استفاده از اینستاگرام به عنوان بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی در ایران، مزیت‌های زیادی دارد. اگر مدیریت یک کسب‌‌وکار اینترنتی را برعهده دارید و می‌خواهید از شبکه‌های اجتماعی برای افزایش فروش و مخاطبان آن استفاده می‌کنید، اول باید بدانید که چگونه می‌توان در این شبکه فعالیت کرد. در مجموعه مقالات آموزش اینستاگرام قصد داریم به بررسی کامل اپلیکیشن اینستاگرام بپردازیم! با ما همراه باشید.

مشاهده پست‌هایی که بر روی آن تگ شده‌اید!

همانطور که گفتیم، یکی از قابلیت‌های بسیار عالی اینستاگرام قابلیت تگ کردن سایر افراد بر روی پست‌ها است! افراد دیگر هم ممکن است شما را در پست‌های خود تگ کرده باشند که در این صورت فالوورهای آن افراد با کلیک بر روی تگ موجود بر روی تصویر وارد پست شما می‌شوند. برای مشاهده پست‌هایی که شما بر روی آن تگ شده‌اند، وارد صفحه پروفایل خود شوید و بر روی آیکن آن کلیک کنید. در این بخش تمام پست‌هایی که شما بر روی آن تگ شده‌اید، قابل مشاهده است.

منشن کردن کاربران در اینستاگرام

منشن کردن به عملی گفته می‌شود که آی‌دی کاربران دیگر را زیر پست‌های دیگر درج کنید تا در بخش نوتیفیکیشن آن‌ها، پیامی مبنی بر منشن شدن برایشان ارسال شود! برای منشن کردن کاربران کافی است آی‌دی آن‌ها را به همراه کاراکتر @ درج کنید! به عنوان مثال می‌توانید @id را در زیر یک پست قرار دهید تا پیام منشن شدن برای فردی با نام کاربری id ارسال شود. از این روش برای کامنت‌ها و منشن کردن کاربران در آن استفاده می‌شود.

آرشیو پست‌های اینستاگرام

برای آرشیو پست‌هایی که بر روی اینستاگرام شما وجود دارد، کافی است وارد صفحه آن پست شوید. سپس با کلیک بر روی سه نقطه، بر روی Archive کلیک کنید تا پست موردنظر آرشیو شود.

بازگردانی پست‌های آرشیو به صفحه اینستاگرام

برای بازگردانی پست‌های آرشیو شده، کافی است وارد صفحه پروفایل خود شوید؛ در این بخش بر روی آیکن مربوط به آرشیو پست‌ها کلیک کنید.با انتخاب عکس موردنظر و سپس کلیک بر روی گزینه بازگردانی، تصویر شما در پروفایل اینستاگرام نمایش داده می‌شود.

مدیریت استوری‌های اینستاگرام و درج پست‌های ۲۴ ساعته

در این بخش از آموزش اینستاگرام، قصد داریم به مدیریت استوری بپردازیم! استوری‌های اینستاگرام یکی از کاربردی‌ترین و جذاب‌ترین ابزارهای در دسترس کاربران هستند که به کمک آن می‌توانید تصاویر و ویدیوهای کوتاه خود را به مدت ۲۴ ساعت در دسترس کاربران قرار دهید. همانطور که اشاره نمودیم، استوری اینستاگرام عبارت است از تصویر و یا ویدیویی چندثانیه ای که افراد برای ۲۴ ساعت آن را منتشر کرده و کسانی که آن ها را دنبال می کنند، توانایی مشاهده آن را خواهند داشت. پس از طی این زمان، کسی قادر به مشاهده استوری شما نخواهد بود و سابقه ای از آن نیز در خود اپلیکیشن ثبت نمی شود. تنها سابقه موجود از استوری گذاشته شده در گالری گوشی ذخیره می‌گردد و فرد می تواند با مراجعه به پوشه اینستاگرام خود در گالری، استوری هایی که قبلا در اینستاگرام منتشر کرده است را مشاهده نماید. در مطالب پیشین نیز در رابطه با اینستاگرام و برنامه ها و امکانات جانبی آن، نظیر آنفالویاب ، صحبت نمودیم که نسبتا با اقبال مواجه شده است. قراردادن استوری اینستاگرام امری بسیار ساده بوده و تنها با انجام چند مرحله ساده قابل انجام است. برای این منظور کافی است، اپلیکیشن اینستاگرام خود را باز کرده و سپس در بالای صفحه Home و در کادر مربوط به استوری ها که با عبارت Stories نمایش داده شده است، روی تصویر پروفایل خود کلیک کنید.با انجام این عمل دوربین گوشی شما شروع به کار کرده و از آن پس با لمس دکمه سفید رنگ در پایین صفحه قادر خواهید بود تا اولین استوری خود را ثبت و در اینستاگرام منتشر کنید. اما در این صفحه تعدادی از امکانات قابل مشاهده هستند که در ادامه هر کدام از این امکانات را با یکدیگر بررسی خواهیم نمود.

برای استفاده از بخش استوری کافی است در صفحه اول اینستاگرام خود (صفحه فید) بر روی آیکن دوربین در سمت چپ و بالا که مربوط به استوری است، کلیک کنید. در صفحه ای که دوربین به نمایش در آمده و منتظر دریافت دستور ثبت تصویر از شماست، در زیر دکمه ثبت سفید رنگ، چند گزینه به چشم می خورد که به طور پیش فرض، حالت استوری روی گزینه Normal قرار دارد. اگر انگشت خود را به سمت چپ یا راست بکشیم، این حالات تغییر کرده و می توان انواع مختلفی از استوری را به ثبت رساند. اولین گزینه، گزینه Live می باشد که با استفاده از آن قادرید یک استوری را به صورت لایو ضبط کرده و در اینستاگرام خود قرار دهید. توجه داشته باشید که در حالت استوری لایو ، به محض کلیک روی گزینه ضبط، تصویر شما در قسمت استوری اینستاگرام قرار خواهد گرفت و برای دیگر دنبال کنندگان شما قابل مشاهده می باشد. برای توقف در استوری لایو، باید گزینه توقف لایو را لمس کرده تا به حالت عادی برگردید.

در صورت انتخاب گزینه نرمال، با لمس یک بار روی دکمه شروع، یک عکس گرفته شده و به عنوان استوری اینستاگرام شما قرار خواهد گرفت و با نگه داشتن انگشت خود روی دکمه، می توانید به ضبط یک ویدیو پرداخته و آن را به عنوان استوری در اینستاگرام خود قرار دهید. گزینه بعدی حالت بومرنگ یا Boomrang بوده که از طریق آن می توان به ضبط استوری با قابلیت تکرار نامحدود پرداخت. این گزینه نیز یکی از قابلیت های پرطرفدار استوری اینستاگرام بوده و محبوبیت ویژه‌ای نزد کاربران اینستاگرام دارد. اما گزینه بعدی Rewind می‌باشد که به ضبط یک ویدیو به صورت نرمال و پخش آن به صورت برعکس و از انتها به ابتدا می پردازد. در آخر هم گزینه Hands-free وجود دارد که از طریق آن می توان تنها با لمس یک بار گزینه ضبط، به ضبط یک ویدیو پرداخت و نیازی به نگه داشتن انگشت خود روی گزینه نخواهد بود. یکی دیگر از قابلیت های بسیار محبوب در استوری اینستاگرام ، توانایی قرار دادن استیکرهای متنوع در هنگام ثبت تصویر و یا ویدیو می باشد. برای این منظور کافی است از گزینه شبیه به یک صورتک در قسمت پایین سمت راست تصویر استفاده نمود. با انتخاب این گزینه تعدادی از استیکرهای متنوع برای شما به نمایش درخواهد آمد که با استفاده از آن می توانید افکت ها و استیکرهای متنوعی را روی تصاویر خود قرار داده و سپس اقدام به انتشار آن ها نمایید.

اگر به عنوان یک کاربر در اینستاگرام فعالیت می‌کنید، باید نحوه استفاده درست و کامل از آن را بدانید. اینستاگرام صدها ترفند و ابزار مختلف در اختیار شما قرار داده است که برای استفاده از آن‌ها باید آموزش کامل آن را بدانید. در این مقاله به بررسی بخشی از آن‌ها پرداختیم و در مقالات بعدی ادامه آن را بررسی می‌کنیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *