وردپرس یک سایت‌ساز بسیار حرفه‌ای و شناخته‌شده در سطح دنیا است . در واقع این سیستم مدیریت محتوا توانسته است در میان سالیان متعدد فعالیت خود میلیون‌ها مخاطب را به خود جلب کند و بیش از۵۰ درصد سایت‌هایی که سیستم مدیریت محتوای آنها شناخته شده است، از این سیستم استفاده می‌کنند. این سیستم مدیریت محتوا در طی سالیان متعدد بروزرسانی‌هایی را بر روی سیستم خود انجام داده است که در این بروزرسانی‌ها معمولا امکاناتی را به آن اضافه کرده است. از طرف دیگر وجود مارکت‌ها و مخزن وردپرس سبب شده است تا توسعه‌دهندگان زیادی بتوانند محصولات وردپرسی را به صورت رایگان یا با هزینه کم در اختیار کاربران قرار دهند. هسته وردپرس نیز امکانات بسیار مفید و کاربردی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و این امکانات سبب شده‌اند تا تمامی افرادی که قصد راه‌اندازی وبسایت دارند، وردپرس را به عنوان اولین انتخاب خود قرار دهند؛ البته اگر کاربران به دنبال تحقیق بر روی این سیستم مدیریت محتوا برای راه‌اندازی سایت نیز باشند، این سیستم بازهم اولین انتخاب آنها خواهد بود. یکی از ابزارهای بسیار مهم و کاربردی این سیستم مدیریت محتوا، بخش پست‌تایپ‌های آن است که بخش‌‌های مختلف سایت را از یکدیگر جدا کرده است. از جمله مهم‌ترین پست‌تایپ‌های وردپرس می‌توانید به بخش نوشته‌ها، برگه‌ها، رسانه و… اشاره کرد که هریک از آنها کاربرد و وظیفه خاصی را بر عهده دارند. در این مقاله قصد داریم به معرفی یک افزونه کاربردی و حرفه‌ای برای وردپرس بپردازیم که با استفاده از آن قادر به ایجاد پست‌تایپ اختصاصی خود خواهید بود.

افزونه Custom Post Type UI

افزونه Custom Post Type UI یک افزونه کاربردی برای وردپرس است که به کاربران وردپرسی قابلیت ایجاد انواع پست‌تایپ‌ها را می‌دهد. این افزونه کاربردی به صورت کاملا رایگان طراحی شده است و در مخزن وردپرس در اختیار کاربران قرار دارد. این افزونه توانسته از میان +۵۰۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۶ از ۵ را به خود اختصاص دهد که نشان از رضایت کاربران این افزونه است.

نصب و راه‌اندازی افزونه Custom Post Type UI

برای استفاده از این افزونه وردپرس ابتدا از طریق مخزن وردپرس یا از طریق بخش افزودن افزونه در پیشخوان وردپرس اقدام به دانلود، نصب و فعال‌سازی این افزونه در سایت وردپرسی خود کنید. پس از نصب بخشی به نام CPT UI در پیشخوان وردپرس نمایان می‌شود که با استفاده از این بخش می‌توانید پست‌تایپ دلخواه خود را ایجاد کنید.

Add/Edit Post Types

اولی بخش افزونه که از طریق منوی وردپرس نیز در دسترس است، این بخش است که به شما امکان ایجاد پست‌تایپ جدید یا ویرایش آنها را می‌دهد. در این بخش چند فیلد بسیار مهم وجود دارد که اگر بخواهید پست‌تایپ ایجاد کنید باید آنها را متناسب با نیاز و سلیقه خود شخصی‌سازی کنید.

Basic settings

این بخش تنظیمات پایه و اولیه افزونه را شامل می‌شود که برای ایجاد یک پست‌تایپ باید آن را تنظیم کنید.

  • Post Type Slug: در این بخش بیاد یک پسوند برای نمایش آدرس محتوایی که در بخش پست‌تایپ اختصاصی خود درج می‌کنید، مشخص کنید؛ توجه داشته باشید بهترین حالت برای انتخاب یک Slug مناسب استفاده از نام همان پست‌تایپ و البته به صورت انگلیسی است.
  • Plural Label: در این بخش باید یک عنوان برای نمایش پست‌تایپ خود به مدیران سایت انتخاب کنید تا پست‌تایپ شما با این نام از طریق فهرست پیشخوان در دسترس باشد.
  • Singular Label: در این بخش نیز باید نام یا امضای مربوط به پست‌تایپ خود را وارد کنید تا در صورت نیاز افزونه بتواند آن را به مدیران سایت شما نمایش دهد.

Additional labels

این بخش شامل برچسب‌های اضافی است که قرار است آن را در دسترس کاربران قرار دهید؛ در واقع با استفاده از این بخش می‌توانید به کاربران و مدیران سایت خود کاربرد پست‌تایپ خود را معرفی کنید.

  • Post Type Description: در این بخش باید برچسب به مربوط به توضیحات پست‌تایپ و کاربرد آن را مشخص کنید تا در صورتی که مدیران سایت وارد صفحه مربوط به آن پست‌تایپ می‌شوند، بتوانند کاربرد این بخش را متوجه شوند.
  • Menu Name: در این بخش نیز باید نامی را انتخاب کنید که پست‌تایپ شما با این نام در بخش فهرست‌ها نمایش داده شود؛ در واقع با استفاده از این بخش می‌توانید عنوان نمایشی پست‌تایپ خود در منوی پیشخوان را انتخاب کنید.
  • All Items: در این بخش باید عنوان مربوط به نمایش تمامی آیتم‌های پیشخوان را وارد کنید؛ اگر در بخش نوشته‌ها نگاهی بیندازید، متوجه گزینه تمامی نوشته‌ها خواهید شد! این بخش نیز برای نمایش تمامی نوشته‌ها یا آیتم‌های مربوط به پست‌تایپ اختصاصی شما بکار می‌رود.
  • چگونه از حذف پست‌ها توسط نویسندگان در وردپرس جلوگیری کنیم؟

اگر به دنبال ایجاد پست‌تایپ اختصاصی در سایت وردپرسی خود هستید، دو راه‌کار پیش‌روی شما است! راه‌کار اول کدنویسی اختصاصی است که باید با هسته وردپرس آشنا باشید و در صورت عدم آشنایی با آن ممکن است با مشکلات زیادی برای راه‌اندازی و توسعه مواجه شوید. راه‌حل دیگر استفاده از افزونه‌های کاربردی وردپرس در این زمینه است تا با استفاده از آن بتوانید پست‌تایپ دلخواه خود را ایجاد کنید. در این مقاله به بررسی افزونه Custom Post Type UI پرداختیم تا با استفاده از آن بتوانید پست‌تایپ اختصاصی وردپرس را ایجاد کنید. در مقالات بعدی نیز به بررسی بخش‌های دیگر این افزونه کاربردی می‌پردازیم تا در صورت نیاز به پست‌تایپ اختصاصی بتوانید در کمترین زمان ممکن، پست‌تایپ خود را با امکانات دلخواه و با استفاده از این افزونه راه‌اندازی کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *