پاک کردن عکس در آلبوم‌های مختلف، خیلی ساده‌ است. اما گاهی آلبوم‌هایی را خیلی قبل‌تر روی گوشی یا دستگاه خود درست کرده‌اید و کاملا آن‌ها را از یاد برده‌اید. برای پاک کردن این آلبوم‌ها باید از روش زیر استفاده کنید.

پاک کردن آلبوم‌های عکس در آیفون و آیپد

اپلیکیشین Photos در آیفون و آیپد کار را برای اضافه کردن، مدیریت و پاک کردن آلبوم‌ها ساده می‌کند. همچنین شما این امکان را دارید تا چند آلبوم را به صورت یک جا پاک کنید. وقتی آلبومی را پاک می‌کنید، عکس‌های داخل آن آلبوم پاک نمی‌شود و به آخرین عکس‌ها فرستاده می‌شوند. پس در نظر بگیرید که پاک کردن یک آلبوم، به منزله پاک کردن عکس‌های درون آن آلبوم نیست.

برای شروع کار برنامه‌ی Photos را بر روی آیفون یا آیپد خود باز کنید.

حالا به See All بروید. در این بخش ممکن است تمامی آلبوم‌هایی که ساخته‌اید را مشاهده نکنید. برای این که بتوانید همه‌ی آلبوم‌ها را ببینید باید روی گزینه‌ی See All لمس کنید.

وقتی تمام آلبوم‌ها به شما نمایش داده شد، می‌توانید از بالای صفحه سمت راست، گزینه‌ی Edit را انتخاب نمایید.

حالا شما در مود ویرایش آلبوم هستید و می‌توانید در این بخش آلبوم‌هایی که می‌خواهید را پاک کنید. برای انجام این کار کافی است روی آیکون – (خط تیره در دایره‌ی قرمز رنگ) همان طور که در عکس می‌بینید، لمس کرده تا آلبوم پاک شود.

البته بعد از لمس آیکون پیغامی به شما نمایش داده می‌شود تا مطمئن شوید که می‌خواهید آلبوم را پاک کنید. با انتخاب Delete Album این کار کامل می‌شود. همچنین این موضوع را نیز فراموش نکنید که شما هر آلبومی غیر از آلبوم‌های Recents و Favorites را می‌‌توانید پاک کنید.

بعد از این که کار تمام شد، می‌بینید که دیگر آلبوم شما در لیست نیست. در این موقع می‌توانید به پاک کردن آلبوم‌های دیگر بپردازید یا با زدن روی Done، به مود ویرایش آلبوم‌ها خاتمه دهید.

پاک کردن آلبوم‌های عکس در مک

این کار در مک خیلی ساده‌تر از روی موبایل است و شما به راحتی می‌توانید هر آلبوم عکسی که می‌خواهید را پاک کنید. برای این کار برنامه‌ی Photos را روی مک اجرا کنید. حالا در نوار کناری می‌توانید روی فلش کنارMy Albums کلیک کنید تا آلبوم‌های شما نمایش داده شوند. روی هر کدام از آلبوم‌ها که می‌خواهید کلیک راست کنید.

حالا درمنوی باز شده، روی گزینه‌ی Delete Album کلیک کنید.

در نهایت شما پیغامی مشاهده خواهید کرد که از شما می‌خواهد تایید کنید که می‌خواهید آلبوم عکس را پاک نمایید. روی Delete کلیک کنید تا کار به انجام برسد.

اگر شما آلبوم عکسی را روی iCloud پاک کنید، این تغییر در دستگاه‌هایی که همگام سازی شده‌اند نیز تغییر خواهد کرد.

Join the Conversation

1 Comment

  1. سلام و خسته نباشید
    من تو برنامه photo حدود ۶۰۰_۷۰۰ تا عکس خارج از آلبوم دارم…خواستم یکجا پاک کنم ولی نمیدونم چطوری!
    ممنون میشم کمکم کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *