اتصال USB در حال حاضر از اهمیت بالایی برخوردار است و خوشبختانه، آیپد امکان اتصال تجهیزات مختلف با استفاده از این درگاه را دارد. شما می‌توانید فلش‌های USB، هارد اکتسرنال، کیبوردهای MIDI، دوربین‌های دیجیتال و خیلی دیگر از وسایل را با استفاده از درگاه USB به آیپد خود وصل کنید.

 

اما خب، احتمالا با خودتان فکر می‌کنید که آیپد با داشتن درگاه‌های USB-C و لایتنینگ، چطور می‌تواند به دستگاه‌های USB متصل شود؟ ما در ادامه به صورت کامل این موضوع را شرح داده و تبدیل‌هایی که نیاز دارید را به شما خواهیم گفت.

نحوه اتصال دستگاه‌های USB به آیپد از طریق درگاه لایتنینگ

آیپد‌های مدرن همگی دارای درگاه USB-C هستند اما هنوز عده زیادی از کاربران، از مدل‌های قدیمی‌تر که تنها دارای درگاه لایتنینگ هستند، استفاه می‌کنند. مدل‌هایی مثل لیست زیر:

  • آیپد نسل نهم و قبل‌تر
  • آیپد ایر نسل سوم و قبل‌تر
  • آیپد مینی نسل پنجم و قبل‌تر
  • آیپد پرو 2017 و قبل‌تر

اگر یکی از آیپدهای بالا را داشته باشید، نیاز دارید تا از تبدیل لایتنینگ به USB استفاده کنید. بسته به دستگاهی که قصد اتصال آن را دارید، باید یکی از تبدیل‌های زیر را خریداری کنید:

  • تبدیل لایتنینگ به USB-C : این تبدیل برای اتصال دستگاه‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که از درگاه USB-C پشتیبانی می‌کنند. هاردهای اکسترنال SSD از جمله این دستگاه‌ها به شمار می‌روند.
  • تبدیل لایتنینگ به USB: در این زمینه، تبدیل‌‌های متنوعی وجود دارد. بیشتر محصولات موجود در بازار تبدیل‌های USB-A و USB-B بوده و از آن‌ها می‌توانید برای اتصال دوربین‌های دیجیتال استفاده کنید. همچنین خیلی از هاردهای اکسترنال HDD نیز از همین درگاه استفاده می‌کنند.
  • تبدیل لایتنینگ به میکرو USB: این تبدیل عموما برای دستگاه‌های قدیمی‌تر یا گوشی‌های قدیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این تبدیل حتی می‌توان برای شارژ کردن آیپد با شارژرهای متفرقه نیز استفاده کرد!
  • تاریخچه استانداردهای USB از نسخه اول تا به حالا

بعد از این که تبدیل مورد نظر خود را خریداری کردید، ابتدا باید سمت لایتنینگ را به آیپد وصل کرده و سپس از طریق  USB دستگاهتان را به آیپد متصل کنید. به محض وصل دستگاه، آیپد به سرعت آن را می‌شناسد و به فایل‌های درون دستگاه دسترسی خواهید داشت. نکته بسیار مهم این است که سرعت و همچنین سازگاری دستگاه مورد نظر با تبدیل، به کیفیت تبدیلی که خریدرای می‌کنید نیز بستگی دارد. بهتر است از خرید تبدیل‌های ارزان و متفرقه دوری کرده و تبدیل با کیفیت خریداری کنید تا با سرعت بالا امکان انتقال اطلاعات را داشته باشید.

 نحوه اتصال دستگاه‌های USB به آیپد از طریق درگاه USB-C

اگر از آیپدهای جدید استفاده می‌کنید، با وجود درگاه USB-C، کارتان برای متصل کردن دیگر دستگاه‌ها از طریق درگاه USB ساده‌تر خواهد بود.

انتخاب‌های شما برای اتصال دستگاه شامل موارد زیر می‌شود:

  1. شما می‌توانید به صورت مستقیم، دستگاه‌هایی که از کابل USB-C پشتیبانی می‌کنند را به آیپد خود وصل کنید. خیلی از هاردهای اکسترنال SSD و دوربین‌های دیجیتال جدید از این درگاه پشتیبانی کرده و حتی فلش مموری‌هایی هم در بازار هستند که از درگاه USB-C بهره می‌برند. به این ترتیب، شما می‌توانید چنین دستگاه‌هایی را یا به صورت مستقیم به آیپد وصل کنید یا این که از طریق کابل و با استفاده از درگاه USB-C از آن‌ها استفاده کنید.
  2. اگر قرار است دستگاه‌هایی که از USB-A یا قدیمی‌تر استفاده می‌کنند را به آیپد وصل کنید، باید کابل تبدیل USB-A به USB-C خریداری کنید که به نسبت تبدیل‌های لایتنینگ، قیمت بسیار پایین‌تری دارند. البته در این مورد هم پیشنهاد می‌کنیم، حتما از برندهای شناخته شده استفاده کنید تا از سرعت و سازگاری آن‌ها با دستگاه‌های مختلف مطمئن باشید.

البته بعضی از آیپدها دارای درگاه تاندربولت هم هستند که خب، می‌توانید تبدیل‌های مخصوص آن‌ها را نیز خریداری نمایید اما پیشنهاد ما این است که به درگاه لایتنینگ و  USB-C بسنده کنید.

آیا برای اتصال دستگاه‌های مختلف، نیاز به نصب برنامه دارید؟

خیر، وقتی از تبدیل برای اتصال دستگاه‌ها استفاده کنید یا این که از درگاه USB-C به صورت مستقیم برای این کار استفاده نمایید، به صورت خودکار دستگاه شناخته شده و فایل‌های آن در دسترس قرار می‌گیرد. ممکن است بعضی از دستگاه‌ها مثل دوربین‌های دیجیتال، برنامه‌های مخصوص به خود را داشته باشند، اما این برنامه‌ها، تنها برای استفاده از قابلیت‌های اضافی آن دستگاه‌هاست و ربطی به دسترسی به حافظه‌ی ذخیره سازی‌شان ندارد.

در واقع اصلا برنامه‌ای برای این منظور وجود ندارد و دسترسی به فایل‌ از طریف فایل منیجر داخلی آیپد ممکن خواهد بود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *