فروشگاه‌های اینترنتی یکی از پرمخاطب‌ترین رسانه‌های آنلاین را تشکیل می‌دهند که کاربران زیادی برای خرید محصول یا خدمات به چنین سایت‌هایی مراجعه می‌کنند. ووکامرس یکی از فروشگاه‌سازهای بسیار قدرتمند است که با استفاده از آن قادر به راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خود خواهید بود. اگر سایتی فعالیت‌های مختلفی داشته باشد اما کاربرانی را برای ارائه خدمات یا محصولات به آنها نداشته باشد، فروشی نداشته و در نهایت با شکست مواجه خواهد شد. یکی از قابلیت‌های بسیار مهم وردپرس و ووکامرس قابلیت عضویت و ورود وردپرس است که با استفاده از آن می‌توانید اطلاعات کاربران سایت را دریافت کنید. یکی از مواردی که برای سایت‌های مختلف اهمیت دارد، تعداد کاربران عضوشده در سایت است که می‌توانید اطلاعات آنها را از یک سایت به سایت دیگری منتقل کنید. برای انتقال اطلاعات کاربران وردپرس و مشتریان ووکامرس از یک سایت به سایت دیگر می‌توانید از طریق دیتابیس به صورت دستی این عمل را انجام دهید!

افزونه Import Export WordPress Users & WooCommerce Customers

افزونه Import Export WordPress Users & WooCommerce Customers یک افزونه کاربردی برای وردپرس است که با استفاده از آن قادر به به انتقال اطلاعات کاربران وردپرس و مشتریان ووکامرس از یک سایت به سایت دیگر خواهید بود. این افزونه کاربردی در مخزن وردپرس به ثبت رسیده است و توانسته از میان +۶,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۱ از ۵ را به خود اختصاص دهد.

نصب و راه‌اندازی افزونه Import Export WordPress Users & WooCommerce Customers

برای استفاده از این افزونه، ابتدا اقدام به دانلود افزونه و نصب آن در سایت وردپرسی خود کنید. پس از نصب بخشی به نام User Import Export در پیشخوان وردپرس نمایان می‌شود که از طریق بخش کاربران در دسترس است.

User/Customer Export

این بخش مربوط به برون‌ریزی اطلاعات کاربران است که با استفاده از آن می‌توانید از اطلاعات کاربران سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کرده و آن را در سایت دیگر درون‌ریزی کنید.

  • Export Users in CSV Format: با استفاده از این بخش می‌توانید تنظیمات مربوط به نسخه پشتیبان اطلاعات کاربران خود را انتخاب کنید.
  • User Roles: در این بخش می‌توانید نقش کاربرانی را که می‌خواهید اطلاعات آنها را برون‌ریزی کنید مشخص کنید.
  • Offset: در این بخش می‌توانید مشخص کنید از کدام شماره ID کاربران شروع به برون‌ریزی شوید.
  • Limit: در این بخش می‌توانید محدودیتی برای تعداد کاربرانی که اطلاعات آنها برون‌ریزی می‌شود، ایجاد کنید.
  • Columns: در این بخش می‌توانید مشخص کنید که چه اطلاعاتی از دیتابیس مربوط به کاربران برون‌ریزی شود.
  • User/Customer Import: این بخش مربوط به درون‌ریزی اطلاعاتی که با استفاده از همین افزونه برون‌ریزی شده است بپردازید.
  • Select a file from your computer: در این بخش می‌توانید فایل برون‌ریزی‌شده را وارد کنید تا در سایت ایمپورت شود.
  • راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی با استفاده از ووکامرس در وردپرس

نتیجه‌گیری

استفاده از اطلاعات کاربران یک سایت در سایت دیگر یکی از مهم‌ترین مسائلی است که بسیاری از کسب‌وکارها به آن توجه می‌کنند. البته منظور ما از استفاده از اطلاعات کاربران یک سایت، به معنای استفاده در سایتی است که به همان کسب‌وکار مرتبط است و استفاده از اطلاعات کاربران در سایت دیگر درست نیست! مثلا اگر بخواهید لیست ایمیل یک کسب‌وکار را در کسب‌وکاری دیگر استفاده کنید، قطعا این کار تنها باعث آزار کاربران می‌شوند و بازدهی نخواهد داشت. در این مقاله به بررسی یک افزونه کاربردی برای وردپرس پرداختیم که با استفاده از آن قادر به انتقال اطلاعات کاربران و مشتریان وردپرس از یک سایت به سایت دیگر خواهید بود.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *