یکی از روش‌های کارآمد برای جذب مخاطب بیشتر در اینستاگرام، استفاده از هشتگ‌های مناسب در زیر پست‌ها و ویدیوها است. از هشتگ‌ها در دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز استفاده می‌شود اما در اینستاگرام، بسیار پرکاربرد است.

یکی از اصول مهم برای رشد در اینستاگرام، استفاده مناسب از هشتگ‌های بهینه بوده که باعث بهتر دیده شدن پست شما شوند. برای پیدا کردن هشتگ‌های مناسب، راه‌هایی وجود دارد که امروز و در این نوشته به آن‌ها خواهیم پرداخت.

بهترین هشتگ‌ها را برای پست‌های خود در اینستاگرام پیدا کنید

کاربرد هشتگ‌های اینستاگرام

هشتگ‌های اینستاگرام کلمه‌ای هستند که با علامت # قبل از آن‌ها مشخص می‌شوند. کاربران با انتخاب این هشتگ‌ها یا جستجویشان، به پست‌هایی دسترسی پیدا می‌کنند که از هشتگ مذکور در اطلاعات پست استفاده کرده‌اند. در مثال زیر، می‌بینید که در کپشن پست، چندین هشتگ مختلف ذکر شده است. نکته مهم این است که حتی اگر هشتگ شما چند کلمه‌ای باشد، باید کلمه‌ها بدون فاصله پشت هم قید شوند.

شما می‌توانید تا 30 هشتگ را در هر پست به کار ببرید، هر چند اینستاگرام به شما پیشنهاد می‌کند که بین 3 تا 5 هشتگ به ازای هر پست بگذارید.

بهترین راه‌ پیدا کردن هشتگ مناسب برای پست‌ها

از همین ابتدا بگوییم که راه حلی جادویی برای پیدا کردن هشتگ مناسب در اینستاگرام وجود ندارد و شما باید از چند مسیر مختلف، کلمات کلیدی را پیدا کنید و از آن‌ها استفاده نمایید و فراموش نکنید، مادامی که محتوای مناسبی تولید نکنید، هر چقدر هم که بازدیدکنندگان از طریق هشتگ به پست شما برسند، باز هم در صفحه شما نمانده و دنبالتان نخواهند کرد. اما این راه‌ها چیست؟

  1. استفاده از ابزارهای تولید هشتگ و پیدا کردن کلمات کلیدی

یک سری ابزار در اینترنت وجود دارد که به شما برای تولید هشتگ‌های مناسب کمک می‌کنند. برای مثال ابزار تولید کننده هشتگ Sistrix با کاربری ساده، در حالت رایگان، 25 هشتگ در روز معرفی می‌کند که در بسیاری از موارد، کافی به نظر می‌آید. برای شروع چند هشتگ مد نظر خود را وارد کرده و سپس Sistrix با جستجوی هشتگ‌های مرتبط، موارد بیشتر را به شما پیشنهاد خواهد کرد.

همچنین یک سری ابزارهایی وجود دارند که برای پیدا کردن کلمات کلیدی پرکاربرد بر روی سایت‌های یا شبکه‌های اجتماعی به کار می‌روند. Keyword Tool یکی از این ابزارهاست که گزینه اختصاصی برای پیدا کردن هشتگ اینستاگرام را نیز در خود دارد اما شما می‌توانید، از کلمات کلیدی محبوب وبسایت‌های نیز استفاده کرده و هشتگ‌های مناسب خود را بسازید. در حالت رایگان این سایت، هشتگ‌های مناسب را به شما پیشنهاد می‌کند اما برای در آوردن آمار و ارقام هر هشتگ باید مبلغی را به صورت ماهانه پرداخت کنید. اما اگر تنها به هشتگ‌ها نیاز دارید، دلیلی برای خرید اشتراک ماهانه نخواهید داشت.

  1. اکسپلور اینستاگرام

اگر چه این ابزارها کمک زیادی به شما برای پیدا کردن هشتگ‌های مناسب می‌کنند اما راه حل اساسی برای این کار، تحقیق است. شما باید با واکاوی دقیق پست‌های مختلف، به هشتگ‌های مناسب پست خود برسید. یکی از این جاها، صفحه اکسپلور اینستاگرام است. به جای استفاده از پیشنهادات هشتگ در زمان پست گذاری، در اکسپلور بگردید، پست‌های موفق در زمینه کاری خود را پیدا کرده و سپس از هشتگ‌های آن‌ها استفاده کنید. همان اندازه که تولید محتوا اهمیت دارد، نوشتن کپشن مناسب و پیدا کردن هشتگ‌های درست نیز مهم است تا بتوانید، پست خود را به جامعه هدف خود برسانید.

  1. دنبال کردن کاربران موفق و هشتگ‌های مرتبط

و اما یک راه حل مناسب و دائمی برای پیدا کردن هشتگ‌های مناسب، دنبال کردن کاربران موفق در زمینه کاری شما و همچنین دنبال کردن هشتگ‌های مرتبط است. نه تنها می‌توانید، هشتگ‌های مناسب پست خود را در پست‌های کاربران پربازدید پیدا کنید، بلکه با دنبال کردن هشتگ‌های پر کاربرد و دیدن کپشن این پست‌ها، هشتگ‌های جدیدتری پیدا می‌کنید. حتی می‌توانید، از هشتگ‌هایی که پیدا می‌کنید، در ابزارهای تولید هشتگ استفاده کرده و نتایج آن‌ها را نیز در جستجوهای خود برای پیدا کردن هشتگ‌های جدید، به کار ببرید.

هشتگ‌های برتر سال 2023

صحبت‌های زیادی بر سر استفاده از هشتگ‌های خیلی معروف وجود دارد، اما بد نیست، با هم نگاهی به پرکاربردترین هشتگ‌های اینستاگرام در سال 2023 بندازیم:

  1. #fashion
  2. #style
  3. #love
  4. #instagood
  5. #instagram
  6. #photography
  7. #follow
  8. #art
  9. #like
  10. #beautiful
  11. #photooftheday
  12. #fyp
  13. #trending
  14. #viral
  15. #instadaily
  16. #design
  17. #picoftheday
  18. #outfit
  19. #followforfollowback
  20. #likeforlikes

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *