پس از آن که سیستم فروشگاه ساز خود را انتخاب کردید که احتمالاً از فروشگاه ساز های آماده استفاده می کنید، هنگام انتخاب قالب سایت است. در فروشگاه سازهای مختلف، قالب های مختلفی وجود دارند که با پرداخت هزینه کم می توانید از آن استفاده کنید. اما اگر قصد استفاده از قالب اختصاصی را داشته باشید، هزینه آن بیشتر می شود. در قالب اختصاصی، تیم طراح و توسعه دهنده قالب از شما امکانات مورد نیاز شما را می پرسد و پس از برآورد قیمت، قالب را برای شما طراحی می کند.اختصاصی یا آماده بودن قالب در هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی اهمیت فراوانی دارد.

البته اگر از فروشگاه ساز اختصاصی استفاده می کنید، قالب آماده ای برای آن وجود ندارد و باید هزینه طراحی قالب اختصاصی را هم بپردازید. اگر کسب و کار کوچکی دارید و تازه می خواهید محصولات خود را به فروش برسانید، پیشنهاد می کنیم از فروشگاه ساز آماده و قالب های موجود برای آن استفاده کنید. در مارکت پلیس های مختلف شما به راحتی می توانید قالب های متنوعی را خریداری و از آن استفاده کنید.

استفاده از نرم‌افزارهای فروشگاه‌ساز چه مزایایی دارد؟

چرا از فروشگاه‌ساز استفاده می‌کنیم؟ پاسخ به این سؤال بسیار آسان است: زیرا مزایای متعدد و متنوعی برای کسب‌وکارمان دارد. از جمله مهم‌ترین مزایای استفاده از فروشگاه‌ساز عبارت‌اند از:

  • با استفاده از فروشگاه‌ساز به‌راحتی و به سرعت می‌توانید کسب‌وکار اینترنتی خود را به راه بیندازید. بسیاری از نرم‌افزارهای فروشگاه‌ساز چنان ساده و سهل‌الاستفاده هستند که به کمک آن‌ها در اسرع وقت می‌توانید کار خود را شروع کنید. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که توضیحات و مشخصات فروشگاهتان را وارد کنید، تصاویر محصولات را در قسمت تعیین شده قرار بدهید، توضیحات و قیمت را درج کنید و تنظیمات هزینه‌ها و پرداخت را انجام بدهید.
  • فروشگاهتان همیشه باز خواهد بود. یکی از عمده‌ترین مزایای استفاده از نرم‌افزارهای تجارت الکترونیکی و فروشگاه‌سازها این است که استفاده از آن‌ها باعث می‌شود که فروشگاهتان در تمام طول شبانه‌روز و در هر هفت روز هفته، آماده عرضه محصولات و خدمات مورد نظر باشد. در این حالت دیگر به خاطر موقعیت فیزیکی فروشگاه یا ساعت کاری کارکنانتان محدودیت ندارید و از آنجایی که تقریباً همه چیز به طور خودکار انجام می‌شود، لازم نیست که در همه حال فروشگاه خود را زیر نظر داشته باشید.
  • می‌توانید محصولاتتان را به هر کسی و در هر مکانی عرضه کنید. همان‌طور که فروشگاه شما در همه اوقات در دسترس است، با توجه به ماهیت اینترنت در دسترس همه مردم اقصی نقاط جهان نیز قرار دارد. در واقع، با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی و استفاده از یک فروشگاه‌ساز مطمئن یک بازار جهانی برای عرضه محصولاتتان خواهید داشت که هیچ محدودیت زمانی و مکانی ندارد.
  • تاثیر منفی استفاده از فروشگاه ساز رایگان در کسب و کار – بخش اول

  • در وقت، هزینه‌ها و منابع صرفه جویی می‌کنید. با کمی دقت متوجه خواهید شد که هزینه‌های جاری، فشار و دردسرهای یک فروشگاه اینترنتی که از یک فروشگاه‌ساز کارآمد استفاده کرده باشد به مراتب از فروشگاه‌های فیزیکی یا خرده فروشی از طریق شبکه‌های اجتماعی کمتر است.
  • محدودیتی در تعداد فروش ندارید. برخلاف فروشگاه‌های سنتی که برای نمایش همه محصولات خود با محدودیت فضا مواجه هستند، فروشگاه‌های آنلاینی که از فروشگاه‌سازها و قالب‌های مناسب استفاده می‌کنند هیچ محدودیتی در تعداد محصولاتی که می‌توانند در ویترین مجازی خود قرار بدهند و بفروشند ندارند.
  • پرداخت آنلاین و ارسال آسان. پردازش و تأیید پرداخت در فروشگاه‌سازهای اینترنتی به طور خودکار انجام می‌شود. درصورتی‌که همه چیز به ‌درستی انجام شده باشد، مشتری نیز فرآیند آسان‌تر و امن‌تری را تجربه خواهد کرد. به علاوه، معمولاً با استفاده از خدمات شرکت‌های پستی می‌توان زمان تقریبی تحویل را نیز برای خریدار مشخص کرد تا نیازی به حضور دائم وی در مکان تحویل نباشد.
  • ابزارهای بازاریابی و سئو. اغلب فروشگاه‌سازها یا به طور پیش فرض و یا با استفاده از افزونه‌هایی که غالباً رایگان هستند- به ابزارهای بازاریابی و مخصوصاً سئو نیز مجهز شده‌اند. از این طریق رتبه‌های بهتری در نتایج جستجوی طبیعی کسب می‌کنید و مشتریان بالقوه بیشتری را جذب خواهید کرد. به علاوه، ابزارهای تحلیلی (Analytics) و آماری نیز جزئی از اجزای مهم فروشگاه‌سازها هستند که با استفاده از اطلاعات آن‌ها می‌توانید نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید، کمپین‌های بازاریابی هدفمندتری را به راه بیندازید، درباره پیشنهادهای ویژه تصمیم بگیرید و برای ترکیب محصولات یا تبلیغ برنامه‌ریزی کنید.
  • ارائه خدمات بهتر به مشتریان. نرم‌افزارهای فروشگاه‌ساز ابزار لازم برای فراهم آوردن بهترین تجربه خرید برای مشتریانتان را در اختیار شما قرار می‌دهند؛ از راحتی در انتخاب محصولات گرفته تا سهولت انجام سفارش و پرداخت و تحویل کالا، همه چیز تا جایی که امکان دارد ساده و کارآمد است تا تجربه‌ای مطابق با انتظار مشتری یا فراتر از آن برای وی رقم زده شود.

مزایای استفاده از فروشگاه‌سازها محدود به موارد بالا نیست، اما آنچه که ذکر شد برای درک اهمیت و مزایای رقابتی استفاده از این ابزارها در کسب‌وکارهای آنلاین کفایت می‌کند.

تامین امنیت سایت و CMS مورد نظر

امنیت فروشگاه اینترنتی بسیار مهم است! زیرا شما اطلاعات تعداد زیادی از کاربران را دارید و اگر نتوانید به خوبی از آن محافظت کنید، حریم خصوصی کاربران شما به خطر می افتد. بنابراین اگر قصد طراحی یک سایت فروشگاهی را دارید، باید به امنیت آن توجه ویژه ای داشته باشید. معمولاً فروشگاه ساز های اختصاصی امنیت بسیار خوبی دارند و تیم طراح در همان ابتدای کار آن را در نظر می گیرد. در حال حاضر فروشگاه ساز های آماده هم امنیت خوبی دارند اما باز هم لازم است تا به کمک یک کد نویس، به افزایش امنیت آن کمک کنید. اگر از ووکامرس استفاده می کنید، پلاگین های امنیتی مختلفی به شما کمک می کنند تا راه نفوذ به سایت را بگیرید و حریم خصوصی کاربران خود را حفظ کنید.

سئو و بهینه سازی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت فروشگاهی بدون توجه به سئو و بهینه سازی آن ارزش زیادی ندارد! اگر بخواهیم ساده تر بگوییم، داشتن یک ماشین بدون بنزین ارزشی ندارد و نمی توانید از آن استفاده کنید. موتور های جستجو برای سایت نقش سوخت را دارند؛ زیرا شما به راحتی می توانید ترافیک زیادی را از طریق موتورهای جستجو جذب کنید. تا جایی که هیچ منبعی نمی تواند به اندازه موتورهای جستجو برای شما فروش ایجاد کند و این مسئله اهمیت زیادی دارد. بنابراین اگر قصد طراحی فروشگاه اینترنتی را دارید، باید از همان ابتدا برای سئو و بهبود رتبه در موتورهای جستجو استراتژی داشته باشید و هزینه کنید.

یکی از فاکتورهای مهمی که در هزینه طراحی سایت فروشگاهی تاثیر گذار است، هزینه سئو و بهینه سازی است. این هزینه با توجه به حوزه محصولات و میزان رقابت در آن حوزه کاملاً متفاوت است و از همین ابتدای کار باید به کمک یک سئوکار هزینه آن را تخمین بزنید تا در آینده با مشکل مواجه نشوید. البته اگر بتوانید یک سیستم فروشگاه ساز استاندارد و بهینه را انتخاب کنید، هزینه های شما تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

پشتیبانی فروشگاه اینترنتی

یکی دیگر از فاکتور های مهمی که در هزینه طراحی سایت فروشگاه تاثیر زیادی دارد، هزینه مربوط به پشتیبانی فروشگاه اینترنتی است. اگر از یک سیستم فروشگاه ساز اختصاصی استفاده می کنید، باید هزینه های زیادی را هم برای پشتیبانی آن صرف کنید. اما اگر فروشگاه ساز هایی نظیر ووکامرس استفاده می کنید، تیم پشتیبانی در کنار شما است تا مشکل را رفع کند؛ در این صورت هزینه های مربوط به فروشگاه اینترنتی شما تا حد زیادی کاهش پیدا می کند و می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

اگر قصد استفاده از فروشگاه سازهای رایگان نظیر ووکامرس را دارید، با مشکل پشتیبانی مواجه خواهید شد! زیرا با توجه به رایگان بودن این سیستم، تیم پشتیبانی قوی برای آن وجود ندارد و باید از متخصصان کمک بگیرید و این مورد هزینه هایی را برای شما خواهد داشت.

وارد کردن محتوا و محصولات سایت

محصولات سایت مهم ترین بخش سایت است که کاربران برای آن در سایت شما حضور پیدا می کنند. یکی از فاکتور های بسیار مهم و تاثیر گذار در هزینه طراحی سایت فروشگاهی تعداد محصولات شما است. هر چقدر محصولات شما بیشتر باشد، هزینه آن بیشتر می شود. البته شما می توانید سایت خود را طراحی کنید و برای وارد کردن محتوا و محصولات خود یک یا دو کارشناس وارد کردن محتوا استخدام کنید تا در هزینه های خود صرفه جویی کرده باشید.

نتیجه گیری

اگر قصد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی را داشته باشید، مهم ترین مسئله ای که برای کسب و کار شما وجود دارد هزینه طراحی سایت فروشگاهی است. در واقع شما ابتدا باید ببینید که با توجه به بودجه کسب و کارتان، امکان طراحی سایت فروشگاهی وجود دارد یا خیر! در این مقاله به بررسی فاکتور های مهم که تاثیر زیادی در هزینه طراحی سایت فروشگاهی دارد، پرداختیم. شما می توانید قیمت های مربوط به راه اندازی فروشگاه اینترنتی با فروشگاه سازهای مختلفی را مشاهده کنید و از بسته مورد نیاز خود استفاده کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *