احتمالا این سوال برایتان پیش آمده که چطور تولیدکنندگان محتوا، به صورت مداوم، ریلزهای جذاب که کاملا با موسیقی سینک است، روی اینستاگرام منشتر می‌کنند. خب در واقع این شبکه‌ی اجتماعی کار را برای کاربران خود راحت کرده و به شما اجازه می‌دهد تا از ریلزهای دیگران به صورت تمپلیت یا قالب آماده استفاده کنید. روش کار با آن نیز خیلی ساده‌ است و ما سعی کرده‌ایم تا به طور کامل آن را در این نوشته آموزش دهیم.

استفاده از تمپلیت‌های ریلز در اینستاگرام

اینستاگرام سعی کرده تا استفاده از تمپلیت‌ها را آن قدری ساده کند تا همه بتوانند از این قابلیت کارآمد استفاده کنند. با این حال اگر تا به حال از تمپلیست‌های ریلز استفاده نکرده‌اید، پله پله مسیر زیر را پیش بروید:

  1. پیدا کردن تمپلیت ریلز

دو راه برای پیدا کردن تمپلیت‌های مناسب برای ریلز در اینستاگرام وجود دارد. اولین و پراستفاده‌ترین آن، باز کردن اینستاگرام، و زدن روی آیکون پست جدید و انتخاب Reel در نوار پایین است.

در این مسیر شما می‌توانید، ریلزهای محبوبی که منتشر شده را پیدا کرده و از آن‌ها به عنوان تمپلیت استفاهد کنید.

کمی وقت بگذارید و ریلزی که به نظر شما مناسب محتوایی‌ست که قصد پست گذاشتن آن را دارید پیدا کنید. عموما بر اساس مناسبتی که در پیش است، با توجه به بازخورد بالا، ریلزهایی با محوریت آن مناسبت در صدر قرار می‌گیرند که شما نیز امکان استفاده از آن‌ها را دارید. همچنین می‌توانید به سراغ ترندها رفته و به شکل‌های مختلف به جستجو در میان ریلزها بپردازید و در نهایت تمپلیت خود را انتخاب کنید.

روش دیگر این است که به طور کلی وارد بخش ریلزها در اینستاگرام شوید.

با جستجو در میان ریلزها و گشت و گذار در میانشان، می‌توانید آن‌هایی که دارای گزینه‌ی Use Template هستند را ذخیره کرده و از آن‌ها برای ساخت ریلز خود استفاده نمایید. برای این منظور به سراغ بخش ریلز بروید.

ریلز مورد نظر خود را پیدا کرده و با زدن روی سه نقطه کنار پست، Save را انتخاب کنید.

البته اگر می‌خواهید در همان لحظه از تمپلیت استفاده کنید، کافی است روی عبارت Use Template زده تا به صفحه ساخت ریلز بروید و همان تمپلیت برای شما لود خواهد شد.

  1. اضافه کردن محتوا

بعد از این که تمپلیت را لود کردید، نوبت به اضافه کردن محتوای اختصاصی شماست. همان طور که در عکس زیر می‌بینید، با توجه به ریلز، شما باید چند عکس یا فیلم را به صفحه اضافه کنید. کافی است روی Add Media بزنید و عکس‌ها و فیلم‌های مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

بعد از انتخاب محتوای مورد نظر خود روی Next بزنید.

و در نهایت با یک بازبینی کلی و ویرایش نهایی، روی Done بزنید.

در صفحه بعدی به شما این امکان داده می‌شود تا به طور کامل، ویدیوی نهایی را ویرایش کنید. شما می‌توانید در این بخش، به اضافه کردن استیکر، نوشته، صدا و هر چیز دیگری بپردازید و ریلز مطابق با سلیقه خود را بسازید.

وقتی کارتان تمام شد روی فلش آبی در بالای صفحه زده تا به قسمت پیش نمایش بروید. در این صفحه امکان تگ کردن افراد مختلف، محصول یا چیزهای دیگر را دارید و در نهایت روی Share بزنید تا آن را روی صفحه خود به اشتراک بگذارید.

در صفحه بعد هم با زدن روی Share روند به اشتراک گذاری را تایید نمایید.

چرا باید از تمپلیت‌های ریلز در اینستاگرام استفاده کنید؟

چند دلیل برای اینکار وجود دارد که اولین آن، استفاده از آهنگ‌های محبوب و ترند است. استفاده از این آهنگ‌ها باعث می‌شود تا ریلز شما بازدید بیشتری بخورد و خیلی‌ها از طریق جستجوی آن آهنگ ریلزی که ساخته‌اید را ببینند. با توجه به این که سینک کردن یا همان همگام سازی عکس‌ها و فیلم‌ها با ضرب آهنگ کمی وقت گیر است، تمپلیت‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا بدون این که وقت زیادی صرف کنید، به سرعت ریلزی با ضرب آهنگ درست بسازید و آن را به اشتراک بگذارید. در نهایت دیگران نیز می‌توانند با استفاده از زدن روی Use Template در ریلز شما هم بار دیگر از آن استفاده کنند و این چرخه‌ی تولید تمپلیت جدید به همین صورت ادامه پیدا خواهد کرد. با توجه به این که روزانه هزاران تمپلیت جدید روی اینستاگرام ساخته می‌شود، شما هر روز می‌توانید، ریلزی جدید با آهنگی متفاوت بسازید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *