این روزها بازار کلاه برداری برخی افراد سودجو داغ شده است و روزانه صدها نفر برای شکایت از پیامک کلاه برداری به پلیس مراجعه می کنند. بسیاری از روش هایی که کلاه برداران استفاده می کنند، روش هایی هست که افراد کمتری به آن شک می کند. در واقع کلاه برداری نوین این دسته از افراد به قدری طبیعی جلوه می کند که افراد معمولی به راحتی نمی توانند از آن آگاه شوند. افراد زیادی هستند که چندین میلیون سرمایه خود را با همین روش از دست داده اند و معمولاً پول آن ها بر نمی گردد. در این مقاله می خواهیم به بررسی کامل پیامک های کلاه برداری و روش تشخیص آن بپردازیم تا اگر با این مسائل روبرو شدید، هیجانی عمل نکنید و راه کار درست را بشناسید.

پیامک کلاه برداری چیست؟

پیامک های کلاه برداری یکی از انواع پیامک های ارسالی برای کاربران است که هدف اصلی آن، کلاه برداری از کاربران است. در واقع افراد سودجو با استفاده از این پیامک ها شما را فریب می دهند تا با روش های مختلفی از شما پول دریافت کنند. مسئله مهم این است که تعداد افرادی که فریب می خورند زیاد است و امکان شکایت و رسیدگی به آن وجود ندارد. جالب است بدانید پلیس فتا در سایت خود هر روز از روش های جدید کلاه برداری می گوید و این روش ها هم با توجه به افزایش آگاهی مردم، روز به روز در حال گسترش و جدید شدن هستند. افراد سودجو تنها با استفاده از پنل پیامکی دست به کلاه برداری می زنند و در هر ثانیه می توانند برای هزاران نفر پیامک کلاه برداری ارسال کنند. اگر می خواهید بدانید که پیامک های کلاه برداری با چه عنوانی ارسال می شوند، در بخش بعدی همراه ما باشید.

انواع پیامک‌های کلاه برداری کدام هستند؟

پیامک های کلاه برداری با عنوان های مختلفی ارسال می شوند! معمولاً افرادی که پیامک کلاه برداری ارسال می کنند، دست به خرید سامانه پیامکی می زنند تا کاربران شک نکنند. البته این مسئله به این معنی نیست که هر سامانه پیامکی رندی می تواند به معنای کلاه برداری باشد؛ بسیاری از شرکت ها و فروشگاه های بزرگ از سامانه پیامکی رند استفاده می کنند تا بتوانند نظر کاربران را جلب کنند. با این حال باید توجه داشته باشید که هنگام دریافت پیامک، فریب نخورید. برخی از مهم ترین پیامک های کلاه برداری که برای کاربران زیادی ارسال می شود، عبارتند از:

  • کلاه برداری با عنوان ثبت آگهی در سایت دیوار و سایت‌های مشابه

گاهی اوقات کاربران پس از ثبت آگهی در سایت دیوار و شیپور پیامک هایی برای واریز وجه دریافت می کنند. این در حالی است که شیپور و دیوار همه پرداخت ها را از طریق سایت و اپلیکیشن خود انجام می دهند و هیچ گاه از کاربران در پیامک درخواست واریز وجه نمی شود. یکی از کارهای مثبتی که سایت دیوار انجام داده است، این است که برای شما پیامکی تحت عنوان عدم واریز وجه به درخواست های پیامکی ارسال می کند. بسیاری از کاربران از طریق همین روش قربانی فیشینگ و از دست دادن سرمایه خود شده اند.

  • کلاه برداری با عنوان ثبت نام در گرد همایی ها

یکی دیگر از روش های کلاه برداری پیامکی، ارسال پیامکی تحت عنوان شرکت در یک گرد همایی است. معمولاً این پیامک ها به شما تخفیف هم می دهند اما پس از واریز وجه متوجه می شوید که واقعاً این گردهمایی وجود نداشته است. البته در بهترین حالت فقط هزینه پرداختی را از دست می دهید اما اگر اطلاعات بانکی خود را وارد صفحه فیشینگ کرده باشید، احتمالاً بخش بزرگی از موجودی حساب خود را از دست خواهید داد. بنابراین لازم است دقت زیادی در پرداخت ها داشته باشید!

گاهی اوقات پیامک هایی تحت عنوان برنده جایزه شدن برای شما ارسال می شود که باز هم از شما می خواهند اطلاعات بانکی خود را برای پرداخت هزینه آن وارد کنید. این صفحات هم معمولاً فیشینگ هستند و مشکلات زیادی را برای شما به وجود می آورند.

  • ارسال پیامک های واریز پول به حساب شما

اگر پیامکی تحت عنوان واریز برای شما ارسال شده است، حتماً شماره آن را چک کنید که مربوط به بانک کارت شما باشد. اگر از کارت استفاده می کنید، حتماً قبلا هم برای شما پیامک بانک ارسال شده است و این پیامک در ادامه پیامک های قبلی ارسال می شود. اگر شماره آن تغییر کرده است، حتماً شک کنید و به بانک اطلاع دهید. زیرا گاهی اوقات فیشینگ در حساب شما صورت می گیرد و متهم اصلی شما خواهید بود.

چگونه پیامک کلاه برداری را تشخیص دهیم؟

حتماً تا الان متوجه شده اید که کاربران با استفاده از اینترنت و نرم افزار ارسال پیامک انبوه دست به کلاه برداری پیامکی می زنند. بهترین راه کار برای تشخیص این نوع پیامک ها، دقت کردن به شماره ای است که از آن پیامک ارسال می شود! گاهی اوقات با سرچ کردن این شماره در گوگل می توانید بفهمید که این شماره متعلق به کدام شرکت یا سایت است. در پیامک های بانک هم باید دقت کنید که پیامک ها، در ادامه پیامک های قبلی ارسال شده باشد و اگر از شماره جدید است، حتماً شک کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی پیامک های کلاه برداری پرداختیم تا فریب افرادی که قصد کلاه برداری دارند را نخورید! البته هدف اصلی ما این بود که اگر کسب و کاری دارید، مانند این افراد پیامک ارسال نکنید و به نحوی بازاریابی پیامکی خود را انجام دهید که حس نکنند کلاه برداری است! اگر در مورد پیامک های کلاه برداری تجربه ای دارید، می توانید از طریق بخش نظرات با ما و سایر کاربران در میان بگذارید. همچنین اگر سوالی در این مورد دارید، می توانید از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *