با دارا بودن هزاران بازی و ۱۲۵ میلیون کاربر، استیم به یکی از مهم‌ترین منابع تهیه بازی کامپیوتر در دنیا بدل شده است. مهم نیست از مک یا PC استفاده می‌کنید، مسلما اگر اهل بازی‌های کامپیوتری باشید، مجبورید بعضی از عناوین مورد نیاز خود را از استیم تهیه کنید.

این سرویس از دادن تخفیف‌های مختلف ترسی ندارد، اما هنوز راه‌های دیگری هم هستند تا بتوانید با قیمتی پایین‌تر بازی‌های مورد علاقه‌ی خود را خریداری کنید. برای این کار ما راه‌هایی به شما پیشنهاد می‌کنیم که از طریق آن‌ها برای خرید بازی اقدام کنید.

زمان ارائه تخفیف‌های بزرگ را بدانید

بزرگ‌ترین تخفیف‌های استیم مربوط به تخفیف تابستان و همچنین تخفیف تعطیلات (زمستانی) می‌شود که هر کدامشان حدودا دو هفته به طول می‌انجامد. تخفیف تابستانی ممکن است کمی جا به جا شود و عموما بین اواسط جون یا اواسط جولای آغاز خواهد شد. تخفیف‌های زمستانی نیز به کریسمس و تعطیلات سال نوی میلادی بر می‌گردد. بعضی تخفیف‌های خاص همچون بلک فرایدی نیز هستند که از عناوین و تخفیف های محدودی تنها برای یک یا نهایتا سه روز برخوردار می شوند.

این زمان‌ها بهترین موقع برای خرید از استیم است و شما می‌توانید عناوین خوبی را با قیمتی بسیار مناسب تهیه کنید.

بازارهای کشورهای دیگر

نکته‌ی مهم در مورد این بند، این است که بدانید بازی‌ها در کشورهای مختلف قیمت‌های متفاوتی دارند که به خاطر تفاوت ارزش ارز آن‌ها اتفاق می‌افتد. برای مثال Total War: WARHAMMER – Dark Gods Edition را با تخفیف کریسمس اگر بخواهید از اکانت اروپای خود تهیه کنید، باید حدود ۲۳٫۵۰ دلار برایش بپردازید. در صورتی که اگر اکانت خود را به ترکیه تغییر دهید، آن وقت باید ۷۵٫۶۰ لیر برایش بپردازید که مبلغ آن می‌شود ۱۲٫۷ دلار و در این بین شما مبلغ زیادی را صرفه جویی خواهید کرد. اما بازی‌ها در بازارهای مختلف قیمت‌های متفاوتی دارند و بهتر است از steamdb استفاده کنید تا بتوانید بهترین قیمت ممکن را برای بازی پیدا نمایید.

حالا سوال این است که چطور کشور خود را در استیم تغییر دهیم. قبل از هر چیز شما نیاز به ابزاری دارید که آی پی شما را تغییر بدهد و آی پی جایی که می‌خواهید از بازارش خرید کنید را داشته باشد. برای مثال اگر می‌خواهید از ترکیه خرید کنید، حتما باید سرور ترکیه در لیست سرورهایش باشد. نکته آخر این که ۲۴ ساعت قبل و بعد از تغییر کشور اکانت، بهتر است خریدی در سیستم استیم نداشت باشید.

حالا برنامه‌های کامپیوتر و موبایل را ببندید، ابزار تغییر آی پی خود را باز کنید و با آی پی کشور مورد نظر وارد شوید، برنامه را باز کنید و به Account Details بروید. حالا روی Update store country رفته و از منوی باز شوند کشور مورد نظر خود را انتخاب نمایید. در نهایت Apply Country Change را بزنید. در نظر داشته باشید که دو هفته بعد از تغییر کشور، نمی‌توانید دوباره کشور خود را تغییر دهید. مشخصات بازی‌ها را هم بخوانید، چون بعضی بازی‌ها بر روی بازار یک کشور تنها برای همان کشور است و مخصوصا در مورد بازی‌های ژاپنی این اتفاق زیاد می‌افتد.

استفاده از wishlist برای دید بهترین تخفیف‌ها در طول سال

استیم هر روز تخفیف‌هایی را برای بعضی عناوین اعلام می‌کند که گاهی یک روزه، گاهی هفتگی و گاهی بیشتر هستند. با این همه پیشنهادی که هر روز مطرح می‌شود، بهتر است بازی‌ها را با زدن بر روی Add to your wishlist، زیر نظر بگیرید تا در صورت بروز تخفیف، برایتان یک ایمیل فرستاده شود تا از آن با خبر شوید. در زمان تخفیف‌های بزرگ نیز کافی است به لیست wishlist خود بروید تا مروری بر مقدار تخفیف تمام بازی‌هایی که می‌خواهید داشته باشید.

همراه دوستانتان خرید کنید

بسیاری از بازی‌های آنلاین به صورت پک‌های ۴ تایی هم عرضه می‌شوند و شما با خرید سه نسخه، یک نسخه مجانی می‌گیرد. همچنین برای DLC‌ها نیز چنین تخفیف‌های ارائه می‌شود. پس می‌توانید با انجام این کار، یک تخیف حسابی بگیرید. البته فراموش نکنید که هر چهار نفر باید این عنوان را در اختیار نداشته باشند تا بتوانید سه نسخه خریداری کنید و چهارمی را رایگان بگیرید.

دیگر فروشگاه‌ها را نیز زیر نظر داشته باشید

در آخر فراموش نکنید که استیم همیشه بهترین قیمت را ندارد. گاهی دیگر مراکز همچون Green Man Gaming یا Humble Bundle قیمت‌های بهتری دارند، پس چرا بازی را از آن‌ها تهیه نکنید؟

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *