اگر اهل ساخت ویدیو و به اشتراک‌گذاری آن‌ها هستید، احتمالا شما هم مثل ما همیشه درگیر پیدا کردن آهنگ مناسب برای پس‌زمینه این ویدیوها بوده‌اید. سایت‌های زیادی هستند که این آهنگ‌ها را به ازای پرداخت پول در اختیار شما قرار می‌دهند و سایت‌هایی هم هستند که به صورت غیرقانونی آهنگ‌هایی را برای دانلود می‌گذارند که در شبکه‌های اجتماعی خارجی شما را به دردسر خواهند انداخت.

در این بین اما سایت‌های خارجی خوبی وجود دارد که بدون دغدغه می‌توانید موزیک‌هایی خوبی از هر کدامشان دانلود کرده و در پس زمینه ویدویوهای خود استفاده کنید.

نکته: اگر تا به حال از موزیک‌های غیرقانونی برای ویدیوهای خود استفاده می‌کردید، باید در نظر داشته باشید که شبکه‌هایی همچون یوتیوب و اینستاگرام، به شدت در مورد این مسئله حساس بوده و امکان دارد بدون اخطار کارهای شما را از سایت خود حذف نموده و در صورت تعداد موسیقی‌های بدون کپی‌رایت، کل اکانت شما را حذف کنند. پس بهتر است اگر قصد خرج کردن ندارید، به پیشنهادات ما نگاهی بندازید.

  1. کتابخانه موسیقی یوتیوب

کتابخانه موسیقی یوتیوب

خود یوتیوب یک کتابخانه بزرگ، رایگان و بسیار خوب از موسیقی‌های نسبتا خوب برای ویدیوهای شما دارد که از سال ۲۰۱۳ و تنها با ۱۰۰ آهنگ شروع به کار کرد، اما حالا آهنگ‌های با کیفیتی که در آن آپلود شده به هزاران عدد می‌رسد. خوشبختانه امکان فیلترگذاری بر روی نمایش موضوعات مختلف، پیش‌نمایش عالی هر کدام از موسیقی‌ها و امکان تفکیک بر اساس ژانر و نوع موسیقی، شما را به راحتی به نتایج دلخواهتان می‌رساند و دانلود از آن نیز بدون تبلیغات، بدون مشکل و تنها با یک کلیک انجام می‌شود و از این آهنگ‌ها حتی می‌توان در کارهای تجاری نیز استفاده کرد. بدون شک اگر سطح انتظار خود را کمی پایین بیاورید، کتابخانه موسیقی یوتیوب، بهترین گزینه برای کار شما خواهد بود.

  1. IncompeTech

IncompeTech

بیش از یک دهه از روزی که کوین مک‌لود IncompeTech را ساخت می‌گذرد و طی تمام این سال‌ها، این سایت به ساخت آهنگ‌های پس زمینه رایگان خود ادامه داده و مجموعه‌ای بسیار خوب پدید آورده است. ژانرهای بسیار خوبی در این مجموعه وجود دارد که به راحتی می‌توان بین آن‌ها جستجو کرد و آهنگ‌ها را دانلود کرد. این آهنگ‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند که در جلوی هر کدام نوع آن‌ها قید شده است. آن‌هایی که می‌تواید در کارهای تجاری هم ازشان استفاده کنید و آن‌ها که تنها می‌‌توانند بر روی کارهای غیر تجاری بنشینند.

تعداد آهنگ‌های این مجموعه بسیار زیاد است و خوشبختانه از نظر ژانر، طول آهنگ و چند پارامتر دیگر قابل فیلتر گذاری هستند تا رسیدن به نتیجه مورد نظر بین آن‌ها ساده‌تر اشد. البته در بین این آهنگ‌ها مطمئنا نمونه‌های مشابهی با کتابخانه موسیقی یوتیوب پیدا خواهید کرد که به واسطه قراردادهای بین این دو سیستم به وجود آمده است.

  1. NoCopyrightSounds

NoCopyrightSounds

این یک نمونه‌ای که برای شما می‌آوریم، یک سایت مستقل نیست، بلکه یک کانال یوتیوبی است که آهنگ‌های بسیار با کیفیتی برای ویدیوهای شما آپلود می‌کند که هیچگونه حق کپی‌رایتی را طلب نمی‌کند. شما به راحتی می‌توانید به وسیله ابزارهای دانلود از یوتیوب، آهنگ‌ها را از تصاویر جدا کرده و در کارهای خود از آن‌ها استفاده کنید.

در هنگام نوشتن این مقاله، تعداد این آهنگ‌ها بر روی NoCopyrightSounds به ۳۰۸ کار می‌رسید، این تعداد کم ممکن است شما را دلسرد کند، اما این کانال یوتیوبی به این واسطه در لیست ما گنجانده شده که کیفیت کارهایش در بعضی موارد بسیار بالا و در حد موسیقی‌های پولی جاهایی مثل آئودیوجانگل ساخته شده است.

Join the Conversation

2 Comments

  1. مشکلی که اکثر این سایتای موزیک برای اهنگ بدون کپی رایت دارن، مناسب نبودن اهنگه و بعضا هم میبینی که اهنگ واقعا کپی رایت داره و وقتی یقتو میگیره که دیگه دیر شده.
    پیدا کردن اهنگ بدون کپی رایت اونم بی کلام و مناسب برای کلیپ ها یکی از مشکلات من و اکثر همکارام برای ساخت ولاگ و کلیپ اینستاگرام و یوتوبه
    ولی بخاطر انتشار این مقاله خیلی ممنونم

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *