تبلیغات در شبکه های اجتماعی چیزی است که در سال های اخیر بسیاری از برندها از آن استفاده کرده اند. یکی از مسائلی که امسال خیلی در مورد آن صحبت شد، تبلیغات تیک تاک بود. در واقع تیک تاک به عنوان یکی از بهترین شبکه های اجتماعی توانست جایگاه بسیار خوبی به دست آورد و در نهایت، به محیط بسیار مهمی برای تبلیغات شبکه های اجتماعی تبدیل شده است. در تیک تیک کاربران صفحات مختلف آشپزی، رقص و… را دنبال می کنند که در نهایت می توانن نتیجه گرفت محیط تیک تاک، یک محیط شاد و موثر است. همین مسئله منجر به این موضوع شده است که تیک تاک به محیطی مناسب برای تبلیغات تبدیل شود. شما هم به دنبال تبلیغات تیک تاک هستید اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟

در این مقاله می خواهیم به بررسی کامل تبلیغات تیک تاک بپردازیم و ببینیم که چطور می توان در این شبکه اجتماعی تبلیغ کرد. پس اگر می خواهید کمپین های تبلیغات شبکه های اجتماعی خود را در این شبکه اجتماعی اجرا کنید، در این مقاله ما را همراهی کنید.

تبلیغات تیک تاک چیست؟

تیک تاک یکی از بزرگ ترین شبکه های اجتماعی حال حاضر است که الان بیش از 837 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد! در واقع تیک تاک به محیطی تبدیل شده است که با استفاده از آن می توانید داستان برند خود را با صدایی بلند به گوش مخاطبان خود برسانید. از میان این تعداد مخاطبی که در تیک تاک وجود دارد، قطعاً بخشی از آن ها را مخاطبان هدف شما تشکیل می دهند و برای اجرا کمپین تبلیغاتی موفق نیاز به مخاطبان هدف دارید. بنابراین در سال 2022 تیک تاک یک گزینه بسیار عایل و مناسب برای تبلیغات است و اگر هنوز نمی دانید کدام شبکه اجتماعی به درد تبلیغات شما می خورد، بهره است یک کمپین تست روی آن بروید تا شگفت زده شوید.

تبلیغات تیک تاک هم مانند تبلیغات هر شبکه اجتماعی دیگر به معنای نمایش تبلیغات در این پلتفرم است. درست مانند هر شبکه اجتماعی دیگر تبلیغات تیک تاک مزایا و معایب خود را دارد. مانند بقیه پلتفرم ها تیک تاک انواع تبلیغات را در خود جای داده است و در نهایت، شما می توانید با خواندن این مقاله تصمیم بگیرید که این شبکه اجتماعی برای شما مناسب است یا خیر. اما گذشته تیک تاک چه چیزی بوده است و چطور می توان حداکثر پتانسیل ممکن را از آن دریافت کرد؟ در بخش بعدی مقاله با ما همراه باشید.

تیک تاک در یک نگاه از گذشته تا کنون

پیش از آن که بخواهیم به بررسی هر چیزی بپردازیم، ابتدا بهتر است یک نگاه کلی به تیک تاک کنیم. در واقع باید ببینیم که تیک تاک از گذشته تا کنون چه تغییراتی داشته است. جالب است بدانید که تیک تاک در سال 2016 ظهور پیدا کرد اما در همین مدت کم توانست حجم زیادی از کاربران را به خود جذب کند. قطعاً دلایل مختلفی وجود دارد اما این مسئله که کاربران به خوبی توانستند در آن سرگرم شوند، مهم ترین دلیل رشد این شبکه اجتماعی در مدت زمان بسیار کم بود. برخی از آمارهای ارائه شده از تیک تاک از گذشته تا کنون عبارتند از:

تیک تاک تا سال 2020 توانست به بیش از 2.6 میلیارد دانلود دست پیدا کند.

در سال 2020 تیک تاک توانست حدود 1.9 میلیارد دلار درآمد کسب کند.

در سال 2021 حدود 14 درصد بازاریاب ها بودجه بیشتری برای بازاریابی در تیک تاک اختصاص دادند.

تیک تاک تا کنون چندین بار توانسته است رتبه های مثبت به دست بیاورد و 88 درصد نظرات کاربران در مورد آن مثبت است.

اعداد مطرح شده نه تنها نشان دهنده محبوبیت بسیار بالای تیک تاک است، بلکه پتانسیل پایدار ماندن آن روز به روز بیشتر می شود! با این آمار و ارقام به نظر نمی رسد که تا ده سال آینده اثری از شکست خوردن این شبکه اجتماعی باشد.

این موارد برخی از اطلاعات مهمی است که باید در مورد تیک تاک بدانید. با این حال تبلیغات تیک تاک چگونه است و چطور می توان بهترین نتیجه را از آن گرفت؟ در ادامه به بررسی این سوال مهم هم خواهیم پرداخت.

تبلیغات تیک تاک به درد چه کسانی می خورد؟

یکی از سوالات مهمی که لازم است در مورد تبلیغات تیک تاک بدانید، این است که تیک تاک به درد چه کسانی می خورد؟ تیک تاک یک پلتفرم فراگیر است که در آن انواع کاربران و مخاطبان هدف با ویژگی های مختلف حضور دارند. بتوانید هر کسب و کاری به راحتی می تواند تبلیغات خود را در آن به نمایش بگذارد! فرقی هم نمی کند که شما یک شرکت بزرگ هستید یا یک استارت آپ. فرقی ندارد که به دنبال تبلیغات محصول زیبایی هستید یا این که می خواهید کاربران از برند شما آگاه شوند. در هر صورت، تبلیغات تیک تاک فرصت مناسبی است که می تواند در میان داستان های افراد، تبلیغات را هم نمایش دهید.

برای آن که بدانید تبلیغات تیک تاک چقدر قوی است، بهتر است یک داستان از تبلیغات موفق یکی از استراتژی های بازاریابی در تیک تاک را بررسی کنیم:

یکی از کمپین های تبلیغاتی یونیورسال پیکچرز توانست تعداد فالوورهای خود را تا 11 هزار نفر افزایش دهد. آن هم تنها به لطف یکی از هشتگ های این برند! این فرمت تبلیغاتی توانست بازدید ویدیوی تبلیغاتی را تا 1.9 میلیارد افزایش دهد و در نهایت، 2.6 میلیون ویدیو توسط کاربران تولید شود. این رقم بسیار عجیب است و اگر کمی در حوزه بازاریابی آنلاین فعال باشید، متوجه می شوید که چقدر رقم بالایی است.

مزایای تبلیغات در تیک تاک

تبلیغات در هر پلتفرمی مزایای خاص خود را دارد و برای تبلیغات تیک تاک هم باید این مسئله را بررسی کنید که مزایای تبلیغات در آن دقیقاً چه چیزی هستند. گاهی اوقات کاربران به مزایای تبلیغات در یک شبکه اجتماعی توجه نمی کنند و این مسئله باعث می شود تا نتوانند به خوبی از آن استفاده کنند. اما بازاریابان دیجیتال به چه دلیلی از تبلیغات تیک تاک استفاده می کنند؟ در واقع باید این سوال را پاسخ دهید که مزایای تبلیغات در تیک تاک دقیقاً چه چیزی است که توانسته کمپین های تبلیغاتی را به بهترین شکل ممکن جلو ببرد؟ در این بخش از مقاله به بررسی مزایای تبلیغات تیک تاک خواهیم پرداخت:

  • افزایش آگاهی از برند

همه ما به خوبی می دانیم که تیک تاک طرفداران بسیار زیادی دارد! طرفداران تیک تاک تنها در یک کشور خاص حضور پیدا نکرده اند، بلکه در سراسر دنیا می توان این شبکه اجتماعی را یکی از محبوب ترین ها دانست. به طوری که اگر ویدیوی تبلیغاتی خود را در آن انتشار دهید، می توانید در کمتر از چند ساعت آن را به ده ها میلیون نفر نمایش دهید. یکی از مهم ترین مزایای تبلیغات تیک تاک این است که شما می توانید افزایش آگاهی از برند انجام دهید.

هر چقدر ویدیوی شما بیشتر توسط کاربران دیده شود، آگاهی از برند هم بیشتر اتفاق می افتد. حال اگر در کمتر از چند ساعت میلیون ها بازدید بگیرید، قطعاً کمپین تبلیغاتی شما هدف افزایش آگاهی از برند را تیک می زند. یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود تا کاربران کمپین های تبلیغاتی خود را در تیک تاک انتشار دهند، مسئله افزایش آگاهی از برند است که به بهترین شکل ممکن انجام می شود.

  • تعامل بالای مخاطبان

یکی دیگر از مزایای تبلیغات تیک تاک این است که تعداد کاربران آن زیاد است. از طرف دیگر، تعامل کاربران هم در آن زیاد است و شما می توانید تعامل بسیار خوبی روی ویدیوی تبلیغاتی خود بگیرید. به همین دلیل است که پیشنهاد می کنیم به جای یک ویدیوی تبلیغاتی، یک ویدئوی خلاقانه بسازید که نه تنها برند شما دیده شود، بلکه کاربران زیادی هم با آن تعامل کنند. مطمئن باشید که اگر هدف شما تنها تبلیغات نباشد و کمی خلاقیت به خرج دهید، تعامل بالایی دریافت می کنید و این مسئله در نتیجه گرفتن کمپین تبلیغاتی شما موثر است.

بر اساس گزارش ها مگا اینفلوئنسرها در این شبکه اجتماعی توانسته اند 11.83 درصد تعامل کسب کنند. این در حالی است که در اینستاگرام مگا اینفلوئنسرها رقم تعامل 0.35 درصدی دارند. این نشان می دهد که اگر کمپین تبلیغاتی مناسبی طراحی کنید، تبلیغات تیک تاک بسیار موثرتر از اینستاگرام است و می توانید روی آن حساب ویژه باز کنید.

  • هدف گیری دقیق بر اساس موقعیت مکانی

یکی از مهم ترین نیازهای کاربران برای ایجاد کمپین های تبلیغاتی این است که بتوانند مخاطبان یک منطقه جغرافیایی خاص را هدف بگیرند! در واقع کاربران نمی خواهند پول اضافی خرج کنند و نیازمند شخصی سازی کمپین های تبلیغاتی خود هستند. بنابراین اگر قرار باشد مخاطبان یک منطقه خاص را هدف بگیرید، بهتر است کمپین تبلیغاتی خود را فقط به کاربران همان موقعیت مکانی نمایش دهید و دیگر نیازی به نمایش تبلیغات به تمام مناطق جغرافیایی وجود ندارد.

تبلیغات تیک تاک به شما این اجازه را می دهد که بتوانید روی اطلاعات جمعیتی کنترل داشته باشید. پس اگر می خواهید بهترین نتیجه را از کمپین های تبلیغاتی داشته باشید، به راحتی می توانید از تیک تاک استفاده کنید تا تبلیغات را تنها به مخاطبان یک منطقه جغرافیایی خاص نمایش دهید. این مسئله به درد کسب و کارهای محلی می خورد یا افرادی که می خواند محصول / خدمات خود را به افراد یک منطقه خاص ارائه کنند.

بنابراین تبلیغات تیک تاک مزایای بسیار زیادی دارد و اگر بتوانید کمپین های مناسبی روی آن اجرا کنید، در نهایت می توانید نتایج خیلی خوبی از آن بگیرید.

انواع تبلیغات تیک تاک کدام هستند؟

یکی از مهم ترین جذابیت های تبلیغات تیک تاک این است که دست شما برای تبلیغ بسته نیست و گزینه های مختلفی در اختیار شما قرار دارد. در واقع تیک تاک کاری کرده است که کاربران بتوانند به انواع روش های تبلیغاتی دسترسی پیدا کنند و در نهایت بتوانند کمپین های خود را به بهترین شکل ممکن جلو ببرند. مهم ترین مسئله این است که کمپین تبلیغاتی خود را به صورت تعامل محور جلو ببرید و با استفاده از خلاقیت در تولید کمپین های تبلیغاتی، بتوانید نتایج بسیار خوبی بگیرید. با این کار می توانید خلاقیت برند خود را افزایش دهید و در نهایت تبلیغات خود را به شکلی خلاقانه به مخاطبان هدف نشان دهید. در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی انواع تبلیغات تیک تاک بپردازیم و ببینیم که مزایای هر کدام از آن ها دقیقاً چه چیزی است:

  • تبلیغات داخل فید تیک تاک

اولین روش تبلیغات تیک تاک استفاده از تبلیغات داخل فید است. در تیک تاک یک صفحه اول وجود دارد که ویدیوهای مناسب با فعالیت های شما در آن نمایش داده می شود! البته این ویدیوها اصول خاصی دارند و بر اساس الگوریتم های تیک تاک به شما نمایش داده می شوند. معمولاً کاربران ویدیوهایی مشاهده می کنند که به آن علاقه دارند. بنابراین فید اینستاگرام بهترین محل برای تبلیغات است که معمولاً کاربران با آن تعامل بسیار خوبی برقرار می کنند. طول متوسط تبلیغاتی که در این محل نمایش می دهید، 15 ثانیه است و همین مقدار برای جلب توجه کاربران بسیار مناسب است.

  • تبلیغات طولانی با ویو بالا

یکی دیگر از روش های تبلیغات، تبلیغات طولانی با ویو بالا است. تیک تاک ادعا کرده است که این نوع تبلیغات به قدری بهینه و هدفمند است که می توان آن را با نتایج جستجوی گوگل هم سطح دانست. این تبلیغات در بالای محتوای شما نمایش داده می شود و همین مسئله می تواند نظر کاربران را برای کلیک کردن روی آن جلب کند. شما می توانید با این روش تبلیغاتی، حدود 60 ثانیه ویدیوی جذاب برای کاربران منتشر کنید. در نهایت می توانید پیامی که برند شما برای کاربران دارد را منتقل کنید و البته تعامل کاربران را هم دریافت کنید. این روش تبلیغات تیک تاک بسیار ارزشمند و مفید است.

  • هشتگ های برند

اگر به دنبال تعامل هستید، استفاده از هشتگ های برند کمک زیادی به شما می کند. روش های مختلفی برای استفاده از هشتگ های برند وجود دارد که یکی از مهم ترین آن ها را می توان چالش هایی با هشتگ برند دانست. این کار باعث می شود تا هشتگ برند شما رشد کند و در نهایت، تعامل بسیار خوبی از طرف کاربران دریافت کنید. کاربران هم با تولید ویدیوهای جذاب و انتشار آن با هشتگ برند، سعی در تعامل با شما می کنند. سپس کاربران دیگر به این فکر می افتند که داستان این هشتگ برند چیست و چه برندی پشت آن حضور دارد. این مسئله در نهایت باعث می شود تا تبلیغات تیک تاک موفقی داشته باشید و بهترین نتیجه را بگیرید.

  • افکت های برند

یکی دیگر از بهترین راه های جذب تعامل کاربران که تقریباً مانند روش تبلیغاتی هشتگ برند است، جلوه برند است. با کمک ایجاد یک جلوه تعاملی شما می توانید کاربران زیادی را جلب کنید تا نام برند شما را مشاهده کنند. افکت های برند به قدری ارزشمند هستند که با استفاده از آن می توانید به افزایش آگاهی از برند بپردازید تا در نهایت کسب و کارتان رشد کند. یکی از بهترین کمپین هایی که به این صورت برگزار شد، کمپین Mucinex بود که توانست افزایش 42.7 درصدی خرید مشتریان را به دست بیاورد. شما می توانید قیف فروش بهینه تری داشته باشید، تنها کافی است بتوانید از افکت های برند به بهترین شکل ممکن برای تبلیغات تیک تاک استفاده کنید.

  • روش Takeovers

آخرین روش تبلیغات تیک تاک، روش Takeovers است. با کمک این روش تبلیغاتی شما می توانید از تصاویر یا ویدیو برای کمپین تبلیغاتی خود استفاده کنید. در واقع کاربران با این روش تبلیغاتی هم تعامل برقرار می کنند اما تعامل آن ها به صورت لایک و کامنت نیست. بلکه کاربران با شما ارتباط برقرار می کنند و این موضوع ارزش زیادی دارد. به همین دلیل گفته می شود که از روش تبلیغاتی Takeovers تنها زمانی استفاده شود که می خواهید بیانیه های فوری، کوتاه و قدرتمند منتشر کنید. در این روش هم خلاقیت حرف اول را می زند و هنگام اجرای آن باید بتوانید خلاقیت خود را به بهترین شکل ممکن نشان دهید.

این موارد مهم ترین روش های تبلیغات تیک تاک هستند و باید ببینید که بر اساس هدف و بودجه شما، کدام روش می تواند مناسب باشد. سپس همان روش را انتخاب و کمپین تبلیغاتی خود را اجرا کنید.

مراحل تبلیغ در شبکه اجتماعی تیک تاک

اکنون که اطلاعات بسیار مفید و ارزشمندی در مورد تبلیغات تیک تاک دریافت کرده اید، زمان آن رسیده است که با مراحل تبلیغ در این شبکه اجتماعی آشنا شوید. استراتژی بازاریابی تیک تاک شما باید به بهترین شکل ممکن جلو برود تا با کمترین بودجه بتوانید بهترین نتایج را بگیرید. در این بخش از مقاله می خواهیم به بررسی 6 مرحله از تبلیغات تیک تاک بپردازیم و شما هم کافی است این مراحل را با دقت و به ترتیب جلو ببرید. این مراحل عبارتند از:

  1. راه اندازی صفحه خود در تیک تاک

اولین قدم برای تبلیغات تیک تاک این است که صفحه شخصی خود را راه اندازی کنید! البته ممکن است تا الان صفحه خود را راه اندازی کرده باشید اما هنوز کامل نباشد. پس اولین قدم این است که صفحه خود را راه اندازی کنید و اطلاعات مهم را در آن قرار دهید. شما باید اطلاعات اولیه نظیر نام، توضیحات و کاری که انجام می دهید را در صفحه خود قرار دهید. سپس باید اهداف شرکت را که بعداً برای کمپین تبلیغاتی توسط تیم تیک تاک بررسی می شود را هم وارد کنید. سپس زمان آن می رسد که برای انتخاب نوع تبلیغات تیک تاک و اجرای آن به سراغ مرحله بعد بروید.

  1. انتخاب نوع تبلیغات تیک تاک برای اجرا

در این مرحله شما باید ببینید که کدام قالب تبلیغاتی برای شما مناسب است! اگر یادتان باشد گفتیم که روش های تبلیغات تیک تاک متفاوت هستند و چیزی که اهمیت دارد، این است که ببینید برای نمایش محتوای موردنظر کدام روش تبلیغاتی مناسب است. تبلیغات درون فید هم می تواند گزینه مناسبی باشد، تبلیغات برند هم می تواند گزینه مناسبی باشد. چیزی که اهیمت دارد، این است که ببینید کدام گزینه بر اساس هدفی که دارید، بهترین گزینه است و همان را انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر هدف شما افزایش آگاهی از برند است، شاید بهتر باشد از روش هشتگ برند استفاده کنید که البته باز هم بستگی به استراتژی شما خواهد داشت.

  1. انتخاب اهداف برای اجرای کمپین

قدم بعدی برای کمپین تبلیغاتی تیک تاک این است که اهداف خود را مشخص کنید! تا زمانی که هدف شما مشخص نباشد، در پایان کمپین هم نمی توانید به این نتیجه برسید که کمپین موفقیت آمیز بوده است یا نه. به خصوص که اگر اولین کمپین شما است، نباید انتخاب هدف را فراموش کنید. هدف شما می تواند هر چیزی باشد؛ افزایش فالوورها، برندسازی، آگاهی از برند، فروش و هر چیز دیگری که فکر می کنید به آن نیاز دارید. پس از آن شما باید مخاطبان هدف کسب و کارتان را مشخص کنید، بودجه تبلیغاتی را مشخص کنید و در نهایت تبلیغات خود را سفارشی سازی کنید.

  1. انتخاب گروه های مناسب برای نمایش تبلیغات

قدم بعدی برای تبلیغات تیک تاک این است که گروه های مناسبی برای نمایش تبلیغات انتخاب کنید! تیک تاک قابلیت های بسیار زیادی در اختیار شما قرار می دهد که با استفاده از آن می توانید گروه هایی که می خواهید تبلیغات را به آن ها نمایش دهید شخصی سازی کنید. مثلاً می توانید مخاطبان تیک تاک را بر اساس مکان، جمعیت، تعداد فالوورها یا دستگاه های مختلف دسته بندی و انتخاب کنید. این مهم ترین قابلیت تیک تاک در بخش تبلیغات است که کمک زیادی به کاربران برای داشتن یک کمپین تبلیغاتی موفق می کند.

  1. انتشار تصویر یا ویدیوی تبلیغاتی جهت ارائه پیش نمایش

قدم بعدی دیدن پیش نمایشی است که تیک تاک به شما نمایش می دهد! البته برای این کار ابتدا باید تصویر یا ویدیوی تبلیغاتی خود را به کمپین اضافه کنید و منتظر دیدن پیش نمایش باشید. این کار به شما کمک می کند تا ببینید که تبلیغات شما پیش از انتشار قرار است محتوای شما به چه شکلی نمایش داده شود. سپس می توانید پیش نمایش آگهی تبلیغاتی خود را مشاهده کنید و مطمئن شوید همان چیزی است که به آن نیاز دارید.

  1. بررسی کمپین تبلیغاتی نهایی توسط تیک تاک و تایید آن

در مرحله پایانی تیک تاک به شما پیشنهاد نهایی تبلیغات را می دهد تا ببینید و تایید کنید. اگر مشکلی وجود داشته باشد، می توانید آن را رفع کنید و سپس به دنبال اجرای آن باشید. در بخش مدیریت تبلیغات تیک تاک شما به راحتی می توانید کمپین اجرا شده خود را پیگیری کنید. همه اطلاعات مهم نظیر هزینه، نمایش، تبدیل، کلیک و هر چیز دیگری که تنظیم کرده باشید به شما نمایش داده می شود و می تواند در اجرای کمپین تبلیغاتی بسیار موثر باشد.

نتیجه گیری

تبلیغات تیک تاک یکی از مسائل مهمی است که کسب و کارهای مختلفی به دنبال آن هستند. پیش از آن که بخواهید تبلیغات تیک تاک را اجرا کنید، می توانید اطلاعات بسیار خوبی در مورد آن کسب کنید. در این مقاله سعی کردیم به بررسی هر چیزی که پیش از اجرای کمپین های تبلیغاتی تیک تاک نیاز دارید تا بدانید، بپردازیم. اکنون شما اطلاعات خوبی دارید و با دیدگاه بازتری می توانید تبلیغات تیک تاک را جلو ببرید. سعی کنید در اجرای کمپین های تیک تاک، روشی را انتخاب کنید که با کمترین هزینه بتواند اهداف شما را محقق سازد! این مسئله به معنای داشتن کمپین تبلیغاتی بهینه و حرفه ای است.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *