افراد زیادی از Gmail برای ارسال و دریافت ایمیل استفاده می‌کنیم. سرویس بسیار محبوب گوگل که میلیون‌ها نفر از آن بهره می‌برند و به خاطر سادگی، سبک بودن، امکانات زیاد و خیلی خوبی‌های دیگر، حاضر نیستند که به سرویس دیگری کوچ کنند.

با این حال، هستند کسانی که به دنبال جایگزین Gmail می‌گردند یا این که می‌خواهند یک صندوق پستی دیجیتال دیگر نیز در کنار آن برای خودشان داشته باشند. برای این عزیزان، ما 7 جایگزین عالی برای Gmail را معرفی می‌کنیم که امیدواریم برایتان مثمر ثمر باشند.

Zoho Mail

Zoho از سال‌های دور تحت نام دیگری فعالیت داشت و بعد از تغییر نام در سال 2006 مجموعه‌ای از ابزارهای مختلف آنلاین خود را ارائه کرد. سال 2008 نیز سرویس ایمیل این شرکت عرضه شد که از بسیاری جهات شبیه به Gmail بود.

Zoho Mail

نکات خوب زیادی درباره Zoho Mail وجود دارد که کاربرانش آن را به Gmail ترجیح می‌دهند. این سرویس بدون تبلیغات بوده، خیلی سبک کار می‌کند و ظاهر تمیز و مدرنی دارد،بسیار امن است، 5 گیگابایت فضای رایگان در اختیار شما قرار داده می‌شود و همچنین شما به ابزارهای آنلاین این شرکت همچون Google Docs، دسترسی خواهید داشت. در مجموع اگر از کاربران قدیمی Gmail باشید و به دنبال یک گزینه‌ی عالی برای جایگزینی آن می‌گردید، بدون شک Zoho Mail نظر شما را جذب خواهد کرد.

Hushmail

این سرویس ایمیل یک سیستم کدگذاری داخل خود دارد، بدون تبلیغات بوده و 25 گیگ فضای ذخیره سازی رایگان نیز در اختیار شما قرار خواهد داد. Hushmail بر پایه مرورگر ساخته شده، اما بر روی گوشی‌ها به وسیله‌ی IMAP و POP کار می‌کند.

Hushmail

سبک بودن و راحتی استفاده از Hushmail به همراه فضای ذخیره سازی زیادی که در اختیار شما می‌گذارد، از جمله دلایلی است که می‌توانید آن را انتخاب کنید.

Mail.com

Mail.com یک سرویس متفاوت و کاملا رایگان است که به شما این اجازه را می‌دهد تا آدرس ایمیل خود را از بیش از 200 دامین مختلف انتخاب کنید. برای مثال اگر طراح گرافیک هستید می‌توانید آدرس ایمیل خود را با پسوند @graphic-designer.com ذخیره کنید یا اگر در زمینه‌ی فناوری فعالیت می‌کنید، می‌توانید @techie.com را انتخاب نمایید.

Mail.com

فضای ذخیره سازی شما در این ایمیل بدون محدودیت بوده، فیلترهای خوبی برای اسپم دارد، یک آنتی ویروس خیلی خوب داخلی در آن تعبیه شده و چندین ابزار عالی نیز برایش در نظر گرفته شده است. همچنین شما این امکان را دارید تا فایل‌های اتچ شده تا حجم 50 مگابایت را ارسال کنید. یک قابلیت دیگر به نام Mail Collector نیز در این سرویس وجود دارد، که ایمیل‌های شما از دیگر سرویس‌های ایمیل که دسترسی POP می‌دهند را برای شما جمع آوری کرده و در یک جا برایتان نمایش می‌دهد.

Outlook.com

خیلی نیازی به معرفی این سرویس معروف مایکروسافت نیست که جایگزین Hotmail شده و هم تحت وب کار می‌کند و هم اپلیکیشن‌های خوبی برای ویندوز و موبایل دارد. همچنین Outlook با خیلی نرم‌افزارهای دیگر نیز به خوبی کار می‌کند.

Outlook.com

Outlook البته خیلی شبیه به Gmail نیست و امکانات متفاوتی را در اختیار شما قرار خواهد داد و حتی قابلیت‌هایی همچون شبکه‌های اجتماعی دارد.

GMX

جالب است بدانید که GMX صاحب Mail.com است، پس از نظر امکانات شباهت‌های زیادی بین این دو سرویس است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به قابلیت Mail Collector، فضای ذخیره سازی بدون محدودیت، ارسال فایل‌های اتچ شده‌ تا 50 مگابایت و … اشاره کرد. اما اگر ایمیل خود را در GMX بسازید، تنها دامین @gmx.com را می‌توانید به ثبت برسانید.

GMX

همچنین GMX از یک ابزار آنتی اسپم خیلی قدرتمند استفاده می‌کند که کاملا شما را از ایمیل‌های ناخواسته در امان نگه خواهد داشت. یک فضای پشتیبان دو گیگابایتی نیز برای GMX در نظر گرفته شده تا بتوانید فایل‌های نوشتاری، عکس و حتی ویدیو در آن ذخیره کنید.

Inbox.com

از نظر ظاهر Inbox.com خیلی ساده است و در بعضی موارد شبیه به نسخه‌های قبلی Gmail می‌‌ماند. با این حال امکانات خیلی خوبی از جمله 5 گیگابایت فضای رایگان، امکان ارسال فایل‌ها تا حجم 50 مگابایت و خیلی چیزهای دیگر در آن در نظر گرفته شده است.

Inbox.com

با این حال قابلیت‌های جالب دیگری همچون قابلیت مدیریت و اشتراک گذاری عکس، لیست انجام کار و امکاناتی از این دست دارد که آن را متفاوت با خیلی سرویس‌های دیگر می‌کند.

Yandex

و در آخر به یکی دیگر از سرویس‌های ایمیل محبوب یعنی Yandex می‌رسیم که با ظاهر شیک و امکاناتی که رایگان در اختیارتان می‌گذارد، از جمله جایگزین‌های عالی برای Gmail محسوب می‌شود. از نظر طراحی رابط کاربری، این سرویس از خیلی جهات شبیه Gmail است و 3 تا 10 گیگابایت فضای رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.

Yandex

Yandex بیشتر در روسیه محبوب است و کاربران این کشور خیلی از آن استفاده می‌کنند. امکانات خیلی خوبی از جمله جمع‌آوری ایمیل از سرویس‌هایی که دسترسی POP می‌دهند، RSS ریدر و … دارد و همچنین اپلیکیشن‌های آن برای اندروید و iOS نیز عالی طراحی شده‌اند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *