با توجه به اینکه استفاده از شبکه‌های اجتماعی مختلف بسیار رواج پیدا کرده، راه‌کارهایی برای داشتن امنیت بهتردر اولویت قرار می‌گیرد. در حالی که انتخاب یک گذرواژه‌ی قوی می‌تواند کمک‌کننده باشد اما هنوز احتمال هک شدن وجود دارد.
برای اضافه کردن یک لایه‌ی محافظی دیگر، از پسورد دو مرحله‌ای استفاده کنید. این روش امنیتی که به ۲FA نیز شناخته می‌شود از دو عامل برای احراز هویت استفاده می‌کند. در این روش بجای وارد کردن گذرواژه از شما می‌خواهد که کدی که به صورت پیامک به تلفن‌تان ارسال یا به صندوق پست الکترونیک‌تان ارسال شده وارد نمایید. این کد تاییدیه اطمینان می‌دهد که تنها شما به حساب کاربریتان دسترسی دارید. قصد داریم در این پست ببینیم که کدام شبکه‌های اجتماعی از آن پشتیبانی می‌کند و چگونه می‌توانید آن‌ها را فعال کنید.

 فیسبوک

فیسبوک به شما اجازه می‌دهد تا یک لایه امنیتی اضافه، از دو طریق سخت‌افزار و نرم‌افزار به حسابتان بیافزایید.
در ابتدا لایه‌ی امنیتی مبتنی بر نرم‌افزار:
برای راه‌اندازی آن به تنظیمات فیس‌بوک رفته و روی گزینه‌ی Use two-factor authentication کلیک کنید. اگر قبلا شماره‌ی موبایل وارد نکردید، این کا را انجام دهید. روی Setup کلیک کنید. حالا بر روی Enable کلیک کرده و رمز عبور فیس‌بوک خود را برای تایید وارد کنید.

اکنون، هر زمان که از یک دستگاه جدید وارد فیس‌بوک شوید، یک کد منحصر به فرد، به شماره تلفن همراه‌تان ارسال می‌کند. برای ورود به سیستم، باید این کد را همراه با گذرواژه خود وارد کنید. فیس‌بوک احراز هویت دو مرحله‌ای را با استفاده از سخت‌افزار و به وسیله‌ی کلیدهای امنیتی پشتیبانی می‌کند. این روش نسبت به احراز با نرم‌افزار آسان‌تر است زیرا شما فقط می‌توانید به کلید امنیتی فیزیکی خود ضربه بزنید تا یک کد امنیتی برای‌تان ارسال شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه‌ی پشتیبان فیس‌بوک مراجعه کنید.

 Google Plus

از آنجایی که احتمالا گوگل بخواهد Google Plus را حذف کند، تقریبا این شبکه‌ی اجتماعی کنار رفته است. اگر هنوز از کاربران فعال آن هستید پس خوشحال می‌شوید اگر بدانید که از احراز هویت دو مرحله‌ای پشتیبانی می‌کند.

برای فعال کردن آن، به تنظیمات Google بروید. بر بروی Get Started کلیک کنید. سپس گزینه‌ی احراز هویت دو مرحله‌ای را انتخاب کنید. برای اینکار می‌توانید یک شماره تلفن همراه جهت دریافت کد وارد نمایید یا نرم‌افزار Authenticator را بر روی گوشی خود نصب کنید. با این حال، راحت ترین روش “”Google Prompt است. با این فعال‌سازی، فقط لازم است شما یک پیام فوری را بر روی یکی از دستگاه‌های خود تایید کنید تا به صورت اتوماتیک وارد شوید. گوگل پلاس مانند فیس‌بوک با استفاده از کلید‌های امنیتی، احراز هویت مبتنی بر سخت‌افزار را پشتیبانی می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن، به صفحه پشتیبانی گوگل مراجعه کنید.

 Twitter

توییتر سرویس احراز هویت دو مرحله‌ای خود را Login Verification می‌نامد. برای فعال‌سازی آن به تنظیمات توییتر بروید و برای تأیید درخواست ورود، روی کادر تأیید کلیک کرده و سپس، روی گزینه Okay, send me a message کلیک کنید. وقتی پیام رسید بر روی Yes کلیک کرده و کد تأیید ارسال را به دستگاه خود را وارد کنید و Submit را بزنید.

بنابراین هر زمان که وارد حساب کاربری توییتر خود شوید، یک کد ورودی شش رقمی بر روی گوشی خود دریافت خواهید کرد. برای ورود به حساب توییتر خود، این کد را همراه با رمز عبور خود وارد کنید.

 Instagram

برای فعال‌سازی احراز هویت دو مرحله‌ای در اینستاگرام باید به صفحه‌ی نمایه رفته و آن را لمس کنید. روی تنظیمات تپ کنید. به پایین بروید و روی تأیید اعتبار دو عامل کلیک کنید. Require Security Code را روشن کنید. این کد به شماره تلفن  شما پیامک می‌شود. از این پس هر زمان که وارد حساب کاربری خود شوید، یک کد امنیتی بر روی گوشی خود دریافت خواهید کرد.

این کد را همراه با گذرواژه خود وارد کنید تا بتوانید به حسابتان داخل شوید. در صورتی که نمی‌توانید پیام‌های نوشتاری را دریافت کنید، می‌توانید از هر کدام از کدهای پشتیبان برای ورود به حساب کاربری Instagram خود استفاده کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *