هدف جستجوی رضایت‌بخش یکی از اجزای حیاتی کار روزانه ما در بحث سئو است. در این متن می‌خواهیم به شما بگوییم هدف جستجوی بعدی چیست، چرا مهم است و چگونه برای آن بهینه‌سازی کنید. درک هدف جستجوی بعدی به شما این امکان را می‌دهد که از یک صفحه که عملکرد خوبی دارد به سایر صفحات وب‌سایت خود ارزش بدهید تا خواننده در کل سایت شما بگردد و مقالات را بخواند.

هدف جستجوی بعدی چیست؟

اگر به جستجو کردن به عنوان یک سفر نگاه کنید، هدف جستجوی بعدی را می‌توانیم گام بعدی در سفر جستجوگر بدانیم که به احتمال زیاد پس از تکمیل هدف یک صفحه خاص به دنبال آن خواهد بود. بنابراین اگر هدف جستجو به جستجوگر کمک می‌کند در صفحه شما بماند، هدف جستجوی بعدی به جستجوگر کمک می‌کند در سایت شما بماند.

چرا هدف جستجوی بعدی مهم است؟

همان طور که می‌دانید سئو فقط در مورد رتبه‌بندی نیست. برای اینکه واقعاً تلاش خود را برای سئو به حداکثر برسانید، باید به این فکر کنید که چگونه صفحات، افراد را به مراحل بعدی در سایت هدایت می‌کنند. بنابراین بهینه‌سازی سایت، تجربه کاربری برای جستجوگران شما چیست. نحوه تعامل کاربران با محتوای مرتبطی که می‌خواهید با آن درگیر شوند، چگونه به شما کمک می‌کند که مشتریان یا جستجوگران ایده‌آل خود را حفظ کنید. چگونه هر یک از محتواها به صورت داخلی با سایر محتوایی که دارید پیوند می‌خورند؟

نحوه شناسایی هدف جستجوی بعدی

هدف شما از هدف جستجوی بعدی در واقع شناسایی مواردی است که افراد بیشتر به دنبال جستجوی آن هستند و جستجوگران را به سمت اقدامات بعدی سوق می‌دهد. بنابراین می‌توانید این کار را با فراخوانی ساده، جاسازی در صفحات و پیوند از یک صفحه به صفحه دیگر انجام دهید. یا اینکه می‌توانید با بهینه‌سازی نوار ناوبری خود، افزودن یک بخش خواندنی به هر یک از صفحات خود و داشتن لانچرهایی که ظاهر می‌شوند، آن را بهبود دهید. هدف شما این است که فقط به یک صفحه خاص فکر کنید و به عنوان یک کاربر و جستجوگر فکر کنید. بنابراین برخی از راه‌های ایده گرفتن این است که شخصیت جستجوگر خود را درک کرده و به کلمات کلیدی مشابهی که ممکن است مرتبط با رتبه‌بندی صفحه شما باشند، نگاه کنید. همچنین به کلمات کلیدی رتبه‌بندی دیگر هم نگاه کنید. ببینید رقبای شما برای چه چیزهایی رتبه‌بندی می‌کنند. روی تجربه کاربری نیز تمرکز کنید. ارائه مرتبط ترین اطلاعات همیشه به یک تجربه کاربری خوب کمک می‌کند. گوگل آنالیتیکس خود را بررسی کنید و ببینید وقتی افراد در یک صفحه خاص قرار می‌گیرند، از چه صفحاتی بازدید می‌کنند. این به شما سرنخ‌هایی می‌دهد که صفحه بعدی یا قصد بعدی آنها چیست.

چهار نوع هدف جستجو

چهار نوع هدف جستجوی اصلی وجود دارد: اطلاعاتی، تجاری، ناوبری و تراکنشی.

  • اطلاعاتی Informational: هدف شما ارائه یک تجربه کاربری خوب و بهینه است تا کاربران افراد یا جستجوگران را از یک صفحه به صفحه دیگر هدایت کنید. بنابراین می‌توانید این کار را با نمایش محتوای مرتبط و سپس پیوند دادن به صفحات مرتبط در سایت خود انجام دهید.
  • تجاری Commercial: در این جا هدف فقط در مورد خرید است. بنابراین می‌توانید این کار را با مقایسه محصول رقبا یا محصولات مشابهی که در سایت خود دارید، اضافه کردن کوپن، تخفیف و پاسخ به هر گونه اعتراضی که ممکن است کسی داشته باشد، انجام دهید.
  • ناوبری Navigational : هدف یک تجربه کاربری خوب، حفظ کاربران در وب سایت شما و اطمینان از بهینه‌سازی است. به طوری که می‌توانید این کار را به هنگام ظهور برخی اقدامات توسط کاربران در صفحه انجام دهید. می توانید نوارهای ناوبری سفارشی داشته باشید یا لینک‌های سایت خود را به درستی تنظیم کنید تا به کمک موتورهای جستجو مشخص شود که افراد از چه صفحه‌ای می‌توانند بازدید کنند.
  • معامله‌ای Transactional : کاربرانی هستند که از قبل می‌دانند چه می‌خواهند و فقط سعی می‌کنند چیزی که مدنظرشان است بخرند. هدف شما در این مورد فقط فروش بالاست. پس باید محصولات مرتبطی را به کاربر نشان دهید که ممکن است دلشان بخواهد بخرند. قبل از هر چیز باید تنوع محصول خود را در صفحه نمایش دهید و کالاهای پرفروش و مرتبط را نیز به صورت جداگانه در معرض دید کاربران بگذارید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *