طراحان همیشه سعی می‌کنند تا از ابزارهای مدرن و جدید استفاده کنند تا با این‌ کار، رزومه و نمونه کارهای خود را بروز نگه دارند! در این مقاله قصد معرفی چند ابزار بسیار مهم و تاثیرگذار برای سایت را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید طراحی‌های خود را متحول کنید.

React Native تنها یک پوشش برای سایت نیست!

React Native یک فریم‌ورک برای ساخت برنامه‌های بومی با استفاده از React است. این فریم‌ورک دائما در حال توسعه است و فیسبوک هرماه یک نسخه جدید از آن ارائه می‌کند. استفاده از ابزارهای نوین نظیر آخرین نسخه جاوا اسکریپت و بارگذاری سریع از جمله ویژگی‌های این فریم‌ورک قدرتمند است. یکی از توسعه‌دهندگان شرکت JH می‌گوید:

‘۹۰درصد کدهای بین پلتفرم‌های IOS و اندروید مشترک هستند و تنها در جزییات باهم تفاوت دارند که برای هر پلتفرم مجزا است! React Native به یک‌پارچه‌سازی پلتفرم‌های مختلف کمک می‌کند و در این زمینه قدرت بیشتری نسبت به سایر ابزار دارد.’

Toggl، یک برنامه مدیریت زمان با تمام مزایای پنهان

برنامه‌ پیگیری زمان نظیر Toggl می‌تواند بر روی کار شما نظارت کند تا بتوانید هزینه‌های واقعی را از مشتریان دریافت کنید! این برنامه‌ها مدت زمانی واقعی اجرا و کار بر روی یک سیستم را در اختیار شما قرار می‌دهند. یکی از بنیان‌گذاران شرکت BudAffect می‌گوید:

‘من در ابتدا استفاده از برنامه‌های مدیریت را بی‌فایده‌ می‌دانستم؛ اما اکنون آن را یک ابزار اصلی برای مدیریت بر روی کار خود می‌شناسم و اکنون عقیده گذشته خود را یک عقیده ابتدایی و مختص تازه‌کاران می‌دانم. استفاده از ابزار مدیریت زمان در سال ۲۰۱۷ به من کمک کرد تا بتوانم تمامی زمان خود نظیر مدیریت حساب، فاکتورها و.. را مدیریت کنم و اکنون بهتر می‌توانم برای کارهای خود برنامه‌ریزی کنم.’

این برنامه‌ها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید بیشترین سود ممکن را از زمان ببرید و برای درآمد بیشتر تمرکز کنید! با اینکار به راحتی می‌توانید موارد وقت‌گیرانه و غیر سودمند خود را مدیریت و نقش آنها را در کسب‌وکار خود ارزیابی کنید.

Toby، ابزاری برای جلوگیری از پرت‌شدن حواس و ذهن

یکی از آزاردهنده‌ترین مواردی که در هنگام بازدید از سایت‌های مختلف مشاهده می‌کنید، باز شدن پنجره‌های جدید در هنگام بازدید از یک سایت است! آیا شما نیز با این مشکل مواجه می‌شوید؟ Toby یک ابزار کاربردی برای مرورگر کروم است که با استفاده از آن قادر به جلوگیری از باز شدن تب‌های جدید در مروگر خواهید بود! البته این یک راه‌حل قطعی نیست اما از بازشدن بسیاری از تب‌ها در مرورگر جلوگیری می‌کند.

مانیتور تعاملی Wacom Cintiq 22HD،جلوگیری از تلف‌شدن زمان با کلیدهای میانبر

سخت‌‎افزار را فراموش نکنید! سخت‌افزارها برای طراحان وب یکی از مهم‌ترین موارد هستند که می‌تواند به آنها در زمینه افزایش جریان فعالیت طراحی کمک کند. مانیتور تعاملی Wacom Cintiq 22HD یکی از ابزارهای بسیار عالی است که با وجود کلید‌های میانبر به شما کمک می‌کند تا در زمان خود صرفه‌جویی کنید. Karl Doran یکی از کارگردان‌های فعال و موفق می‌گوید:

‘استفاده از مانیتورهای تعاملی به شما کمک می‌کنند تا به صورت مستقیم بر روی آن بکشید، آن را بیشتر از صفحه‌نمایش‌های معمولی حس کنید و با استفاده از کلیدهای میانبر به راحتی بتوانید بر روی تصویر نمایشی زوم کنید.’

این تیم هم‌اکنون از تمامی ابزارهای خود به صورت دستی استفاده می‌کنند و برای تولید انیمیشن‌ها، از ابزارهایی که به آنها قابلیت تولید انیمیشن با دست را می‌دهد، بکار می‌برند؛ همچنین نرم‌افزارهای گرافیکی آنها نظیر ایلوستریتور با دست مدیریت می‌شود و تمامی فایل‌های گرافیکی آنها با دست کشیده می‌شوند.

Tachyons، ابزار سی‌اس‌اس در دسترس طراحان وب

Tachyons مجموعه‌ای از ابزارهای در دسترس طراحان وب است که در دسته اپن‌سورس قرار می‌گیرد و در سال ۲۰۱۷ تاثیر بسیار زیادی بر روی روند کاری تیم Fore Design داشته است. Dan Perrera یکی از بنیان‌گذاران این شرکت می‌گوید:

‘مقیاس‌ها کمک بسیار زیادی به طراحی صفحات وب برای مرورگرهای مختلف می‌کنند و Tachyons به‌گونه‌ای توسعه یافته است که باعث می‌شود وب‌سایت‌های طراحی شده بسیار سریع و موثر باشند. این ابزار به ما کمک می‌کنند تا بتوانیم در کمترین زمان ممکن فرآیند کد زدن را انجام دهیم؛ Tachyons باعث‌ شده است تا بتوانیم بر روی زمان خود در تمامی پروژه‌های اخیر سرمایه‌گذاری کنیم.

طرح‌ Sketch، ابزاری مفید برای طراحان و توسعه‌دهندگان وب

طرح (Sketch) نام ابزاری مفید و حرفه‌ای برای طراحان وب است که به تدریج به جایگاه بالایی در طراحی دست یافته است؛ این ابزار مورد استفاده طراحان وب و متخصصان نرم‌افزارهای Adobe قرار می‌گیرد. Andrew Couldwell یکی از فعالان حوزه توسعه وب و طراحی می‌گوید:

‘من بیش‌ از ۱۰ سال از فتوشاپ استفاده کرده‌ام؛ من حتی یک از محصولات Adobe را با استفاده از فتوشاپ طراحی کرده‌ام! سال گذشته به Sketch مهاجرت کردم و متوجه تغییرات گسترده آن شدم. نمادها یک ابزار تاثیرگذار در تغییرات هستند!’

کاغذ (Paper)

ظهور ابزارهای مدرن و گسترش آنها سبب کم‌رنگ‌ شدن ابزارهای سنتی شده‌اند اما هنوز هم ابزارهای سنتی جایگاه ویژه‌ای دارند! یک طراح محصول می‌گوید: ‘من سعی می‌کنم برای طراحی محصول تنها به ابزارهای دیجیتال محدود نشوم و از ابزارهای سنتی نیز استفاده کنم.’

همچنین او از موفقیت‌آمیزترین نمونه و تجربه کاربری سخن می‌گوید که با استفاده از برچسب‌های دندانه‌ای ساخته شده‌اند! او می‌گوید: ‘برای آن نمونه و نقش‌ها آن چندین جلسه با استعدادهای مشترک که اخیرا برگزار شده است، تنها یک مقاله قدیمی توانسته است برای تیمم مفید واقع شود. در سال اخیر کار من توانمندسازی طراحان برای شرکت‌های بزرگ بوده است تا بتوانند طرح‌های کارآمدی را ارائه دهند! طرح‌ (Sketch)، کمک بسیار خوبی به ایده‌های آنها کرده است؛ همچنین باید اعتراف کنم که برای طراحی خلاقانه‌تر وب از ابزارهای رنگی و ویرایش عکس در فتوشاپ استفاده می‌کنم.’

استفاده از ابزارهای مهم و تاثیرگذار به طراحان کمک می‌کند تا بتوانید طرح بصری را باتوجه به آنچه که در نظر دارند، پیاده‌سازی کنند که در این مقاله چند ابزار بسیار مهم را معرفی کردیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *