گوشی‌های آیفون درست از همان تجهیزات GPS استفاده می‌کنند، که گوشی‌های اندرویدی نیز از آن بهره می‌برند. اما محدودیت‌هایی که در iOS گنجانده شده، باعث می‌شوند تا شما نتوانید،برخی کدها را اجرا کنید و در نهایت یعنی نمی توانید دستگاه را گول بزنید.

در چنین شرایطی، آیا راه حلی وجود دارد تا بتوانید موقعیت مکانی خود را به قولی جعل کنید؟ این کار اگر چه خیلی سر راست نیست، اما قابل انجام است و ما امروز قصد آموزش آن را داریم.

چطور در آیفون موقعیت مکانی تقلبی وارد کنید؟

موقعیت مکانی تقلبی، در خیلی از موارد می‌تواند به شما کمک کند. در بازی‌هایی همچون پوکمون گو یا در مواردی که می‌خواهید ابزاری را گول بزنید، می‌توانید از موقعیت مکانی تقلبی استفاه کنید. مثل برخی دیگر از کارهایی که در آیفون صورت می‌گیرد، این کار را نیز می‌توانید به دو روش انجام دهید، از طریق جیلبریک یا بدون این که دستگاه خود را جیلبریک کنید و ما هر دوی این موارد را به شما یاد خواهیم داد.

موقعیت مکانی تقلبی در آیفون به وسیله جیلبریک

جیلبریک عموما به کاربران آیفون پیشنهاد نمی‌شود، اما خیلی‌ها برای استفاده از برنامه‌ها به صورت رایگان، سیستم عامل خود را دستکاری کرده و آن را به قولی جیلبریک می‌کنند. البته این کار در نسخه‌های جدید iOS قابل انجام نیست و اگر دستگاهی نسبتا قدیمی و جیلبریک دارید، می‌توانید به وسیله‌ی دو برنامه، به راحتی و همچون یک دستگاه اندرویدی، موقعیت مکانی خود را جعل کنید.

LocationHandle و akLocationX هستند که هر دو از چیپ‌های A7 پشتیبانی کرده، رایگانند و کاربردی بسیار ساده دارند.

موقعیت مکانی تقلبی در آیفون بدون جیلبریک

البته شما بدون جیلبریک نیز می‌توانید این کار را انجام دهید، اما برای انجام این روش نیز، نیاز به یک برنامه‌ی دیگر به نام iBackupBot دارید. قبل از انجام این کار نیز، بد نیست از اطلاعات مهم خود یک نسخه پشتیبان بگیرید تا همه چیز امن و امان باشد!

بعد از دانلود و نصب برنامه که هم نسخه‌ی ویندوز و هم مک دارد، دستگاه خود را به کامپیوتر وصل کرده و iTunes را باز کنید و بعد از کلیک روی آیکون گوشی خود، روی Back Up Now کلیک کرده تا نسخه پشتیبان مورد نظر را بگیرید.

سپس iTunes را ببندید و iBackupBot را باز کنید، که البته به صورت خودکار نسخه‌ی پشتیبان گرفته شده‌ی شما را نمایش خواهد داد.

حالا باید دنبال Apple Maps در لیست خود بگردید که در دو مسیر وجود خواهد داشت:

  • مسیر اول: User App Files > com.Apple.Maps > Library > Preferences
  • مسیر دوم: System Files > HomeDomain > Library > Preferences

وقتی فایل را باز می‌کنید، عبارت <dict> را جستجو کنید و زیر آن عبارت زیر را وارد کنید:

<key>_internal_PlaceCardLocationSimulation</key>

<true/>

حالا می‌توانید iBackupBot را ببندید، اما گوشی خود را متصل حفظ کنید و آیتیونز را باز نکنید.

به گوشی خود رفته و Find My Phone را خاموش کنید. برای این کار باید به مسیر Apple ID > iCloud > Find My Phone بروید. حالا دوباره به آیتیونز وصل شده و نسخه پشتیبان خود را بازآوری کنید.

حالا نقشه اپل را باز کنید و هر جایی که می‌خواهید را به عنوان لوکیشن خود علامت گذاری کنید تا این اطلاعات به عنوان موقعیت مکانی شما ثبت شود!

راه حل سخت‌افزاری

غیر از گزینه‌هایی همچون برنامه‌های تغییر آی پی که البته در این مورد خاص خیلی به کار شما نخواهند آمد، شما می‌توانید از سخت‌افزارهای خاص GPS نیز استفاده کنید که البته روش گران‌ قیمتی برای شما خواهد بود. GFaker یکی از کمپانی‌هایی است که چنین ابزارهایی تولید می‌کند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *