یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین سیستم‌های پشتیبانی کاربران، استفاده از سیستم چت و گفتگوی آنلاین با کاربران است که اهمیت زیادی دارد و در سایت‌های مختلف نیز می‌توان از این روش استفاده کرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی مزایای استفاده از سیستم چت و گفتگوی آنلاین با کاربران سایت بپردازیم تا اگر در سایت خود از چنین سیستمی استفاده نمی‌کنید، به فعال‌سازی آن در سایت خود بپردازید.

پشتیبان کاربران مختلف سایت را می‌توان به دو دسته اصلی و کلی تقسیم بندی کرد:

  • پشتیبانی کاربران جدید: یکی از مهم‌‌ترین مسائلی که در جذب مشتریان جدید بسیار موثر است، پاسخگویی به سوالات و مواردی است که در زمینه تهیه محصول یا خدمات از شما برای آنها بوجود می‌آید. فرض کنید برای کاربری که می‌خواهد از شما سرویسی را تهیه کند، سوالی پیش بیاید که نیاز دارد پشتیبانان سایت شما به سوال او پاسخ بدهند! در اینصورت اگر بخواهید به پشتیبان سایت شما تیکت ارسال و سوال خود را مطرح کند، باید ساعت‌ها منتظر پاسخ خود باشد که در اینصورت ممکن است از سرویس‌دهنده دیگری کمک بخواهد و در صورتی که پاسخ خود را دریافت کند، بدلیل مدت زمان پاسخگویی آن سرویس‌دهنده از آن سرویس تهیه می‌کند و به همین سادگی مشتریان جدید خود را از دست می‌دهد. استفاده از پشتیبانی آنلاین در سایت خود یکی از مهم‌ترین مسائلی است که می‌توانید در سایت خود آن را فعال کنید تا در کمترین زمان ممکن به سوالات آنها پاسخ دهید. اگر چنین سرویسی در سایت شما فعال باشد کاربران می‌توانند سوالات خود را به صورت آنلاین از شما می‌پرسند و در همان لحظه می‌توانید تمامی سوالات آنها را پاسخ دهید و مشتریان جدید برای سرویس‌های خود جذب کنید.
  • استفاده از چت آنلاین برای پشتیبانی کاربران وردپرسی چه مزایایی دارد؟

  • پشتیبانی مشتریان فعلی: یکی دیگر از مهم‌ترین اصول موفقیت در کسب‌وکار نگهداری و پشتیبانی مشتریان فعلی است تا آنها به سرویس‌دهنده دیگری کوچ نکنند! پاسخگویی به سوالات و پشتیبانی از مشکلات آنها اولین مسئله‌ای است که اگر نتوانید چنین نقشی را به درستی پاسخ دهید، ممکن است مشتریان خود را از دست بدهید اما اگر از آنها به بهترین شکل ممکن پشتیبانی کنید، این مشتریان به مشتریان دائم شما تبدیل می‌شوند. اگر یک مشتری از سرویس‌ها و پشتیبانی کسب‌وکار شما راضی باشد شما را به سایر کاربران نیز معرفی می‌کند و اگر کاربری بخواهد سرویسی مشابه با سرویس آن مشتری تهیه کند، از آن مشتری که سابقه استفاده از سرویس‌های شما را داشته است سوالات خود را می‌پرسد و درباره محصولات، پشتیبان و سرویسی که قرار است از شما تهیه کند، سوالات خود را می‌پرسد. به اینصورت می‌توانید مشتریان فعلی خود را به یکی از بازاریابان حرفه‌ای خود تبدیل کنید و در امر هزینه‌های جذب بازاریاب نیز صرفه‌جویی کنید.
  • معرفی ابزارهای مفید برای کسب‌وکارها نوپا – بخش سوم

البته نحوه پشتیبانی و پاسخگویی به سوالات مشتریان نیز بسیار مهم است! برخی از مدیران کسب‌وکار شاید فکر کنند که تنها با پاسخگویی به کاربران می‌توان رضایت آنها را جلب کرد اما به کیفیت پشتیبانی کاربران اهمیت نمی‌دهند! کیفیت پشتیبانی از زمان پاسخگویی به سوالات مشتریان بسیار مهم‌تر است و باید سوالات آنها را به صورت کامل و دقیق پاسخ دهید تا بتوانید رضایت آنها را جلب کنید. همچنین پشتیبانی آنلاین نسبت به سایر روش‌های پشتیبانی نه تنها در زمینه سریع‌تر بودن زمان پاسخگویی می‌تواند مفید باشد، بلکه اگر کاربری نتواند سوال خود را به درستی مطرح کند، می‌توانید سوالات آنها را به طور دقیق‌تر با بیان برخی از مسائل درک کنید و دقیق‌تر به آنها پاسخ بدهید.

افزایش نرخ تبدیل با استفاده از پشتیبانی آنلاین در سایت

یکی دیگر از مسائلی که برای کسب‌وکارها بسیار مهم است و باید به آن توجه زیادی شود، نرخ تبدیل است! نرخ تبدیل به معنای تبدیل مشتریان و کاربران معمولی به مشتریان بالقوه کسب‌وکار است که در این زمینه باید مواردی را رعایت کند. با استفاده از سیستم پشتیبانی آنلاین می‌توانید به کاربرانی که در سایت شما عضو نیستند این اجازه را بدهید که سوالات و موارد نامفهوم از کسب‌وکار شما را بپرسند و در صورت پاسخگویی درست به آنها، از خدمات و سرویس‌های شما استفاده می‌کنند. همچنین با استفاده از این ابزار می‌توانید رضایت مشتریان و کاربران خود را چند برابر کنید و کاربران جدید را تبدیل به مشتریان جدید کنید. همچنین مشتریان قبلی شما می‌توانند در صورت ارائه سرویس‌های جدید از طرف وبسایت کسب‌وکار شما، آن را با خیالی آسوده تهیه کنند و بدانند که این سرویس شما همانند سرویس دیگری که در حال استفاده از آن است، می‌تواند رضایت خاطر را به آنها القا کند و به درآمد شما نیز کمک کند.

استفاده از سیستم چت و گفتگوی آنلاین میان کاربران اهمیت زیادی برای سایت‌های مختلف دارد. در این مقاله به بررسی موارد از مزایای چت و گفتگو آنلاین با کاربران سایت و کسب‌وکار خود پرداختیم و در مقاله دیگر به بررسی چند مورد اساسی دیگر می‌پردازیم تا اگر از اهمیت آن مطلع نیستید و در سایت خود استفاده نمی‌کنید، چنین ابزاری را جهت افزایش سطح کیفیت پشتیبانی فعال کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *