه ۲DS که کنسولی دو بعدی بود، یک کنسول دیگر با عنوان ۳DS ارائه کرد که صفحه نمایش سه بعدی داشت، اما می‌شد آن را به صورت دو بعدی نیز استفاده کرد. جالب اینکه هیچ گاه ۳DS جایگزین کنسول دیگر نشد و ۲DS همیشه مشتریان خاص خود را داشت. جالب اینکه خیلی‌ها فکر می‌کنند که سوییچ لایت ممکن است این کنسول‌های همراه نیتندو را از رده خارج کند، اما باز هم عوامل نیتندو اذعان دارند که سوییچ لایت جایگزین آن‌ها نیست، که البته این مهم کمی دور از واقعیت به نظر می‌رسد و تنها تعداد بسیار زیاد بازی‌های کنسول‌های DS نیتندو ممکن است نجات بخش آن‌ها باشد.

نکته‌ی مهم این است که افرادی که کنسول سوییچ را دارند، به هیچ وجه قرار نیست این کنسول جدید را تهیه کنند، چون عملا آن‌ها محصول بهتری دارند. اما آن‌هایی که می‌خواهند با قیمتی کم‌تر، به بازی‌های این کنسول بسیار ارزشمند که چندین رکورد فروش بر جای گذاشته همچون عناوین تازه‌ی زلدا، ماریو یا پوکیمون دسترسی داشته باشند، می‌توانند سوییچ لایت را تهیه کنند. دسته‌های این کنسول از بدنه آن جدا نمی‌شود، کیفیت تصویر آن چون با داکت مخصوص به تلویزیون وصل نمی‌شود، تنها ۷۲۰p است و نهایت اینکه از بازی‌های چند نفره‌ی معروف سوییچ اصلی نیز پشتیبانی نمی‌کند.

همین نکته‌ی آخر نشان می‌دهد که کنسول بازی اصلی برای مدت‌ها تولید خواهد شد و هیچ مشکلی در روند آن به وجود نمی‌آید، چون هنوز هم طرفداران ماریو کارت ۸ یا سوپر اسمش بروز آلتیمیت، سراغ سوییچ اصلی می‌روند. سوال اینجاست که آیا کنسول جدید به واسطه بازی‌های مختص نیتندو، آنقدر جذاب است که باز هم فروشی در حد خود سوییچ یا DS داشته باشد؟ باید منتظر ماند تا به این جواب رسید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *