احتمالا شما هم مانند بقیه کاربران مجبورید برای یک تغییر اندازه ساده‌ی عکس و یا تار کردن قسمتی از عکس برنامه‌هایی چون فتوشاپ، پیکسل ماتو و یا GIMP را بر روی کامپیوترتان لود کنید. در صورتی که به غیر از چنین ابزارهایی، می‌توان از ویرایشگرهای آنلاین بهره ببرید که حتی نیاز به ثبت نام هم ندارند. این مساله در حفظ بیشتر حریم شخصی موثر بوده و به راحتی نیز تغییرات مورد نظرتان بر روی عکس اعمال می‌شود. بنابراین بهتر است برای کارهای ساده روزمره از ابراز وب استفاده کنید و دستگاهتان را برنامه‌های حجیم و البته گرانقیمت پر نکنید. بیایید نگاهی به برترین این برنامه‌ها بیاندازیم.

Image Blur (وب): ابزاری برای بلور کردن عکس‌ها

Image Blur

بسیار اتفاق می‌افتد که هنگام اشتراک‌گذاری یک عکس بخواهید جزییات شخصی مشخص در آن را بپوشانید. ممکن است بخواهید چهره‌ای را تار کنید و یا آدرس ایمیلی را از دید ربات‌ها دور نگه دارید. Image Blur یکی از ساده‌ترین ابزارهاییست که می‌توانید برای این کار از آن بهره ببرید. در این ابزار شما تنها می‌توانید عکس را از هارد دیسک خود بر روی وب آپلود کنید، به این ترتیب نمی‌توانید از لینک برای ویرایش عکس استفاده نمایید. بعد از بارگذاری عکس، مستطیل‌هایی ظاهر می‌شوند که می‌توانید بسته به ابعاد و جاهایی که می‌خواهید محل بلور را مشخص کرده و آن‌ها را مدیریت کنید. بعد از اتمام کار می‌توانید عکس را بر روی سیستم خود دانلود کنید. این ابزار هیچ ذخیره‌سازی ابری را پشتیبانی نکرده و سرورها نیز به صورت دوره‌ای خالی می‌شوند. بنابراین از لحاظ حریم شخصی نگرانی نخواهید داشت.

Screely (وب): اضافه کردن تصویر زمینه‌ای زیبا به عکس‌ها و اسکرین‌شات‌ها

Screely

اگر قصد دارید تصویری قدیمی را اشتراک‌گذاری کنید و یا اسکرین‌شاتی که بد فرم و گوشه‌دار را مورد استفاده کنید، قبل از هر کاری از Screely کمک بگیرید. ابتدا تصویر را به اندازه دلخواه برش دهید و بعد در Screely آپلود کنید. سپس سایت به آن یک تصویر زمینه همراه با سایه‌ای زیر آن اضافه می‌کند که ظاهری حرفه‌ای به آن می‌بخشد. همچنین شما می‌توانید به سلیقه‌ خودتان رنگ پس زمینه را تغییر دهید. در صورت تمایل برای اسکرین‌شات‌ها نیز می‌توانید نوار عنوان جعلی اضافه کنید. البته تنها با تم مک برای شما در نظر گرفته شده است. Screely یک ابزار ساده است که به خوبی از پس این کار بر می‌آید در حالی که شما در فتوشاپ مجبورید همین کار را بین ۵ تا ۷ مرحله انجام دهید.

AddText (وب، اندروید، iOS): قابلیت اضافه کردن متن به عکس

AddText

اگر خواستید یک متن را به عکسی اضافه کنید می‌توانید از ابزار ساده و قابل تنظیم AddText استفاده کنید و ساده‌ترین و کوتاه‌ترین راه ممکن را پیش بگیرید. بعد از این که عکس را آپلود کردید می‌توانید هر چند متنی که خواستید اضافه کنید و به هر کدامشان شکل و رنگ متفاوتی و موقعیت متفاوتی بدهید. در این ابزار شما انتخاب‌های وسیعی خواهید داشت که با کمی بررسی می‌توانید مورد جالبی برای متن خودتان انتخاب کنید. همچنین AddText دارای برنامه‌های موبایل بوده که به اندازه نسخه وب کاربری راحت و ساده‌ای دارد. از آنجایی که نسخه وب به خوبی در موبایل به نمایش در نمی‌آید برنامه‌ها گزینه‌ بهتری هستند. گرچه دیگر نمی‌توان به آن‌ها عنوان بدون نیاز به ثبت نام را داد.

Social Image Resizer Tool (وب): برش و تغییر اندازه عکس برای شبکه‌های اجتماعی

Social Image Resizer Tool

وبلاگ بازاریابی اینترنتی Ninjas یک برنامه وب جذاب را برای کاربرانی که می‌خواهند تصویر شبکه‌های اجتماعی خودشان را تغییر دهند، ارائه داده است. همانطور که تجربه کردید، شما مجبورید برای آپلود عکس‌هایتان بر پروفایل شبکه‌های اجتماعی، آن‌ها را به اندازه تعیین شده برش بدهید. معمولا این اتفاق را در شبکه‌هایی همچون فیسبوک، توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی تجربه کرده‌اید. Social Image Resizer Tool این کار را به راحت‌ترین حالت ممکن برای شما انجام خواهد داد. ابتدا عکسی آپلود کنید و بعد برای هدر فیس‌بوک و یا یوتوب، برش مستطیلی را انتخاب کرده و برای عکس پروفایل از قالب دایره استفاده کنید. شما می‌توانید وضوح تصویر و اندازه عکس اصلی را مشاهده کرده و با عکس نهایی مقایسه کنید. همچنین می‌توانید اندازه عکس را تغییر داده و به هر سمتی که می‌خواهید بکشید. پس از اتمام کار فرمت مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی سیستم‌تان دانلود کنید.

BIRME (وب): تغییر اندازه و تغییر اسم دسته‌ای عکس‌ها تنها با یک کلیک

BIRME

ابزار تغییر اندازه  ساده BIRME تقریبا یکی از راحت ترین ابزارهای آنلاین برای تغییر اندازه عکس‌ها و حتی عوض کردن اسم عکس‌ها به صورت دسته‌ای است که به طرز قابل توجهی امکانات قابل تنظیم دارد. شما در ابتدا باید تمامی عکس‌هایی که می‌خواهید ویرایش کنید را آپلود کرده سپس ابعاد مورد نظر را وارد کنید. البته می‌توانید از تنظیمات خودکار به حسب منظره یا پرتره و موارد دیگر هم استفاده کنید. همچننین می‌توانید در صورت تمایل به عکس‌ها حاشیه نیز اضافه کنید. تصاویر به صورت پیش‌فرض در قالب JPEG با کیفیت ۸۰٪ ذخیره می‌شوند اما شما می‌توانید این را هم به سلیقه خودتان تنظیم کنید. می‌توانید عکس‌ها را تغییر نام هم دهید. این ابزار به شما امکان دانلود تمامی عکس‌ها را در یک فایل زیپ و یا به صورت تکی و جداگانه می‌دهد. اگر اینترنت پرسرعت در دسترس دارید حتما از BIRME استفاده کنید که بی‌شک یکی از بهترین ابزارهای ویرایش دسته‌ای عکس است.

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *