استفاده از محتوای مختلف در سایت‌ها اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و امروزه نمی‌توان تنها با استفاده از محتوای متنی و تصاویر انتظار پیشرفت کسب‌وکار خود را داشت. محتوای صوتی یا همان پادکست‌ها یکی از مهم‌ترین انواع محتوا را تشکیل می‌دهند که در سایت‌های مختلف نیز ردپای آنها به چشم می‌خورد. امروزه کاربرانی که وارد سایت‌ها می‌شوند کمتر حوصله و صبر برای خواندن محتوای متنی دارند و تا جای ممکن سعی می‌کنند تا از انواع دیگر محتواها نظیر فیلم‌های آموزشی، پادکست‌ها و… استفاده کنند. شبکه‌های اجتماعی دلیلی منطقی بر این امر هستند! در واقع شبکه‌های اجتماعی کمتر جای متن هستند و جایگاه تصاویر، ویدئوها و پادکست‌ها در آنها گسترده‌تر است. همین امر باعث شده است تا کاربران انتظار فراتری از سایت‌ها داشته باشند و انتظار دارند از مالتی‌مدیا نیز استفاده کنند. استفاده از پادکست‌ها به دلیل آنکه هر کاربر به راحتی و در موقعیت‌های مختلف می‌تواند آموزش و یادگیری را ادامه دهد، اهمیت بسیار زیادی دارد! اگر از کاربران وردپرسی هستید، افزونه‌های متعددی در زمینه ایجاد پادکست برای سایت وجود دارند که هریک از آنها مزیت‌های خاص خود را دارا هستند. در این مقاله قصد داریم به بررسی و آموزش یکی از افزونه‌های حرفه‌ای‌ و کاربردی برای وردپرس پرداختیم تا بتوانید در سایت خود بخشی را برای انتشار پادکست‌ها ایجاد کنید.

افزونه Seriously Simple Podcasting

افزونه Seriously Simple Podcasting یک افزونه کاربردی و حرفه‌ای برای وردپرس است که با استفاده از آن قادر به ایجاد و انتشار پادکست در سایت وردپرسی خود خواهید بود. این افزونه کاربردی در مخزن وردپرس به ثبت رسیده است و توانسته از میان +۱۰,۰۰۰ نصب خود امتیاز ۴/۸ را به خود اختصاص دهد که نشان از رضایت اکثریت کاربران استفاده کننده از این افزونه است.

برخی از ویژگی‌های افزونه Seriously Simple Podcasting

  • قابلیت ایجاد پادکست در وردپرس
  • قابلیت شخصی‌سازی پادکست‌ها برای پخش در سایت
  • قابلیت انتقال فایل‌های صوتی به هاست سایت خود
  • قابلیت شخصی‌سازی پخش‌کننده پادکست
  • قابلیت ایجاد مالتی‌پادکست برای پخش در سایت
  • قابلیت شمارش تعداد پخش پادکست
  • قابلیت مدیریت پادکست‌ها از طریق پست‌تایپ مربوط به آنها
  • قابلیت قسمت‌بندی کردن پادکست‌ها در وردپرس
  • قابلیت توسعه‌ افزونه با مستندات بسیار شفاف افزونه

نصب و راه‌اندازی افزونه Seriously Simple Podcasting

برای استفاده از این افزونه ابتدا از طریق مخزن وردپرس اقدام به نصب افزونه کنید. پس از نصب بخشی به نام Podcast در منوی پیشخوان نمایان می‌شود که با استفاده از آن قادر به مدیریت پادکست‌های خود خواهید بود. با ورود به این بخش تنظیمات افزونه و همچنین قابلیت افزودن پادکست قابل مشاهده است.

Podcast Settings

این بخش شامل تنظیمات این افزونه وردپرس می‌شود که برای استفاده از افزونه ابتدا باید تنظیمات آن را متناسب با نیاز خود شخصی‌سازی کنید.

General

در این بخش تنظیمات اصلی افزونه در دسترس است که می‌توانید متناسب با سلیقه خود آنها را تنظیم کنید.

  • Podcast post types: در این بخش می‌توانید پست‌تایپ مربوط به پادکست خود را مشخص کنید؛ اگر می‌خواهید پادکست‌های خود را در بخش دیگری غیر از پست‌تایپ افزونه مدیریت کنید، پیشنهاد می‌کنیم با استفاده از یک افزونه ایجاد پست‌تایپ، پست‌تایپ اختصاصی آن را ایجاد کنید. البته این بخش برای نمایش پادکست‌ها در بخش‌ دیگری غیر از پست‌تایپ افزونه است! یعنی اگر می‌خواهید پادکست‌های خود را در کنار نوشته‌های خود مشاهده کنید، کافی است گزینه نوشته‌ها را انتخاب کنید.
  • وضعیت هوا را در وردپرس با افزونه WP Cloud نمایش دهیم
  • Include podcast in main blog: با انتخاب این گزینه به افزونه اجازه می‌دهید که پادکست را در قالب اصلی شما نمایش دهد؛ در واقع اگر قالب شما دارای ساختارهای متفاوتی است، با انتخاب این گزینه به افزونه تنها اجازه‌ی پخش پادکست در ساختار اصلی قالب را می‌دهید.
  • Media player locations: با استفاده از این گزینه می‌توانید موقعیت قرارگیری پخش‌کننده پادکست را مشخص کنید؛ پخش‌کننده پادکست شما می‌تواند به صورت تمام صفحه باشد یا تنها بخشی از سایت شما را پوشش دهد.
  • Media player position: با استفاده از این بخش می‌توانید جایگاه قرارگیری محتوایات پادکست را مشخص کنید؛ در واقع گزینه‌هایی برای پخش، توقف و… در پخش‌کننده وجود دارند که باید جایگاه این موارد را مشخص کنید.

  • Media player visibility: با استفاده از این گزینه می‌توانید مشخص کنید که پادکست برای کدام دسته از کاربران نمایش داده شود؛ اگر می‌خواهید پادکست برای تمامی افراد نمایش داده شود کافی است گزینه اول را انتخاب کنید. همچنین برخی از سایت‌ها نیاز به محدودسازی پادکست برای کاربران مهمان دارند که کافی است با انتخاب گزینه دوم، تنها به کاربران عضوشده در سایت قابلیت نمایش پادکست را بدهند.
  • Enable iTunes fields: با استفاده از استفاده از این گزینه می‌توانید برای دستگاه‌های IOS قابلیت استفاده از iTunes را فعال کنید. البته در استفاده از این قابلیت باید هاست شما ایران نباشد!
  • Enable Player meta data: با انتخاب این گزینه می‌توانید قابلیت نمایش لینک دانلود و اطلاعات هر پادکست را به کاربران خود نمایش دهید؛ این قابلیت‌ها در برخی از مواقع یاری‌دهنده کاربران هستند! به طور مثال برخی از آنها ممکن است نتوانند به صورت آنلاین پادکست را پخش کنند و نیاز به دانلود آن دارند که با فعال‌سازی این گزینه به راحتی می‌توانید این امکان را برای آنها فراهم کنید.
  • استفاده از نقشه گوگل در وردپرس با افزونه WP Google Map

اگر به دنبال ایجاد یک ابزار جدید جلب توجه نظرات کاربران سایت خود هستید، پادکست یکی از بهترین گزینه‌های پیش‌روی شما است! استفاده از پادکست‌ها سبب می‌شود تا بتوانید اطلاعات زیادی را در کمترین زمان ممکن به کاربران خود ارائه کنید. اگر از کاربران وردپرسی هستید و می‌خواهید در سایت خود رسانه صوتی راه‌اندازی کنید، نیاز به یک افزونه برای مدیریت پادکست خود خواهید داشت. در این مقاله و مقالات بعدی به بررسی یک افزونه حرفه‌ای برای ایجاد پادکست در وردپرس خواهیم پرداخت که امیدواریم مفید واقع شود.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *