بوکمارک‌ یا علاقه‌مندی، روشی است که در آن شما لینکی را درون مرورگر ذخیره می‌کنید، این لینک با اسم و مشخصات سایت ثبت می‌شود تا بعدا بتوانید به راحتی به سایتی که مد نظر شما بود برگردید.

چطور در کروم یک بوکمارک بسازید

ساخت بوکمارک روندی بسیار ساده دارد. کافی است مرورگر کروم را باز کنید، به سایتی که مد نظر دارید بروید و بر روی ستاره‌ای که در سمت راست آدرس به نمایش در می‌آید کلیک کنید. حالا می‌توانید اسم سایت را تغییر داده و در نهایت روی دکمه‌ی Done کلیک کنید.

این کار را برای سایت‌هایی که می‌خواهید تکرار کنید. با بوکمارک کردن یک آدرس، نه تنها کروم آن را برای شما ذخیره می‌کند، بلکه با تایپ آدرس در کروم، سریعا آن‌ها را در صدر پیشنهادات قرار داده تا بتوانید به راحتی و در سریع‌ترین حالت ممکن به سایت‌های مورد نظر خود دسترسی داشته باشید.

مهم‌تر اینکه اگر شما با ورود به کروم، مرورگر خود را با اکانت جی میل سینک کنید، این آدرس‌ها همیشه برایتان ذخیره خواهد شد و می‌توانید با ورود به دستگاه دیگری، آن‌ها را همراه داشته باشید و از پاک شدنشان در صورت حذف برنامه یا تغییر ویندوز یا هر سیستم عامل دیگری، نگران نباشید.

دیدن بوکمارک‌ها

راه‌های مختلفی هست که شما می‌توانید تمام بوکمارک‌هایی که مشخص کرده‌اید را یکجا ببینید. این روش‌ها بستگی به این دارد که شما بخواهید نوار بوکمارک‌ها را ببینید یا بخواهید مرورگرتان به صورت مینیمال باقی بماند.

استفاده از نوار بوکمارک‌ها

می‌توانید درست زیر نوار آدرس، تمامی بوک‌مارک‌های خود را در یک نوار ببینید و با یک کلیک وارد آن‌ها شوید. برای اینکار باید روی آیکون منوی کروم کلیک کرده و از Bookmarks، Show Bookmarks Bar را انتخاب کنید. البته می‌توانید با زدن کلیدهای میانبر Ctrl+Shift+B (Command+Shift+B در مک) هم اینکار را به انجام برسانید.

بعد از این کار می‌بینید که نوار بوکمارک‌ها برایتان به نمایش در می‌آید.

اگر بوکمارک شما در نوار اصلی نبود، این امکان وجود دارد که در پوشه Other Bookmarks ذخیره شده باشد. آن را باز کنید و روی آدرس خود کلیک کنید.

در غیر این صورت می‌توانید آدرسهای خود را در منوی کروم زیر گزینه Bookmarks مشاهده کنید و روی هر آدرسی که می‌خواهید کلیک نمایید.

استفاده از Bookmark Manager

Bookmark Manager به شما پوشه‌ها و آدرس‌هایی که ذخیره کرده‌اید را نمایش می‌دهد. به این ترتیب شما می‌توانید از این طریق و بدون اینکه نوار بوکمارک‌ها را داشته باشید، به آدرس‌های خود دسترسی داشته باشید. برای نمایش آن نیز کافی است از منوی کروم به Bookmarks و سپس Bookmark Manager بروید یا از میانبر Ctrl+Shift+O ( Command+Shift+O در مک ) استفاده کنید.

Bookmark Manager در یک برگه جدید باز می‌شود و همه‌ی چیزهایی که تا حالا ذخیره کرده‌اید به شما نمایش داده خواهد شد.

ویرایش بوکمارک‌ها

برای ویرایش یک بوکمارک می‌توانید روی آدرس آن در نوار بوکمارک‌ها کلیک راست کرده و Edit را انتخاب کنید.

سپس آدرس، اسم سایت و همچنین پوشه‌ای که در آن ذخیره شده را تغییر داده و روی Save کلیک کنید تا همه چیز ذخیره شود.

همچنین از طریق Bookmark Manager منیجر نیز می‌توانید این کار را انجام دهید. با کلیک روی آیکون سه نقطه کنار هر آدرس می‌توانید Edit را پیدا کنید.

در اینجا نیز امکان تغییر آدرس و اسم سایت و ذخیه تغییرات وجود دارد.

همچنین شما می‌توانید آدرس‌های مختلف را با کشیدن و رها کردن به پوشه‌های دیگر ببرید.

Join the Conversation

3 Comments

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *