چند وقتی می‌شود که قابلیت جدید پینترست با عنوان Idea Pins – که قبلا قرار بود با نام Story Pins ارائه شوند – برای اکانت‌های بیزینس در بعضی کشورها ارائه شده و به زودی آن‌ها را بر روی تمامی اکانت‌ها مشاهده خواهیم کرد.

 

به گفته پینترست این قابلیت برای آن‌هایی ارائه شده است که می‌خواهند محتوایی الهام بخش برای کاربران خود درست کنند و ارتباط بهتری با آن‌ها که دنبالشان می‌کنند، داشته باشند. البته نمونه‌ی چنین امکانی را قبلا در بسیاری دیگر از شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام دیده‌ایم و تقریبا می‌توان گفت که پینترست خیلی دیر به آن رسیده است، اما شاید Idea Pins تفاوت‌هایی دارد که آن را  با دیگر رقبایش متمایز می‌کند.

Idea Pins چطور کار می‌کند؟

Idea Pins استوری‌هایی هستند که به صورت فیلم یا عکس می‌توانید تولید کرده و در پینترست به اشتراک بگذارید. این قابلیت ابتدا در سال 2020 برای چند کاربر محدود ارائه شده بود و سپس با تغییر نام، به اسم Idea Pins حالا در اختیار جمع بزرگ‌تری از کاربران قرار گرفته است.

این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا 20 استوری به صورت تمام صفحه پست کنند که به صورت پشت سر هم به نمایش در می‌آیند. دقیقا شبیه به چیزی که در اینستاگرام دیده‌اید. یک سری قابلیت البته برای ساخت Idea Pins در خود پینترست گنجانده شده که شامل صدا گذاری از روی میکروفون، گذاشتن موزیک، گذاشتن متن، تگ کردن کاربران دیگر، استفاده از استیکر، تگ کردن موضوعات مختلف و یک سری ابزار برای ویرایش ویدیو می‌شود.

البته بر خلاف استوری‌های اینستاگرام، Idea Pins بعد از 24 ساعت از بین نمی‌روند و از زمانی که ساخته می‌شوند دیگر از بین نمی‌روند و همیشه در دسترس بوده و در جستجوها نیز نمایش داده می‌شوند. همچنین شما می‌توانید این ویدیوها را خروجی بگیرید و روی موبایل یا دستگاه خود نیز ذخیره کنید.

Idea Pins چطور تجربه استفاده از پینترست را تغییر می‌‌دهد؟

Idea Pins تغییر بزرگی برای پینترست است تا کاربران آن محتوای ویدیویی بیشتری درست کنند و خود پینترست نیز گفته که Idea Pins در نهایت به مهم‌ترین بخش از سایت تبدیل شده و دیگر کسی آن را به چشم یک مرکز جستجوی عکس ساده نمی‌بیند و خود به یک شبکه‌ی اجتماعی و مکانی برای تولید محتوا بدل می‌شود. همچنین این را هم در نظر بگیرید که از این به بعد، Idea Pins در بالای صفحه‌ی خانگی شما نمایش داده می‌شود.

کار با این قابلیت بسیار ساده است و درست شبیه به استفاده از دیگر بخش‌های پینترست خواهد بود، پس به هیچ وجه مشکلی برای کار نخواهید داشت. کافی است دکمه + (Create) را بزنید و به جای پست معمولی Create Idea Pins را انتخاب کنید. سپس شما به بخش ساخت ویدیو فرستاده می‌شوید که در آن‌جا می‌توانید ویدیو و بخش‌های دیگر را به آن‌جا اضافه کنید.

گفته می‌شود به زودی امکانات بیشتری به Idea Pins اضافه خواهد شد و تمرکز پینترست بیشتر روی گسترش این امکان جدید است تا بتواند آن را به عنوان اصلی‌ترین بخش برای آپلود محتوا در پینترست به کاربارن خود بقبولاند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *