استفاده از اینستاگرام به عنوان بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی در ایران، مزیت‌های زیادی دارد. اگر مدیریت یک کسب‌‌وکار اینترنتی را برعهده دارید و می‌خواهید از شبکه‌های اجتماعی برای افزایش فروش و مخاطبان آن استفاده می‌کنید، اول باید بدانید که چگونه می‌توان در این شبکه فعالیت کرد. در مجموعه مقالات آموزش اینستاگرام قصد داریم به بررسی کامل اپلیکیشن اینستاگرام بپردازیم! با ما همراه باشید.

چرا باید صفحاتی که از هویت ما استفاده می‌کنند را ریپورت کنیم؟

یکی از مشکلاتی که کاربران اینستاگرام، به خصوص افراد و شرکت‌های مشهور، با آن روبرو هستند، استفاده از نام یا لوگوی آن‌ها در صفحات دیگر است! در واقع صفحات دیگر با استفاده از نام یا لوگوی یک شرکت خاص، آن شرکت را زیر سوال می‌برند و به عنوان یک صفحه فیک، به جای شما فعالیت می‌کنند. این موارد ممکن است اشکالی نداشته باشد اما در برخی موارد این صفحات از نام شما برای کلاه‌برداری و تقلب استفاده می‌کنند که در نهایت منجر به بد نام شدن شرکت یا برند شما می‌شوند. خوشبختانه اینستاگرام همیشه به فکر کاربران بوده است و با استفاده از صفحه گزارش به راحتی می‌توانید صفحه یا صفحات موردنظرتان که در حال سوء استفاده از نام و برند شما هستند، گزارش کنید.

ایمیل ایجاد اکانت جدیدی برای کاربر ارسال می‌شود!

روش‌های مختلفی برای ایجاد حساب کاربری در اینستاگرام وجود دارد که یکی از رایج‌ترین آن‌ها، استفاده از آدرس ایمیل است. این ایمیل به شما کمک می‌کند تا در صورت فراموشی رمزعبور یا محدود شدن صفحه بتوانید صفحه خود را بازگردانید. گاهی اوقات با وجود آن که شما اکانت جدیدی ایجاد نکرده‌اید، اما ایمیل مربوط به ایجاد اکانت جدید برای شما ارسال می‌شود که حاوی کد مربوط به عضویت در اینستاگرام است! با استفاده از این کد می‌توانید در اینستاگرام عضو شوید اما اگر شما قصد ایجاد اکانت جدید نداشته‌اید، آن را نادیده بگیرید. احتمالاً کاربری ایمیل شما را به دلیل شباهت آدرس ایمیل وارد کرده است و این مسئله مشکل امنیتی برای شما ایجاد نخواهد کرد. همچنین آن کاربر نمی‌تواند بدون داشتن کد عضویت، با استفاده از ایمیل شما در اینستاگرام عضو شود! بنابراین جای نگرانی نیست و کافی است آن ایمیل را نادیده بگیرید.

عضویت با استفاده از شماره موبایل در اینستاگرام

با هر شماره موبایل یا ایمیل خود می‌توانید تنها یک اکانت در اینستاگرام ایجاد کنید! در واقع با یک شماره موبایل نمی‌توانید دو حساب کاربری در اینستاگرام داشته باشید. بنابراین اگر نمی‌توانید در اینستاگرام عضو شوید، حتماً در گذشته با همین شماره یا ایمیل خود در اینستاگرام حساب کاربری ایجاد کرده‌اید. اگر اینستاگرام به شما می‌گوید که حساب کاربری ایجاد کرده‌اید، کافی است از گزینه بازیابی رمز عبور استفاده کرده و رمز عبور جدیدی را برای حساب اینستاگرام خود ایجاد کنید.

در اینستاگرام حرفه‌ای باشید!

حتما میدانید که در اینستاگرام نمی توانید یک تصویر را به صورت پیش فرض با ابعاد دلخواه آپلود کنید .مگر اینکه از قبل عکستان را در کامپیوتر با ابعاد استاندارد ایجاد و ذخیره کرده باشید .به همین دلیل یک اپلیکیشن کاربردی برای رفع این مشکل با عنوان instaShot ایجاد شده است.

با ورود به منوی اینستا شات، قادرید در همان لحظه اقدام به گرفتن عکس و ضبط ویدیو کرده یا از آنهایی که در حافظه موبایلتان ذخیره شده استفاده کنید.در بخش تصاویر می توانید سایز عکس را به دلخواه تغییر داده و آن را به صورت کامل در قاب قرار دهید، از فیلترهای متنوع استفاده کنید، رنگ پس زمینه عکس را عوض کرده و یا عکس را به صورت ۹۰ درجه یا افقی بچرخانید.

روی عکس‌های خود افکت بگذارید!

برای ویرایش کردن می توان از فیلترهای خاصی استفاده کرد که در خود اینستاگرام نیز تعبیه شده است.اما در صورتی که ابزارها و افکت های اینستاگرام نیاز شما را تامیین نمی کنند،اپلیکیشن Afterlight را می توانید به صورت رایگان دانلود کنید و از قابلیت های حرفه‌ای براش ، ثبت جلوه ویژه، برش و همچنین ابزارهایی برای بهبود کیفیت عکس ها استفاده کنید.

ساخت تصاویر کلاژ در اینستاگرام

اگر دقت کرده باشید هنگام آپلود یک تصویر در اینستاگرام و ویرایش آن یک آیکون آموزش ساخت تصاویر کلاژ نیز نمایش داده می شود که وقتی بر روی آن کلیک می کنید پیغام Layout نمایش داده می شود .اینستاگرام حدود ۵ ماه پیش امکان ساخت کلاژ از عکس‌ها را با انتشار اپلیکیشن Layout برای کاربران iOS ارائه کرده بود. حالا با انتشار نسخه اندرویدی اپ مذکور کاربران پلتفرم گوگل هم مثل صاحبان آپید و آیفون می توانند کلاژهای فوق‌العاده بسازند.برای این منظور ۱۰ تمپلیت آماده درون اپلیکیشن در نظر گرفته شده که کاربر می تواند در هرکدام تا ۹ عکس از گالری دستگاه انتخاب کرده و در صورت تمایل به اعمال تغییرات مورد نظرش در آن ها بپردازد.

پست‌های اینستاگرام را به راحتی مدیریت و زمان‌بندی کنید!

برای انتشار منظم تر پست ها،زمانبندی و همچنین ساده شدن ارسال آن ها از رسانه های دیگر مثل کامپیوتر، وب و..، اپلیکیشن Latergramme گزینه ی خوبی می باشد.این نرم فزار دارای امکاناتی مثل زمان بندی انتشار پست ها در تقویم،آپلود از طریق کامپیوتر، جست وجوی پیشرفته تر با استفاده از هشتگ ها، نام ها و…و نهایتا ثبت چند حساب کاربری همزمان در اینستاگرام است.

نوشتن متن روی عکس‌ها

یکی از ساده ترین راه ها برای درج یک متن روی تصاویر شما، استفاده از اپلیکیشن Textgram است.اپلیکیشنی که می توان با استفاده از آن در کوتاه ترین زمان ممکن نوشته ای را به تصاویر اضافه کرد.فونت های این اپلیکیشن متنوع هستند.از فونت پیش فرض اپلیکیشن می توانید برای تصاویری که نیاز به درج نام شما یا شرکت و مشاغل دارند استفاده کنید.گرافیتی‌ها و نوشته‌های زیبا درست کنید و با دوستانتان در Instagram، فیسبوک، توییتر، واتس‌اپ، وایبر، اس ام اس، ام ام اس، ایمیل و دیگر سرویس‌ها به اشتراک گذارید.

چگونه اطلاعات اینستاگرام را بروزرسانی کنیم؟

پس از ایجاد اکانت خود، کافی است وارد بخش پروفایل خود شوید؛ در این بخش گزینه‌ای به نام Edit Profile دیده می‌شود که با لمس کردن آن وارد صفحه بروزرسانی اطلاعات شخصی خود می‌شوید:

  • تغییر عکس: با کلیک بر روی این گزینه می‌توانید یک تصویر برای پروفایل خود انتخاب کنید تا اگر کاربری وارد صفحه اینستاگرام شما شود، تصویر پروفایل موردنظرتان را مشاهده کند.
  • نام کاربری: در این بخش می‌توانید نام‌کاربری حساب خود را ویرایش کنید.
  • وبسایت: در این بخش باید آدرس سایت یا صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی دیگر را وارد کنید.
  • بیو: در این بخش می‌توانید توضیحات در مورد صفحه خود بنویسید؛ مثلاً اگر صفحه شما شخصی است، می‌توانید تحصیلات، شغل، موقعیت جغرافیایی و… را بنویسید.
  • تجاری کردن صفحه اینستاگرام: با استفاده از این گزینه می‌توان حساب اینستاگرام خود را به حساب تجاری تبدیل کرد.
  • آدرس ایمیل: در این بخش باید آدرس ایمیل خود را وارد کنید؛ اگر آدرس ایمیل خود را وارد کرده‌اید، با کلیک بر روی Confirm یک لینک به ایمیل شما ارسال می‌شود که با کلیک بر روی آن، ایمیل شما برای این اکانت اینستاگرام تایید می‌شود! از این پس اگر رمز خود را فراموش کنید، می‌توانید با استفاده از ایمیل خود رمزعبورتان را تغییر دهید.
  • شماره موبایل: در این بخش باید شماره موبایل خود را وارد کنید و کد ارسال‌شده به آن را در اینستاگرام وارد کنید؛ شماره موبایل هم مانند ایمیل به شما در زمینه تغییر رمزعبور کمک می‌کند.
  • جنسیت: در این بخش باید جنسیت خود را وارد کنید تا اینستاگرام بتوانید آنالیز دقیقی از کاربران خود داشته باشد.
  • آشنایی با برخی از ترفند‌های اینستاگرام که هر فرد باید بداند!-بخش اول

در نهایت کافی است بر روی تیک آبی در بالا سمت راست کلیک کنید تا اطلاعات بروزشده، ذخیره شوند؛ اکنون اگر به صفحه پروفایل خود بروید، اطلاعات جدید و بروزشده نمایش داده می‌شود.

برخی از قابلیت‌های جدید اینستاگرام که به شما کمک زیادی می‌کند!

اینستاگرام در بروزرسانی‌های اخیر خود به شما کمک کرده است تا بتوانید قابلیت‌های جدید را تجربه کنید! هر یک از این قابلیت‌ها برای صفحات و حتی کاربران مختلف کاربرد دارند. مثلاً برخی از تصاویر حاوی محتوای دلخراش هستند که ممکن است دیدن آن برای کاربران خوشایند نباشد؛ در ادامه قابلیتی که برای این موضوع وجود دارد می‌پردازیم.

پست‌های خود را بر روی چندین اکانت منتشر کنید!

در طی ماه های گذشته ویژگی‌ای به اینستاگرام اضافه شده است که به کاربران اجازه می دهد یک پست را بر روی چند اکانت تحت مدیریت خود به اشتراک بگذارند. این ویژگی فقط برای پست‌ها هست و فعلا همچنین ویژگی‌ای برای استوری ها وجود ندارد. در حالت عادی تولید محتوای منحصر به فرد کاری مفید است و باعث ایجاد خلاقیت می شود. امروزه استفاده افراد از اینستاگرام فراتر از یک آلبوم شخصی برای ثبت اتفاقات زندگی رفته و حتی عده ای از این شبکه اجتماعی برای ایجاد صفحه های کسب و کار، فروشگاه‌های اینترنتی  و… استفاده می کنند. حتی شما می توانید با تلویزیون خود خداحافظی کنید و از IGTV استفاده کنید. با توجه  به موارد گفته شده این فرض وجود دارد تا یک شخص حقیقی مدیریت چندین اکانت اینستاگرامی را داشته باشد و بخواهد پستی مشترک بین تمامی اکانت ها منتشر کند در اینجا بروزرسانی جدید اینستاگرام به کمک او می آید و می تواند به راحتی پستی مشترک منتشر کند و در وقت خود نیز صرفه جویی کند. این ویژگی در حال حاضر فقط بر روی دستگاه هایی با سیستم عامل IOS در دسترس است و در بروز رسانی های آینده اینستاگرام برای سیستم عامل اندروید نیز در ارائه خواهد شد.

تصاویری که ممکن است حاوی دلخراش باشند!

اینستاگرام در اقدامی بسیار عالی اعلام کرد تصاویر و ویدیو های حاوی صحنه های خشونت آمیز و حساس را فیلتر خواهد کرد . در بروزرسانی‌های اینستاگرام تصاویر حاوی صحنه های خشونت آمیز و حساس با فیلتری همراه می شوند که به کاربران اطلاع رسانی می‌کند این پست حاوی تصاویر دل خراش است اگر همچنان اصرار به ادامه دیدن این تصاویر دارید می توانید بر روی See Photo کلیک کنید تا این تصاویر برای شما نمایش داده شود. همان طور که مشخص است اینستاگرام یک شبکه اجتماعی برای تمامی کاربران است و همین اقدام باعث می شود بیشتر به مفهوم آگاهی اجتماعی نزدیک تر شود.

اگر به عنوان یک کاربر در اینستاگرام فعالیت می‌کنید، باید نحوه استفاده درست و کامل از آن را بدانید. اینستاگرام صدها ترفند و ابزار مختلف در اختیار شما قرار داده است که برای استفاده از آن‌ها باید آموزش کامل آن را بدانید.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *