برای خیلی از ما، ساخت ویدیو، گرفتن عکس یا حتی طراحی یک فایل گرافیکی برای انتشار روی اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگری، راحت‌تر از نوشتن کپشن برای آن است. نوشته‌ای که توصیف جذابی از محتوای پست ما داشته باشد و کاربران را مجاب کند تا وقت بیشتری روی آن بگذارند. خوشبختانه با توجه به پیشرفت هوش مصنوعی در این زمینه، می‌توان از ابزارهای مختلفی در این زمینه استفاده کرد و از آن‌ها برای نوشتن کپشن استفاده نمود.

برای آموزش امروز، ما از هوش مصنوعی ChatGPT استفاده می‌کنیم که کاملا رایگان بوده و می‌توان از آن برای نوشتن کپشن‌های فارسی نیز استفاده کرد.

آیا هوش مصنوعی ابزاری مناسب برای نوشتن کپشن است؟

در خیلی از موارد، شما حتی می‌توانید، نوشته‌هایی که از ChatGPT به عنوان کپشن دریافت می‌کنید را به صورت مستقیم در زیر پست خود وارد کنید. با این حال، تمامی نوشته‌های تولید شده، قابلیت بازنویسی دارند. نهایتا و در بدترین شرایط، شما ایده‌ای کلی در مورد کپشن دریافت خواهید کرد و می‌توانید به نوبه خود آن را تغییر دهید. اما در خیلی از مواقع، تنها یک بازنویسی حداقلی برای انتشار پست‌ها کافی بوده و در نهایت، هوش مصنوعی، دستیاری عالی برای نوشتن کپشن‌ها برایتان خواهد بود.

تولید کپشن با هوش مصنوعی ChatGPT

خوشبختانه، دیگر برای کار با ChatGPT نیاز به شماره خارجی ندارید و می‌توانید، تنها با ایمیل در آن ثبت نام کنید. برای شروع به سایت رسمی ChatGPT رفته و بعد از ورود روی Sign up بزنید. بعد از ثبت نام، در این مرحله کافی‌ست روی Log in زده و با ایمیل خود وارد شوید.

بعد از کلیک روی Sign up، این امکان برای شما فراهم شده که با ایمیل گوگل یا ایمیل مایکروسافت یا حتی اپل آیدی وارد اکانت خود شده یا این که یک ایمیل جدید وارد کنید. برای کم کردن دردسر خود، پیشنهاد می‌کنیم، روی یکی از سرویس‌های ایمیل زده و خیلی راحت در ChatGPT ثبت نام کنید.

با انتخاب ایمیل مورد نظر، اگر قبلا وارد آن نشده‌اید، ایمیل و پسورد خود را زده و در نهایت، روی Accept یا Allow برای دادن دسترسی بزنید. سپس در صفحه‌ای دیگر، نام، نام خانوادگی و تاریخ تولد را وارد خواهید کرد. حتما تاریخ تولد را درست و بالای 18 سال بزنید تا بتوانید از تمامی قابلیت‌های ChatGPT استفاده نمایید.

و در نهایت وارد ChatGPT شده و با صفحه‌ای مثل زیر مواجه خواهید شد.

برای این که هوش مصنوعی بخواهید تا کپشن اینستاگرامی برایتان بنویسد، توضیحات کامل را به آن بدهید. در مثال زیر ما قصد داریم، عکسی که در تصویر می‌بیند را پست کنیم. به همین خاطر در بخش گفتگو ChatGPT، ابتدا مشخص می‌کنیم که به ما کپشن اینستاگرام بدهد و سپس مشخصات عکس را برای وی بازگو می‌کنیم.

همان طور که می‌بینید، به طور پیش فرض، یک نوشته طولانی اما مناسب تولید شده که با کمی ویرایش، کاملا قابل استفاده است. اما بسیاری بر این عقیده هستند که کپشن‌های کوتاه‌تر، گزینه‌ی بهتری برای ارائه روی اینستاگرام به حساب می‌آیند. به همین دلیل بهتر است به هوش مصنوعی بگوییم که این نوشته را برای ما کوتاه کند.  برای این کار ادامه به ChatGPT می‌گوییم که نوشته را به 150 کاراکتر کاهش دهد.

نتیجه کار بسیار بهتر شده و همچنین با توجه به این که قرار است، این نوشته در اینستاگرام منتشر شود، هوش مصنوعی از ایموجی‌ها نیز استفاده کرده است. در نهایت شما می‌توانید با گذاشتن هشتگ‌های مناسب، نوشته را زیر عکس منتشر کنید و اگر خواستید چیزی به آن اضافه کنید یا بخش‌هایی را ویرایش نمایید.

نکته مهم دیگر این که، شما می‌توانید به صورت کامل، موضوعیت نوشته را نیز مشخص نمایید. برای مثال در زیر ما از ChatGPT خواستیم که به جای یک متن شاعرانه، 5 نکته علمی در مورد اسب سواری به ما بگوید:

می‌بینید که دوباره نوشته‌ای تولید شده که شما می‌توانید بر حسب تعداد کاراکتر در فرمان بعدی آن را کوتاه کنید.

فراموش نکنید که استفاده از زبان انگلیسی نیز راهکار مناسبی برای تولید کپشن با استفاده از هوش مصنوعی است. به این ترتیب که شما ابتدا از ChatGPT نوشته‌ای انگلیسی دریافت کرده و سپس آن را برای انتشار، به فارسی بر می‌گردانید. عموما ChatGPT یا دیگر ابزارهای هوش مصنوعی، به زبان انگلیس بهتر فعالیت می‌کنند. در مثال زیر، وقتی از هوش مصنوی خواستیم که مطلبی در مورد عکس ما برای اینستاگرام تولید کند، حتی هشتگ‌هایی را نیز برای کپشن پیشنهاد کرده است.

از مهم‌ترین نکات در مورد استفاده از هوش مصنوعی برای تولید کپشن:

  • محدود کردن موضوعی
  • ارائه اطلاعات کامل در مورد پست
  • محدود کردن تعداد کاراکترها
  • تغییر فرمان‌ها برای تولید کپشن مطابق با نظر شما

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *