تا امروز مقالات زیادی در مورد کسب و کار آنلاین در بخش توسعه وب منتشر شده است. ولی با این حال افرادی هستند که اطلاعات زیادی در مورد نحوه راه اندازی یک کسب‌وکار نوپا ندارند. راه اندازی کسب و کار اینترنتی شاید کاری به ظاهر ساده باشد اما موضوعی است که مطالعه و دانش خاص خود را میطلبد. راه‌اندازی سایت کار سختی نیست اما مدیریت آن و رسیدن به فروش قابل قبول کمی مشکل است. البته در این مسیر ابزارهایی هستند که به شما کمک کنند تا کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنید، اهداف خود را تعیین کنید، تجارت خود را آنالیز و تحلیل کنید و در نهایت فروش موفق داشته باشید. در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی برخی از ابزارهای مفید که در مدیریت کسب‌وکار نوپا به شما کمک زیادی می‌کنند، بپردازیم .

پشتیبانی آنلاین کاربران با استفاده از ابزارهای گفتگوی آنلاین

پشتیبانی کاربران در کسب‌وکارهای آنلاین و سنتی اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر نتوانید پشتیبانی خوبی به کاربران خود ارائه کنید، قطعا تعداد زیادی از آنها را از دست خواهید داد. در کسب‌وکارهای سنتی روش‌های پشتیبانی به صورت حضوری و تلفنی است اما در کسب‌وکارهای آنلاین روش‌های زیادی نظیر مراجعه حضوری به بخش پشتیبانی، تماس تلفنی، ایمیل و از همه مهم‌تر گفتگوی آنلاین است! امروز شبکه‌های ارتباطی نظیر تلگرام و واتس‌آپ محیط بسیار لذت‌بخشی فراهم کرده‌اند تا مشتری بتواند از محصول فیزیک خود عکس یا فیلم ارسال کند و پشتیبان به صورت کامل آنها را پشتیبانی کند.

روش دیگری که بر روی سایت‌های اینترنتی پیاده‌سازی می‌شود و البته برای پشتیبانی کاربران بسیار مفید است، ابزارهای چت و گفتگوی آنلاین است که مشتریان می‌توانند به صورت کاملا آنلاین سوال خود را بپرسند و در همان لحظه پاسخ خود را بگیرند. استفاده از ابزار پشتیبانی آنلاین کاربران به شما کمک می‌کند تا بتوانید اعتماد آنها را جلب کنید و آنها نیز با خود می‌گویند در صورت بروز مشکل به راحتی می‌توانیم از طریق پشتیبانی آنلاین مشکل خود را برطرف کنیم؛ در واقع با این‌کار حس اعتماد را در کاربر زنده می‌کنید و اعتماد کاربران به شما اولین چیزی است که کاربر برای خرید محصول از شما باید حس کنید. سرویس‌های زیادی وجود دارند که با استفاده از آن می‌توانید امکان پشتیبانی آنلاین را در سایت خود فراهم کنید؛ ما نیز قصد داریم در این بخش به بررسی چند مورد از بهترین آنها بپردازیم.

پشتیبانی آنلاین کاربران با استفاده از ابزار Crisp

Crisp یک ابزار بسیار قدرتمند و حرفه‌ای در زمینه گفتگو و پشتیبانی آنلاین با کاربران است که باتوجه به امکانات خود در هر سایتی قابل استفاده است. در واقع این ابزار برای هر سیستم مدیریت محتوا پلاگین مربوط به آن را دارد و از طرفی با داشتن مستندات کامل نیز می‌توانید از آن برای سیستم‌های اختصاصی خود استفاده کنید. این ابزار به صورت رایگان و تجاری ارائه می‌شود که اگر کسب‌وکار خود را تازه راه‌اندازی کرده و نیازی به بیش از ۲ اپراتور نداشته باشید، استفاده از پلن رایگان پاسخگوی نیازتان خواهد بود. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنید، افزونه Crisp به شما کمک می‌کند تا بتوانید بدون هیچ دردسری این سیستم را روی سایت خود فعال کنید.

برخی از ویژگی‌های ابزار Crisp:

  • قابلیت ایجاد چت آنلاین در هر نوع سیستم مدیریت محتوای آماده یا اختصاصی
  • ظاهر بسیار زیبا و جذاب آن
  • پنل کاربری بسیار ساده و آسان
  • پنل مدیریت با رابط کاربری ساده و قابل‌ فهم
  • وجود api و مستندات کامل برای اتصال این ابزار به انواع سیستم‌ها
  • وجود اپلیکیشن اندروید و اپلیکیشن IOS برای پشتیبانی کاربران در هر نقطه از دنیا
  • عدم نیاز به دسترسی به سایت برای پشتیبانی مشتریان
  • قابلیت نمایش پنجره چت در تمامی صفحات یا صفحات دلخواه به کاربران

پشتیبان و پاسخ‌گویی آنلاین به کاربران با ابزار Mobilemonkey

اهمیت پشتیبانی آنلاین زمانی پیدا می‌شود که ابزارهای چت آنلاین قابلیت ارسال پیام به صورت خودکار را در خود جای داده‌اند! فرض کنید به عنوان پشتیبان در سایت آنلاین نباشید و بخواهید به در مقابل سوال کاربران واکنش نشان دهید؛ در چنین مواردی است که اهمیت ابزارهای پشتیبانی آنلاین و ربات‌های پاسخگو احساس می‌شود. این ابزارها هنگامی که شما آفلاین باشید، پاسخ‌های شما را که از قبل در سیستم این ابزارها تعریف شده‌اند را برای کاربران ارسال می‌کنند. یکی از مهم‌ترین ابزارهای پشتیبانی آنلاین، ابزار Mobilemonkey است که قابلیت‌های منحصر به فردی را در خود جای داده است.

فیسبوک یکی از شبکه‌های اجتماعی بسیار مهم برای کسب‌وکاری آنلاین به حساب می‌آید و اتصال ابزارهای مورد استفاده به این شبکه اجتماعی بسیار مهم است. ابزار  Mobilemonkey قابلیت اتصال به فیسبوک را دارد و از طریق فیسبوک می‌توانید پاسخ مشتریان خود را بدهید. همچنین می‌توانید به صورت مستقیم از طریق فیسبوک از کاربران خود سفارش بگیرید و به راحتی اطلاعات مشتریان را به کمک این ابزار دریافت کنید.

برخی از ویژگی‌های ابزار Mobilemonkey:

  • قابلیت نمایش در سیستم‌های مختلف و در بخش‌های مختلف سایت
  • قابلیت تعیین پاسخ سوالات و پاسخ‌گویی به صورت خودکار به کاربران
  • قابلیت اتصال و پاسخ‌گویی به مشتریان از طریق بخش چت در فیسبوک

استفاده از ابزارهای آنلاین در کسب‌وکارهای آنلاین به رشد و پیشرفت سریع‌تر کمک می‌کنند و با استفاده از آنها به راحتی می‌توانید تمامی فعالیت‌های خود را آنالیز کنید. در این مقاله به بررسی برخی از ابزارهای کاربردی در زمینه مدیریت کسب‌وکار آنلاین پرداختیم و در مقاله بعدی به بررسی برخی دیگر از ابزارهای موجود در این زمینه خواهیم پرداخت.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *