بر روی وبسایت وردپرسی خود به یک نمایشگر PDF احتیاج دارید؟ PDF فرمتی کارآمد و محبوب برای نمایش محتوای متن و عکس بر روی اینترنت به حساب می‌آید و ابزارهایی هستند که با استفاده از آن‌ها، خیلی راحت می‌توانید فایل مورد نظر خود را روی سایت به نمایش بگذارید. در نوشته امروز ما به شما آموزش خواهیم داد که چطور این کار را انجام دهید.

آیا به افزونه نمایشگر PDF (PDF Viewer) بر روی وبسایت خود احتیاج دارید؟

به صورت پیش فرض، وردپرس فایل‌های PDF را مثل صدا، ویدیو، توییت یا بعضی دیگر از حالت‌های این چنینی را درون پست جای گذاری نمی‌کند و تنها می‌توانید لینک دانلود PDF را در پست خود بگذارید.

در این شکل کاربرانی که از وبسایت شما دیدن می‌کنند، برای دیدن فایل PDF باید از سایت شما بیرون رفته و آن را در برگه‌ای دیگر یا در برنامه‌ای روی دستگاه خود مطالعه کنند. خیلی از کاربران بعد از باز کردن PDF دیگر به وبسایت شما بر نمی‌گردند و همین امر باعث کم شدن امتیاز سایت شما و کم‌تر درگیر شدن کاربران خواهد شد.

به همین دلیل است که پیشنهاد می‌کنیم با نصب یک افزونه نمایشگر PDF، کاربران را در حین مطالعه فایل مورد نظر، در پست خود نگه دارید.

نصب و راه اندازی PDF Embedder

ما در این آموزش از افزونه PDF Embedder استفاده می‌کنیم که از جمله بهترین پلاگین‌های PDF در وردپرس به حساب می‌آید. این افزونه از جاوا اسکریپت برای قرار دادن PDF در پست استفاده می‌کند که امکانات خوبی همچون زوم کردن را برای شما به همراه داشته و کاملا ریسپانسیو هستند.

برای شروع این افزونه که کاملا رایگان است را جستجو و نصب کنید. سپس به Settings رفته و روی PDF Embedder کلیک کنید تا تنظیمات آن برای شما به نمایش در بیاید. البته این بخش اختیاری بوده و شما می‌توانید از همان تنظیمات پیش فرض استفاده کنید و به سراغ اضافه کردن فایل‌های PDF بروید.

در تنظیمات شما گزینه‌های مختلفی را مشاهده می‌کنید که امکان تغییر بخش‌های مختلفی از آن را دارید. برای مثال می‌توانید طول و عرض PDF را از حالت تمام صفحه به اندازه‌ی مورد نظر خود تغییر دهید یا مکان قرار گیری نوار ابزار آن را از پایین به بالا تغییر دهید. نسخه پولی این افزونه چند تنظیم دیگر نیز به آن اضافه می‌کند که اگر چه امکانات متنوعی هستند اما چیز واجبی نیست و نسخه رایگان نیز کاملا کار شما را راه خواهد انداخت. بعد از انجام تغییرات فراموش نکنید که روی Save Changes بزنید تا آن‌ها را ذخیره کنید.

بعد از اتمام کار دو روش برای اضافه کردن نمایشگر PDF به پست وجود دارد که بر حسب این که شما از بلاک ادیتور استفاده می‌کنید یا از ادیتور کلاسیک، این روش‌ها متفاوت هستند که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

اضافه کردن نمایشگر PDF در بلاک ادیتور

اضافه کردن PDF به پست‌ها خیلی ساده‌ است. ما با اضافه کرن یک PDF جدید کار را آغاز می‌کنیم. ابتدا به جایی در پست که می‌خواهید PDF را اضافه کنید بروید و روی آن‌جا کلیک کنید. سپس روی علامت + برای اضافه کردن بلاک جدید بزنید.

در ادامه باید روی آیکون PDF Embedder  که در عکس زیر مشخص کرده‌ایم کلیک نمایید.

وقتی این کار را کردید بلاک جدیدی اضافه می‌شود که با کلیک روی Click here to Open Media Library to select PDF به گالری می‌روید تا فایل مورد نظر خود را اضافه نمایید.

در این جا اگر PDF را از قبل آپلود کرده‌اید که انتخاب می‌کنید در غیر این صورت با کشیدن و رها کردن فایل PDF آن را آپلود و سپس انتخاب نمایید.

در نهایت مشخصه‌های آن را اضافه کرده و Select را بزنید.

PDF در بلاک اضافه می‌شود اما شما آن را در ادیتور به صورت زیر می‌بینید و وقتی پست را منتشر کنید، PDF در صفحه به نمایش درمی آید.

فراموش نکنید که برای دیدن پست حتما دکمه انتشار یا پیش نویس را بزنید تا بتوانید پست را ببینید .

اضافه کردن نمایشگر PDF در ادیتور کلاسیک

در ادیتور کلاسیک نیز این کار را به سادگی می‌توانید انجام دهید.برای این کار دوباره باید به جایی که می‌خواهید به پست PDF اضافه کنید بروید و روی آن‌جا کلیک کنید.

سپس آن را انتخاب، مشخصات لازم را پر کنید و Insert into post را بزنید.

PDF Embedde به صورت خود کار کدی را در ادیتور شما اضافه می‌کند. وقتی پست را منتشر کنید، این کد در نهایت به نمایشگر PDF تبدیل خواهد شد.

پست شما باید به شکل زیر نمایش داده شود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *