استفاده از اینستاگرام به عنوان بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی در ایران، مزیت‌های زیادی دارد. اگر مدیریت یک کسب‌‌وکار اینترنتی را برعهده دارید و می‌خواهید از شبکه‌های اجتماعی برای افزایش فروش و مخاطبان آن استفاده می‌کنید، اول باید بدانید که چگونه می‌توان در این شبکه فعالیت کرد. در مجموعه مقالات آموزش اینستاگرام قصد داریم به بررسی کامل اپلیکیشن اینستاگرام بپردازیم! با ما همراه باشید.

اگر کاربری را نمی‌شناسید یا به هر دلیلی نمی‌خواهید در لیست فالوورهای شما وجود داشته باشد، کافی است بر روی Delete کلیک کنید تا درخواست آن کاربر حذف شود. همچنین اگر شما هم به یک اکانت پرایوت درخواست فالو بدهید، اگر آن کاربر درخواست شما را تایید کند به لیست فالوورهایش اضافه می‌شوید در غیر این صورت نمی‌توانید آن کاربر را فالو کنید.

آنفالو کردن کاربران در اینستاگرام چگونه انجام می‌شود؟

گاهی اوقات دلایلی پیش می‌آید که نیاز به آنفالو کردن افراد دارید؛ مثلاً برخی از صفحات اینستاگرام بیش از حد تبلیغ می‌گذارند که در این صورت می‌خواهید آن‌ها را آنفالو کنید. برای آنفالو کردن این افراد کافی است وارد صفحه آن‌ها شوید و بر روی تیک کلیک کنید و سپس گزینه Unfollow را بزنید.

پس از کلیک بر روی گزینه آنفالو، دکمه Follow مجدداً به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید آن صفحه را فالو کنید.

بلاک کردن کاربران در اینستاگرام

با بلاک کردن کاربران در اینستاگرام، آن‌ها دیگر نمی‌توانند صفحه شما را مشاهده کنند! برای بلاک کردن افراد کافی است وارد صفحه پروفایل آن فرد شوید و از طریق سه نقطه در بالای صفحه، بر روی Block کلیک کنید.

همچنین اگر بخواهید یک فرد را آن‌بلاک کنید، کافی است همین مراحل را طی کنید که به جای Block گزینه Unblock به شما نمایش داده می‌شود که با کلیک بر روی آن، کاربر موردنظر آنبلاک می‌شود. توجه داشته باشید که هنگامی که یک کاربر را بلد می‌کنید، آن کاربر نمی‌تواند شما را از بخش جستجو پیدا کند؛ همچنین اگر دایرکتی برای آن فرد ارسال کرده باشید، دایرکت پاک می‌شود و تمامی پیام‌ها تا زمانی که آن فرد را آن‌بلاک کنید، نمایش داده نمی‌شوند.

لیست کاربرانی که بلاک کرده‌اید، در بخش تنظیمات قابل مشاهده است؛ کافی است وارد تنظیمات اینستاگرام شوید و سپس در بخش Privacy and Security، بر روی Blocked Accounts کلیک کنید. اگر نیاز به آن‌بلاک کردن این افراد دارید، روی کاربر موردنظر کلیک کنید و سپس با کلیک بر روی Unblock، آن کاربر را از بلاک در بیاورید.

حذف کاربران از لیست فالوورهایمان

اگر می‌خواهید کاربرانی که شما را فالو کرده‌اند را از لیست فالوورهای خود حذف کنید، دو راه پیش روی شما است:

  • راه اول این است که وارد لیست فالوورهای خود شوید و نام کاربری آن کاربر را جستجو کنید. اکنون با کلیک بر روی سه نقطه گزینه‌ای به نام Remove نمایش داده می‌شود که با کلیک بر روی آن، آن کاربر دیگر جزء فالوورهای شما نیست.
  • راه دوم این است که آن فرد را بلاک و سپس آن‌بلاک کنید؛ در این صورت آن فرد را از لیست فالوورهای شما حذف می‌شود اما در لیست افراد بلاک‌شده شما هم قرار ندارد.

انتشار پست (تصویر یا ویدیو) در اینستاگرام

اینستاگرام یک شبکه اشترا‌ک‌گذاری تصویر و ویدیو است و روزانه چندین میلیون عکس در آن آپلود می‌شود! اگر یکی از کاربران اینستاگرام هستید، باید بدانید که چگونه در اینستاگرام پست منتشر کنیم. در این بخش از آموزش اینستاگرام به بررسی نحوه انتشار عکس و فیلم در اینستاگرام می‌پردازیم تا بتوانید صفحه‌ی فعالی داشته باشید. اخیرا تعدادی از کاربران اینستاگرام با مشکل حذف شدن پست مواجه شده‌اند، این مشکل به این صورت است که بعد از انتشار پست بعد از چند ثانیه پست ناپدید می‌شود.  با یک جستجو ساده متوجه خواهید شد که این مشکل ماه‌هاست که وجود دارد و دلیل آن بصورت واضح مشخص نیست.  یکی از احتمال‌ها می‌تواند حساسیت‌های روزافزون اینستاگرام برای اکانت‌ها باشد که باتوجه به اعلام این شبکه اجتماعی، بیشتر از قبل با اکانت‌هایی که قوانین اینستاگرام را رعایت نکنند برخورد خواهد کرد. باتوجه به تغییرات اینستاگرام باید شاهد تحولاتی در این شبکه اجتماعی باشیم و این تغییرات باعث شده برخی مشکلات برای کاربران بوجود بیاید.  همچنین مشکل پاک شدن اتوماتیک پست اینستاگرام می‌تواند دلیل دیگری هم داشته باشد، تغییر ناگهانی در حساب ها نیز که شامل تغییر یوزرنیم، ایمیل، پسوورد و موارد مهم امنیتی اکانت نیز دلیل دیگری برای این مشکل است.

برای انتشار پست در اینستاگرام ابتدا باید یک عکس یا فیلم در موبایل خود درنظر بگیرید. اکنون وارد اپلیکیشن اینستاگرام خود شوید؛ لازم به ذکر است نسخه وب اینستاگرام قابلیت اشتراک‌گذاری عکس و فیلم را ندارد و حتماً باید از اپلیکیشن آن استفاده کنید. در صفحه اصلی اینستاگرام، آیکن + که مربوط به انتشار پست است را مشاهده می‌کنید:

با کلیک بر روی این بخش وارد صفحه انتخاب عکس یا فیلم می‌شوید؛ همچنین می‌توانید یک عکس یا فیلم را به کمک اپلیکیشن اینستاگرام بگیرید. پس از انتخاب تصویر یا فیلم موردنظر خود، وارد مرحله بعد شوید.

در این مرحله به راحتی می‌توانید از افکت‌های اینستاگرام برای زیباتر کردن تصویر خود استفاده کنید؛ کافی است بر روی افکت موردنظر خود کلیک کنید تا تصویر ویرایش‌شده خود را ببینید. اکنون که افکت خود را انتخاب کرده‌اید، وارد بخش بعدی شوید تا اطلاعات مربوط به عکس را وارد کنید:

در این صفحه چندین بخش وجود دارد که باید جزییات ویدیوی خود را وارد کنید تا کاربران بتوانند آن را مشاهده کنند:

  • کپشن: در این بخش می‌توانید متن موردنظر خود را وارد کنید؛ برای آن که این متن بتواند نظر کاربران را جلب کند، باید مرتبط با تصویر شما باشد.
  • تگ کردن کاربران: با استفاده از این بخش می‌توانید افراد موردنظر خود را در تصویر تگ کنید؛ تگ کردن به شما کمک می‌کند تا بتوانید افراد موردنظرتان را در تصویر نمایش دهید و کاربران دیگر با کلیک بر روی آن می‌توانند وارد صفحه آن کاربر شوند.
  • موقعیت جغرافیایی: در این بخش می‌توانید موقعیت مکانی موردنظر خود را انتخاب کنید؛ توجه داشته باشید که برای انتخاب موقعیت مکانی باید لوکیشن موبایل شما روشن باشد تا بتوانید مکان فعلی خود را شناسایی کنید یا از موقعیت مکانی موردنظر خود استفاده کنید.

چگونه چندین عکس یا ویدیو را با هم منتشر کنیم؟

یکی از قابلیت‌های بسیار کاربردی اینستاگرام، قابلیت انتشار چندین عکس با هم است که در این بخش از آموزش اینستاگرام به بررسی آن می‌پردازیم. در واقع شما می‌توانید چند عکس را در قالب یک پست منتشر کنید و نیازی به انتشار تصاویر یا ویدیوها در چند پست نیست! برای این کار کافی است در هنگام انتخاب عکس، بر روی آیکن دو پنجره کلیک کنید و سپس عکس‌های خود را انتخاب کنید.

با این کار به راحتی می‌توانید چندین عکس را انتخاب کنید و مراحل انتشار را مانند بخش قبلی طی کنید! اکنون شما با استفاده از این بخش از آموزش اینستاگرام، یک پست چند عکسی را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده‌اید و کاربران از دیدن آن لذت می‌برند.

ویرایش پست‌های اینستاگرام

برای ویرایش جزییات یک عکس نظیر کپشن، وارد پست موردنظرتان شوید؛ در این بخش بر روی ۳ نقطه کلیک کنید و گزینه Edit را انتخاب کنید! اکنون وارد صفحه ویرایش پست می‌شوید که می‌توانید جزییات موردنظرتان را تغییر دهید.

تعداد بازدید پست‌های اینستاگرام

برای آن که بدانید پست‌های شما چقدر لایک یا بازدید داشته‌اند، وارد صفحه همان پست شوید. اگر پست شما ویدیو باشد، تعداد View یا بازدید آن به شما نمایش داده می‌شود اما اگر پست شما یک عکس باشد، تنها تعداد لایک آن را مشاهده می‌کنید! البته اگر مدیریت یک صفحه تجاری اینستاگرام را برعهده دارید، ابزار insights به شما در زمینه تعداد مشاهده پست‌ها توسط کاربران و اطلاعات مفید دیگر کمک می‌کند.

حذف پست‌های منتشر شده

اگر نیاز به حذف یک پست دارید، کافی است وارد صفحه پست خود شوید و با کلیک بر روی سه نقطه، گزینه Delete را بزنید. همچنین لازم است بدانید به کمک قابلیت Archive می‌توانید پست خود را آرشیو کنید تا اگر بعداً به نمایش مجدد آن پست در اینستاگرام خود داشتید، بتوانید آن را بازگردانی کنید.

اگر به عنوان یک کاربر در اینستاگرام فعالیت می‌کنید، باید نحوه استفاده درست و کامل از آن را بدانید. اینستاگرام صدها ترفند و ابزار مختلف در اختیار شما قرار داده است که برای استفاده از آن‌ها باید آموزش کامل آن را بدانید. در این مقاله به بررسی بخشی از آن‌ها پرداختیم و در مقالات بعدی ادامه آن را بررسی می‌کنیم.

 

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *