در نوشته‌ای که امروز برای شما تدارک دیده‌ایم، به مرور 8 ابزار آنلاین برای کم کردن حجم عکس‌ها یا تغییر فرمتشان پرداخته‌ایم. این سایت‌ها عموما فرمت‌هایی مثل JPG، PNG یا GIF را کم حجم می‌کنند و کار با آن‌ها ساده خواهد بود. در آخر بند هر کدام از این سایت‌ها نیز، نتیجه‌ی فشرده‌سازی عکس‌ها را قرار می‌دهیم تا بتوانید، مقایسه‌ای بین سایت‌ها داشته باشید.

JPEG Optimizer

JPEG Optimizer یکی از اولین ابزارهای آنلاین است که پیشنهاد می‌کنیم آن را امتحان کنید. وبسایتی با ظاهر ساده که به شما امکان فشرده سازی و تغییر اندازه عکس‌ها را می‌دهد.

JPEG Optimizer

JPEG Optimizer عملکرد ساده‌ای دارد و میزان فشرده‌سازی را خودتان بین 0 تا 99 انتخاب می‌کنید که با توجه به آزمایشاتی که انجام دادیم، 66 درصد عدد مناسبی است که کیفیت عکس اصلی تا حد زیادی حفظ می‌شود. اصلی‌ترین دلیل استفاده از JPEG Optimizer، راحتی استفاده از آن و همچنین قابلیت تغییر سایت دسته‌ای است.

  • میزان فشرده سازی JPEG – 66 درصد

Kraken

Kraken این انتخاب را پیش پای شما می‌گذارد که بین حالت Lossless و Lossy یکی را انتخاب کنید.

Kraken

همچنین شما می‌توانید انواع فرمت‌ها را فشرده کنید اما این را باید در نظر بگیرید که در نسخه رایگان، تنها امکان آپلود فایل تا یک مگابایت را دارید. در صورت استفاده Kraken برای فایل‌های حجیم‌تر، باید اشتراک ماهانه آن به قیمت 5 دلار را تهیه کنید. در این سایت امکان آپلود عکس از طریق آدرس URL و همچنین به صورت فایل فشرده ZIP خواهید داشت.

  • فشرده سازی فرمت JPEG 11.32 درصد (lossless)، 70 درصد (lossy)
    فشرده سازی فرمت PNG  44درصد (lossless)، 75 درصد (lossy)
  • واژه Lossless به معنی فشرده‌سازی بدون از دست رفتن کیفیت و Lossy به معنی فشرده سازی به حفظ حداقل 90 درصد کیفیت است.

Tiny PNG

ابزار آنلاین Tiny PNG بر خلاف نامش، تنها مختص به فرمت PNG نیست و فرمت‌ها دیگر عکس را نیز پشتیبانی می‌کند.

Tiny PNG

استفاده از Tiny PNG امتیازات زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت از جمله این که سایت ظاهر مدرن و زیبایی دارد، امکان آپلود فایل‌ها به صورت کشیدن و رها کردن وجود داشته و همچنین می‌توانید، عکس‌ها را به صورت دسته‌ای تا 20 عدد، همزمان آپلود و کم حجم کنید. هر کدام از فایل‌ها نیز می‌تواند تا 5 مگابایت حجم داشته باشد. بعد از اتمام کار نیز، امکان ذخیره بر روی کامپیورت و یا دراپ باکس وجود داشته و همچنین میزان فشرده‌سازی نیز جلوی هر کدام از عکس‌ها درج می‌شود.

  • فشرده سازی فرمت JPEG 32 درصد
  • فشرده سازی فرمت PNG 75درصد

Optimizilla

یکی دیگر از ابزارهای تحت وب برای تغییر فرمت و کم کردن حجم عکس‌ها که کاربری ساده‌ای دارد و از فرمت‌های JPEG، GIF و PNG پشتیبانی می‌کند.در این سایت، امکان آپلود تا 20 عکس به صورت همزمان را دارید و عکس‌ها نیز به صورت خودکار به شکل lossy  فشرده می‌شوند.

Optimizilla

یکی از نکات جالب درباره Optimizilla این است که بعد از فشرده‌ سازی، عکس‌های شما در قالب اسلاید، نمایش داده می‌شود و می‌بینید که عکس‌ها با چه درصدی فشرده سازی شده‌اند و حتی می‌توانید، عکس‌هایی را به دلخواه پاک کرده و سپس به دانلود آن‌ها بپردازید. با این حال در عکس‌های با فرمت JPG فشرده سازی خیلی سنگین نبوده، مگر این که فایل شما خیلی بزرگ باشد. البته این امکان برای شما مهیاست که بعد از فشرده سازه، روی عکس بزنید و تنظیمات فشرده سازی را برای نتیجه‌ای متفاوت، تغییر بدهید.

  • فشرده سازی فرمت JPEG 8 درصد
  • فشرده سازی فرمت PNG 54 درصد

JPEG.io

از این سایت می‌توانید، برای تغییر فرمت‌های عکسی متفاوت به JPEG استفاده کنید. از نکات جذاب در مورد JPEG.io این است که در میان فرمت‌ها، PSD نیز وجود دارد و اگر در جایی که فتوشاپ در دسترس نبود، گیر کردید، می‌توانید فایل PSD خود را به این سایت داده و یک پیش نمایش JPEG تحویل بگیرید.

JPEG.io

همچنین در این روند، فشرده سازی نیز انجام می‌شود و در نهایت نیز، می‌توانید انتخاب کنید که فایل‌ها به گوگل درایو یا دراپ باکس ارسال شوند یا این که آن‌ها را روی دستگاه ذخیره کنید. حتی قابلیت دانلود چند عکس با هم به صورت فایل فشرده سازی ZIP نیز مهیا است.

  • فشرده سازی فرمت JPEG 65 درصد
  • فشرده سازی فرمت PNG 17 درصد

ImageRecycle

ImageRecycle نیز شرایط مشابهی دارد و با پشتیانی از فرمت‌های مختلف، امکان تبدیل عکس‌ها در هنگام فشرده سازی به فرمت‌های دیگر را ممکن می‌کند و در این بین، این کار را با فایل‌های PDF نیز انجام می‌دهد.

ImageRecycle

البته در نسخه پولی ImageRecycle، امکانات جالبی وجود دارد که با پرداخت 10 دلار برای 10 هزار عکس، 20 دلار برای 30 هزار عکس و 50 دلار برای 100 هزار عکس به آن‌ها دسترسی خواهید داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به دانلود عکس‌های یک وبسایت با دادن آدرس آن، اشاره کرد. البته امکانات اولیه سایت رایگان بوده و امکانات پولی آن نیز در یک بازه‌ی 15 روزه و 100 مگابایت فضا، به صورت آزمایش نیز در اختیارتان گذاشته می‌شود.

  • فشرده سازی فرمت JPEG 49 درصد
  • فشرده سازی فرمت PNG 78.5 درصد

Join the Conversation

1 Comment

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *