الگوریتم تیک تاک، سیستمی پیچیده است که در نهایت منجر به نمایش محتوای مورد نظر هر کاربر در صفحه شخصی او می‌شود. به گفته تیک تاک این سیستم، محتوای پیشنهادی خود را بر اساس بازدید ویدیوها و تلفیق چند فاکتور دیگر مثل علاقه‌مندی‌های کاربر رده بندی و نمایش می دهد.

این الگوریتم ویدیویی‌های که در گذشته دیده‌اید، هشتگ‌ها و اکانت‌هایی که دنبال می‌کنید و همچنین موقعیت جغرافیایی شما را لحاظ کرده و این داده‌ها را به مرور برای نمایش ویدیوهایی که بیشتر می‌پسندید مورد استفاده قرار می‌دهد. در واقع الگوریتم برای هر فرد به صورت منحصر به فرد کار کرده و صفحه خانگی هیچ کسی شبیه به دیگری نیست.

نحوه عملکرد الگوریتم تیک تاک

همان‌طور که گفتیم، فاکتورهای زیادی در عملکرد الگوریتم برای نمایش محتوا به کاربر تاثیر می‌گذارند. مهم‌ترین فاکتور اما فعالیت‌های کاربر در این شبکه اجتماعی، موقعیت مکانی، زبان و البته استفاده از قابلیت Not Interested (علاقه‌ای ندارم) است. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به تمامی فاکتورهای تاثیر گذار در الگوریتم تیک تاک:

  1. فعالیت‌های کاربری

تنها دیدن ویدیوها نیست که بر روی الگوریتم تیک تاک تاثیر می‌گذارد. لایک‌ها، نظرات، اشتراک گذاری، نمایش دوباره ویدیوها و اکانت‌هایی که دنبال می‌کنید، همگی در نهایت الگوریتم را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

  1. اطلاعات مربوط به ویدیو

تیک تاک بر اساس علاقه‌مندی‌های کاربران، ویدیوها را دسته بندی می‌کند، پس در چنین حالتی، کپشن و اطلاعات ویدیو اهمیت پیدا می‌کند. کلیدواژه‌هایی که در کپشن قید می‌شود، آهنگ و زبان مورد استفاده در ویدیوی، هشتگ‌ها، افکت‌های محلی مورد استفاده در برنامه تیک تاک و حتی محتوای ویدیو در این مورد موثر هستند.

  1. زبان و موقعیت مکانی

الگوریتم تیک تاک بر اساس تنظیمات دستگاه هر کاربر، موقعیت مکانی و زبان مورد استفاده او را متوجه شده و آن را در نتایج ویدیوهایی که به وی نمایش می‌دهد، لحاظ می‌کند. اطلاعات سیستمی مورد استفاده در الگوریتم تیک تاک شامل موقعیت مکانی که کاربر از آن‌جا پست ارسال می‌کند، زبان مورد استفاده و موبایلی که از آن استفاده کرده را شامل می‌شود.

  1. صدا

این که شما از یک آهنگ ترند یا افکت صوتی خاصی که خیلی مورد استقبال قرار گرفته استفاده کنید، به بهتر دیده شدن ویدیو شما کمک کرده و در واقع این موضوع بخشی از دسته بندی و رتبه بندی ویدیوها در تیک تاک محسوب می‌شود. در واقع اگر دیدید که صفحه خانگی شما پر است از ویدیو چالشی که به تازگی ویدیوهای آن را دنبال کرده‌اید، به دلیل دیدن آهنگ ترندی است که در این ویدیوها مورد استقاده قرار گرفته.

  1. استفاده از دکمه Not Interested

تیک تاک همیشه سعی می‌کند تا ویدیوهای مورد نظر شما را نمایش دهد و همیشه الگوریتم و هوش مصنوعی، عملکرد کاملی را از خود نشان نمی‌دهند. این جاست که استفاده از قابلیت Not Interested، پنهان کردن کاربران و رد شدن از ویدیوهایی که به آنها علاقه ندارید، به الگوریتم برای پیدا کردن علاقه‌مندی‌هایتان کمک می‌کند.

فاکتورهایی که در الگوریتم تیک تاک تاثیری نمی‌گذارند

بر خلاف آن‌چه که فکر می‌کنید، تعداد دنبال کننده‌های یک اکانت، تاثیری در بهتر دیده شدن ویدیوهای آن ندارد. همچنین اگر قبلا یک ویدیو یا چند ویدیو با بازدید بالا داشته باشید و عملکرد آن‌ها به هر دلیل خوب بوده باشد، تاثیری در بهتر دیده شدن ویدیوهای بعدی‌تان ندارد. به این ترتیب، مهم نیست که چند هزار دنبال کننده دارید یا این که اولین پست خود را در تیک تاک می‌گذارید، در این شبکه اجتماعی، همه شانس دیده شدن را دارند.

محتوایی که تیک تک پیشنهاد نمی‌کند

همچون هر شبکه اجتماعی یا برنامه‌ی دیگری، قوانینی وجود دارد که باید از آن‌ها پیروی کنید و در صورتی که محتوایی خارج از این قوانین پست کنید، الگوریتم تیک تاک با شما به مشکل بر خواهد خورد. الگوریتم این شبکه اجتماعی به گونه‌ای طراحی شده تا جای ممکن محیطی امن را برای کاربران خود بسازد.

محتوای زیر از جمله مهم‌ترین چیزهایی است که باید از آن دوری کنید تا ویدیوهای شما بهتر دیده شود:

  • ویدیوهایی مرتبط با امنیت کودکان و نوجوانان
  • ویدیوهایی از ورزش‌های خطرناک یا حرکات خطرناک
  • محتوای جنسی
  • نمایش تصاویر مرتبط با دخانیات و الکل
  • خشونت نمایان
  • اسپم یا محتوای گمراه کننده
  • محتوای بی کیفیت یا استفاده از کد QR در ویدیو

شناسایی چنین ویدیوهایی در اکانت شما باعث می‌‌شود که الگوریتم، ویدیوهای شما را در رتبه‌ها پایین قرار دهد.

چطور از الگوریتم تیک تاک برای بهتر دیده شدن ویدیوهایمان استفاده کنیم؟

بر اساس تمام چیزهایی که تا حالا گفتیم، شا باید بدانید که کپشن‌هایی که می‌نویسید و محتوای ویدیوهای شما بسیار اهمیت دارد. بر همین اساس، 10 کار مهم وجود دارد که باعث بهتر دیده شدن ویدیوهای شما در تیک تاک می‌شود:

  1. ساخت ویدیوهای سریالی برای درگیر کردن کاربر با اکانت
  2. تمرکز بر روی موضوعی خاص و پرهیز از پراکندگی
  3. استفاده از آهنگ‌های ترند در تیک تاک
  4. استفاده از قابلیت‌های جدیدی که این شبکه اجتماعی منتشر می‌کند
  5. استفاده از هشتگ‌های پر استفاده و مرتبط با محتوا
  6. ساخت محتوای قابل هضم و ساده
  7. پیدا کردن بهترین زمان برای پست کردن ویدیو با شناخت بهتر کاربران هدفتان
  8. پیدا کردن طول مدت زمانی مناسب برای ویدیوهایتان
  9. پاک نکردن ویدیوهای قدیمی

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *