یکی از چیزهایی که می‌تواند امنیت خانه‌ی شما را تا حدی بهتر کند، داشتن یک دوربین مدار بسته‌ی خوب در خانه است. البته داشتن یک سیستم دوربین مدار بسته شخصی کمی گران تمام می‌شود، به همین دلیل اگر یک گوشی اندروید قدیمی دارید، می‌توانید از روشی که به شما آموزش می‌دهیم، آن را به دوربین مدار بسته تبدیل کرده و از آن بهره ببرید.

چرا از گوشی اندرویدی قدیمی به جای دوربین مدار بسته استفاده کنیم؟

البته امنیت تنها چیزی نیست که باعث می‌شود گوشی شما تبدیل به یک دوربین مدار بسته شود. اتاق نوزاد یکی از جاهایی است که می‌توان به جای دستگاه‌های صوتی، دوربین مدار بسته گذاشت تا صوت و تصویر اتاق همیشه روی موبایل اصلی شما در دسترس باشد. اگر حیوان خانگی دارید می‌توانید گوشی را صبح به صبح فعال کنید تا در نبودتان بدانید او در چه حال است و در نهایت می‌توان از آن برای مانیتور کردن دستگاه‌های حساس یا کارهایی از این دست نیز استفاده کرد.

چطور گوشی اندرویدی خود را به دوربین مدار بسته تبدیل کنید

اینکار به سادگی قابل انجام است و برنامه‌های زیادی به این منظور منتشر شده که به راحتی از گوگل پلی می‌توانید دانلود و نصب کنید تا گوشی خود را به یک دوربین مدار بسته تبدیل کنید. در ادامه برنامه‌ی Alfred Home Security Camera را به شما آموزش خواهیم داد، پس  قبل از هر کاری ابتدا این برنامه را دانلود و نصب کنید.

این برنامه را می‌توانید از این آدرس به رایگان دانلود کنید. مد نظر بگیرید که این برنامه باید در هر دو گوشی نصب باشد، هم گوشی مورد نظر برای گرفتن تصویر و هم گوشی که قرار است از راه دور تصویر را در آن مشاهده کنید.

حالا برنامه را باز کنید در همان بدو ورود می‌بینید که باید برای خود اکانت بسازید. می‌توانید به جای ساخت کاربر جدید از اکانت گوگلی خود که در اندروید استفاده می‌کنید، بهره ببرید و به برنامه ورود کنید.

سپس باید تنظیمات برنامه را پیش رفته و در دستگاه قدیمی دوربین خود را برای گرفتن تصویر را انتخاب کنید.

در قدم بعدی باید گوشی خود را در جایی مناسب قرار دهید تا بتوانید بهترین تصویر ممکن را بگیرید. بهترین کار استفاده از پایه‌های مخصوص گوشی است.

 Alfred Home Security Surveillance Camera

همانطور که گفتیم برنامه‌های زیادی هستند که این پروسه را برایتان انجام خواهند داد، اما با توجه به امکاناتی که Alfred Home Security Surveillance Camera در اختیار شما می‌گذارد ما آن را انتخاب کرده‌ایم. بعضی از امکانات شامل تشخیص حرکت، زنگ هشدار، رفت و برگشت صدا، فیلتر نور کم و … هستند.

برنامه رایگان است اما برای اینکه بخواهید از تمامی امکانات آن استفاده کنید (مثلا تصویر تمام HD) باید آن را خریداری کنید که این کار از طریق پرداخت درون برنامه‌ای قابل انجام است. در نسخه پولی شما به فضای ابری نیز دسترسی خواهید داشت که برای ضبط تصاویر و مرور آن بسیار حائز اهمیت است.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *