برای خیلی‌ها این سوال پیش آمده که با توجه به آمار بالایی که تیک تاک کسب کرده، آیا فرصت برای ورود به این شبکه اجتماعی و جذب کاربر از دست رفته است؟ آیا دیگر تیک تاک ارزش وقت گذاشتن و از اول کار کردن را ندارد؟

تیک تاک توانسته به آمار بسیار بالای 1 میلیارد کاربر فعال برسد که با توجه به این که تمامی کسب و کارها و افراد جوان در آن عضو هستند، رقمی قابل قبول می‌رسد. آمارها نشان می‌دهد که تیک تاکرها خیلی بهتر از اعضای شبکه‌های اجتماعی دیگر دیده می‌شوند و فروش‌ها برای کسب و کارهای مختلف در این برنامه نیز بالا بوده است. پس اگر کسب و کاری دارید، بدون شک و بدون این که به آمار و ارقام نگاه کنید، حتما باید در این فضا شروع به فعالیت کنید.

 

جالب است بدانید که هنوز هم افراد زیادی هستند که با ایده‌های خلاقانه خود، در همین چند ماه گذشته کاربران زیادی را جذب کرده‌اند، پس حتی برای افراد عادی نیز فرصت زیادی برای پیشرفت در یکی از موفق‌ترین پلت‌فرم‌ها وجود دارد. البته برای شروع کار باید به چند نکته مهم توجه کرده و مسائلی را رعایت کنید تا در بازار داغ تیک تاک خیلی سریع‌تر دیده شده و به سرعت رشد کنید و بیش از این فرصت را از دست ندهید.

ساخت اکانت در تیک تاک

اگر از همان اول تصمیم دارید که اکانت خود را رشد داده و هدف شما جذب کاربران حداکثری است یا کسب و کاری دارید که در تیک تاک می‌خواهید آن را به دیگران بشناسانید، حتما بعد از ساخت اکانت، آن را به صورت رایگان به اکانت بیزینس تبدیل کنید. با تبدیل اکانت خود یک سری ابزارهای مارکتینگ در اختیارتان گذاشته می‌شود که با توجه به همین آمارها می‌توانید، برنامه‌ریزی بهتری برای ارائه محتوا روی تیک تاک داشته باشید. ساخت این گونه اکانت‌ها نیز ساده است و کافی‌ست چند سوال معمول در رابطه با اکانتی که می‌سازید را جواب دهید.

همچنین با ساخت اکانت بیزینس، به مجموعه بزرگ آهنگ‌های این شبکه اجتماعی دسترسی داشته و می‌توانید از بیش از 500 آهنگی که در این مجموعه وجود دارد در کارهای خود به صورت رایگان استفاده کنید.

تصمیم اولیه برای محتوایی که می‌خواهید منتشر کنید

یکی از چیزهای مهم در رابطه با شروع کار در تیک تاک تصمیم گیری در رابطه با محتوایی بوده که قرار است روی صفحه خود درباره‌اش کار کنید و فکر می‌کنید بیشتر با مخاطبانتان ارتباط برقرار خواهید کرد. برندهای مختلف مسلما باید راهی برای اشتراک گذاری ویدیوهای خلاقانه و در نهایت شناساندن محصول یا خدماتشان باشند و افراد عادی نیز باید با ایده‌های نو، ویدیوهای جالب و متفاوت بسازند.

مسلما در طول مسیر ایراداتی وجود خواهد داشت و ممکن است بخواهید در بعضی از مسائل تجدید نظر کنید، اما تصمیم گیری کلی و اولیه در مورد موضوع صفحه‌ی شما از اهمیت بالایی برخوردار است.

کمی از پشت صحنه بگویید

بعد از این که کمی بازدیدکننده برای خود جذب کردید، حتما از تولید ویدیوهای خود فیلم بگیرید و گاهی اوقات پشت صحنه‌ها را برای دنبال کننده‌های خود منتشر کنید. صفحات شغلی نیز می‌توانند از پشت صحنه تولیدات خود فیلم‌هایی تهیه کرده و منتشر کنند. این کار یکی از راهکارهای جذب ارگانیک کاربران جدید در تیک تاک بوده و طرفداران زیادی دارد.

همچنین به شما کمک می‌کند تا از محتوایی که ساخته‌اید، استفاده‌ی مجدد کنید. همچنین این کار باعث می‌شود تا افراد دیگری از تیم خود را نیز به مخاطبان شناسانده و باعث ارتباط بهتر با آن‌ها شوید.

ساخت ویدیوهای سریالی

از همان ابتدا روی محتوایی که بتوانید به صورت سریالی منتشر کنید فکر نمایید. افراد زیادی در تیک تاک با ایده‌های بسیار ساده، ویدیوهای سریالی درست کرده و به موفقیت بالایی دست پیدا کردند.

حتی کاربران زیادی از یوتیوب را می‌بینید که کارهای خود را به تیک تاک منتقل کرده‌اند و حتی بعضا فعالیت‌های بیشتری هم روی این شبکه‌ی اجتماعی دارند.

در کار خود وقفه نندازید

اگر قصد فعالیت در تیک تاک را دارید، نباید از آمار حال حاضر این شبکه‌ی اجتماعی دلسرد شوید و فکر کنید که برای انجام کار دیر شده است. بلکه باید بی وقفه کار بسازید و زمانی که شروع به پست گذاری کردید، صفحه خود را خالی نگذارید. این که بین پست کردن ویدیوهای خود فاصله‌ی زیادی بگذارید، به شدت روی عملکرد صفحه شما و دیده شدنتان تاثیر بدی خواهد گذاشت.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *