اگر به پروفایل Apple Health روی آیفون بروید، می‌بینید که تعداد قدم‌هایی که در طول روز بر می‌دارید، در این اپلیکیشن ذخیره می‌شود. بسیاری خوشحال هم می‌شوند که از این قابلیت آیفون استفاده کنند، اما از طرفی خیلی‌ها هم دوست ندارند که چنین اطلاعاتی بر روی گوشی‌شان ذخیره شود. برای این دسته از افراد آموزشی را ترتیب داده‌ایم تا بتوانند این قابلیت را غیر فعال کنند تا دیگر آیفون به رصد تعداد قدم‌هایی که در طول روز بر می‌دارند، نپردازد.

برای شروع اپلیکیشن Settings را روی آیفون خود باز کنید.

در Settings باید گزینه‌ی Privacy را انتخاب نمایید.

در این بخش باید Motion & Fitness را انتخاب نمایید.

در Motion & Fitness شما گزینه‌های زیادی برای تنظیمات مربوط به سلامت و ورزش دارید، اما برای این که بخش مورد نظر را غیر فعال کنید، باید سوییچ Health یا همان سلامت را خاموش نمایید. به این ترتیب دیگر بخش سلامت آیفون فعال نخواهد بود تا اطلاعات شما از قبیل تعداد قدم‌هایتان را ذخیره کند.

اگر برنامه‌های دیگری که به Motion & Fitness احتیاج دارند را نصب نکرده یا از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، با این تنظیمات به مشکلی بر نخواهید خورد. البته در این صورت راه حل شما این است که تنها Fitness Tracking را خاموش کنید.

چطور اطلاعاتی که از قبل ذخیره شده را پاک کنیم

تا قبل از ان که این قابلیت را خاموش کنید، اطلاعات کاملی از شما در این برنامه از قبل ذخیره شده است. اگر نمی‌خواهید این اطلاعات درون برنامه باقی بماند، می‌توانید‌ آن‌ها را به صورت کامل پاک کنید.

برای این کار باید برنامه‌ی Health را باز کرده و روی Steps لمس کنید. ممکن است جایی که این گزینه قرار گرفته باشد، بر اساس مدل گوشی شما، با عکسی که در زیر می‌بینید متفاوت باشد.

حالا به سمت پایین اسکرول کنید تا به گزینه‌ی Show All Data برسید و روی آن لمس نمایید.

در صفحه بعدی، می‌بینید که اطلاعاتی از تعداد قدم‌های شما در روزهای مختلف در این صفحه ثبت شده است. در بالا سمت راست روی Edit لمس کنید.

حالا می‌توانید در سمت چپ بالا Delete All را ببینید که با زدن آن، تمامی این اطلاعات پاک خواهند شد. البته اگر بخواهید، می‌توانید با زدن روی علامت قرمز رنگ کنار هر روز، تنها اطلاعات مربوط به همان روز خاص را حذف کنید.

بعد از اینکه حذف این اطلاعات را تایید کردید، تمامی اطلاعاتی که از تعداد قدم‌های شما در برنامه سلامت آیفون ضبط شده بود پاک می‌گردد و اگر حتی دوباره برنامه را فعال کنید، تنها اطلاعاتی نمایش داده خواهند شد که از این به بعد ثبت می‌گردند و دیگر به این اطلاعات دسترسی نخواهید داشت.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *