سایت مشهور StumbleUpon پس از ۱۶ سال در پایان ماه ژوئن این سال میلادی از دسترس خارج می‌شود. اما جای نگرانی نیست چرا که همچنان سایت‌های بسیار خوبی برای یافتن سریع و آسان مطالب جالب در اینترنت وجود دارند.

طرز کار سایت مذکور بسیار آسان بود. با هر کلیک بر روی دکمه‌ی Stumble، این سایت چندین مطلب متفاوت که دیگران لایک کرده‌بودند را در اختیار کاربر می‌گذاشت.

امروزه این کار به وسیله‌ی فضاهای مجازی بسیار راحت‌تر شده‌است، اما اگر همچنان به روش قدیمی و کلاسیک علاقه‌مندید، بد نیست که در ادامه‌ی این مطلب به پنج سایتی که معرفی می‌کنیم سر بزنید.

۱- سایت Mix

 

Mix

خود StumbleUpon این وب‌سایت را به عنوان جانشین خود معرفی کرده‌است و قابلیت بارگذاری علاقه‌مندی‌ها و تگ‌های اکانت StumbleUpon در Mix تعبیه شده‌است.

Mix را می‌توان یک نسخه‌ی مرتب‌تر StumbleUpon دانست که در آن با هر کلیک، لینک‌هایی مرتبط با علایق شما به لیستتان اضافه می‌شود و می‌توانید در اسرع وقت از آن‌ها دیدن کنید. فرق اصلی این وبسایت با StumbleUpon، عدم حضور حس آشنای تصادفی بودن مطالب است.

ضمنا این سایت به‌نظر اپلیکیشن مخصوص برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و سیستم عامل iOS نیز دارد که البته در این لحظه دچار مشکلاتی هستند. اما خود سایت به‌خوبی و بدون هیچ ایرادی بر روی گوشی نیز کار می‌کند.

۲- سایت Discuvver

 

Discuvver

تمرکز این سایت بر روی لینک‌های کارآمد است و البته همان تصادفی بودن StumbleUpon را نیز در خود جا داده‌است. فقط توجه داشته باشید که سایت‌های معرفی شده در خود دکمه‌ی مخصوصی برای بازگشت به Discuvver وجود ندارد و در نتیجه برای استفاده‌ی مداوم از سایت نباید صفحه‌ی اصلی آن را ببندید.

۳- سایت Stumbl.TV

Stumbl.TV

این سایت را می‌توان نسخه‌ی ویدیویی StumbleUpon دانست که به صورت تصادفی ویدیوهای جالب به نمایش می‌گذارد. این سایت نیز حالت تصادفی دارد اما قابلیت تعیین فیلترهایی نظیر مدت زمان ویدیو(حداکثر چهار دقیقه) و یا تعداد بازدیدهای ویدیو وجود دارد.

۴- سایت URL Roulette

URL Rouletteاین سایت را می‌توان یکی از بهترین موارد برای گذران وقت دانست. روش کار در این سایت به این شکل است که با کپی کردن یک لینک، سایت شما را به لینک دیگری که توسط یک کاربر دیگر ثبت شده‌است می‌فرستد. از ویژگی‌های جالب این وبسایت حس حضور در یک جامعه از کاربران با وجود تصادفی بودن سایت است. همچنین با عضویت در خبرنامه‌ی سایت شما می‌توانید به صورت هفتگی از ده لینک بیشتر ثبت شده مطلع شوید.

۵- سایت /r/InterestingAsF***

این زیرشاخه‌ی Reddit را می‌توان جانشین حقیقی StumbleUpon دانست که حاوی تمامی انواع مطالب از جمله عکس، گیف و ویدئو می‌شود و می‌توان بر اساس معیارهای گوناگون آن‌ها را مرتب کرد. این زیرشاخه دکمه‌ی لینک تصادفی ندارد، اما تعداد بالای مطالب ثبت شده عملا برای هر کاربر بازدیدی تصادفی را رقم می‌زند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *