کسب‌وکارهای آنلاین برای آن که بتوانند سایت خود را بهبود ببخشند، نیاز به اطلاعاتی در مورد رفتار کاربران در سایت دارند! در واقع هر کاربر در سایت رفتاری دارد که با دانستن آن می‌توانید سایت خود را بهبود ببخشید. مثلاً اگر کاربر وارد سایت شود و به یک دلیل مشخص سایت را ترک کند، شما می‌توانید دلیل آن را متوجه شوید و با بهینه‌سازی سایت خود جلوی چنین اتفاقی را بگیرید. گوگل تگ منیجر یکی از ابزارهای گوگل است که با استفاده از آن می‌توانید اطلاعات دقیقی در مورد رفتار کاربران و مشتریان سایت خود کسب کنید. هر چقدر اطلاعات شما راجع به مشتریان بیشتر باشد، راحت‌تر می‌توانید نیاز آن‌ها را برطرف کنید و به سلیقه، نیاز، رفتار و تصمیم کاربران احترام بگذارید. در این مقاله می‌خواهیم در مورد این ابزار و مزایای آن برای کسب‌وکارهای آنلاین بپردازیم تا بتوانید هر چه سریع‌تر در مورد استفاده از آن تصمیم‌گیری کنید.

گوگل تگ منیجر چیست؟

هنگامی که پا به میدان کسب‌وکار و تجارت آنلاین می‌گذارید، اولین مفهومی که از آن به شما می‌گویند استفاده از ابزارهای آنلاین برای رسیدن به اهداف بازاریابی و فروش است. ابزارهای مختلفی در این راستا به شما کمک می‌کنند تا بتوانید کسب‌وکار خود را بهبود ببخشید و نتیجه خوبی از آن بگیرید. یکی از ابزارهایی که کمک زیادی به رشد و پیشرفت کسب‌وکارهای آنلاین می‌کند، گوگل تگ منیجر است! این ابزار یکی از بهترین ابزارهای گوگل است که در راستای رشد کسب‌وکارتان در کنار شما خواهد بود.

گوگل تگ منیجر ابزاری رایگان از شرکت گوگل است که بدون ایجاد تغییرات در سایت شما، اطلاعات و داده‌های بسیار خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد. در واقع این ابزار برای مدیریت تگ‌هایی استفاده می‌شود که می‌خواهید در سایت یا اپلیکیشن خود قرار دهید. این تگ‌ها ممکن است مربوط به ابزارهای مختلفی باشد؛ به عنوان مثال با کمک این ابزار می‌توانید تگ مربوط به گوگل آنالیتیکس را در سایت خود قرار دهید و اطلاعات خوبی از طریق آن در اختیار داشته باشید. گوگل تگ منیجر یک مزیت بسیار مهم دارد! آن هم این است که با قرار دادن یک کد، می‌توانید تمام کدهای دیگر را در خود این ابزار قرار دهید و دیگر کدهای سایت خود را تغییر ندهید. بنابراین استفاده از این ابزار برای کسب‌وکارهای آنلاین بسیار عالی و مفید است که پیشنهاد می‌کنیم حتماً از آن استفاده کنید.

چرا باید از گوگل تگ منیجر استفاده کنیم؟

یکی از سوالات مهمی که کاربران می‌پرسند، این است که چرا باید از گوگل تگ منیجر استفاده کنیم! استفاده از این ابزار مزایای بسیار زیادی دارد که نمی‌توان به تمام آن‌ها در قالب یک مقاله پرداخت. بنابراین اگر بخواهید با تمام مزایای آن آشنا شوید، باید تجربه کار با آن را داشته باشید تا ببینید که این ابزار چقدر مفید و کاربردی است. این مزایا عبارتند از:

  • افزایش سرعت برای پیاده‌سازی تغییرات

اولین مزیت استفاده از گوگل تگ منیجر این است که به راحتی می‌توانید تغییرات زیادی را پیاده‌سازی کنید! به عنوان مثال فرض کنید شما از چندین ابزار استفاده می‌کنید که هر یک از آن‌ها نیازمند قرار دادن کد مربوطه در سایت است. در چنین شرایطی قرار دادن دستی کدها زمان بسیار زیادی را خواهد گرفت و گاهی اوقات ممکن است قرار دادن این کدها سایت شما را با مشکل مواجه کند که زمان گرفته شما چند برابر طولانی می‌شود. با استفاده از این ابزار می‌توانید تمام کدهای موردنیاز خود را در آن قرار دهید و تنها کدی که لازم است تا در سایت خود قرار دهید، کد گوگل تگ منیجر است. در واقع شما یک کد گوگل تگ منیجر را در سایت خود قرار می‌دهید و پس از آن تمام کدهای موردنظر خود را در گوگل تگ منیجر قرار می‌دهید تا فراخوانی شود.

  • در اختیار داشتن یک‌جای همه‌چیز

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای گوگل تگ منیجر این است که شما همه چیز را با هم در اختیار دارید! فرض کنید بخواهید از چندین ابزار مختلف استفاده کنید و برای هر ابزار نیاز است که کد مربوطه را در آن قرار دهید. در چنین شرایطی شما برای استفاده از هر ابزار نیاز است که وارد ابزار خاص خود شوید تا بتوانید اطلاعات آن را بدست بیاورید. در حالی که در گوگل تگ منیجر شما به راحتی می‌توانید تمام اطلاعات را به صورت یکجا در اختیار داشته باشید و خیلی راحت از آن استفاده کنید. یکی از این ابزارها گوگل آنالیتیکس است که با استفاده از آن، می‌توانید آن را در این ابزار مشاهده و استفاده کنید!

  • هماهنگی و یک‌پارچگی با تمام سرویس‌های موردنیاز

اگر شما از چندین سرویس مختلف استفاده می‌کنید، گوگل تگ منیجر به شما کمک می‌کند تا همه آن‌ها را به صورت هماهنگ و یک‌پارچه مورد استفاده قرار دهید! در واقع بسیاری از سایت‌ها وجود دارند که برای اطلاع از رفتار کاربران سایت خود، از ابزارهای مختلفی استفاده می‌کنند که مهم‌ترین آن‌ها ابزارهای گوگل هستند. با استفاده از این ابزار شما به راحتی می‌توانید تمام سرویس‌های موردنیاز خود را به صورت یک پارچه و هماهنگ مورد استفاده قرار دهید تا بتوانید اطلاعات خوب، جامع و مفیدی را به صورت یک جا در کنار هم داشته باشید.

  • امکان اضافه کردن تگ جدید به سایت بدون نیاز به تغییر کدها

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای گوگل تگ منیجر، این است که می‌توانید تگ جدید در سایت خود قرار دهید؛ اضافه کردن تگ به این صورت است که نیازی به تغییر کدهای سایت نیست. در واقع با استفاده از گوگل تگ منیجر شما به راحتی می‌توانید کد مربوط به گوگل تگ منیجر را در سایت خود قرار دهید؛ پس از آن کدهای موردنیاز را در همان گوگل تگ منیجر وارد می‌کنید تا همان یک تکه کد، کدهای دیگر را فراخوانی کند. بنابراین اگر قصد دارید کدهای مختلفی را در سایت خود مورد استفاده قرار دهید، پیشنهاد می‌کنیم از گوگل تگ منیجر استفاده کرده و کدهای مختلف را در همان گوگل تگ منیجر اضافه کنید تا کدهای سایت شما شلوغ نشود. این مسئله روی سرعت سایت هم تاثیر زیادی دارد و به همین دلیل باز هم استفاده از گوگل تگ منیجر را پیشنهاد می‌کنیم.

  • امکان بروزرسانی ساده سایت

گاهی اوقات سایت‌های مختلف نیاز به بروزرسانی خود دارند! به عنوان مثال ممکن است تکه کدی که مربوط به یک ابزار دیگر است تغییر کرده باشد و سایتی که از آن استفاده می‌کند هم باید آن کد را بروزرسانی کند! در چنین شرایطی اگر آن تکه کد به صورت دستی در سایت قرار گرفته باشد، کاربر باید برود و ببیند که آن کد در کجای سایت قرار دارد تا بتواند آن را بروزرسانی کند. در حالی که اگر از این ابزار استفاده کنید، به راحتی می‌توانید کد موردنظر خود را در گوگل تگ منیجر قرار دهید و سایت خود را بروزرسانی کنید! این مسئله نه تنها وقت کمتری می‌گیرد، بلکه استفاده از آن بهینه‌تر است و افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند.

  • امکان رفع عیب پیش از انتشار

یکی از قابلیت‌های بسیار عالی گوگل تگ منیجر، این است که اگر فکر می‌کنید کدی که در آن قرار داده‌اید کار نمی‌کند، می‌توانید با استفاده از گوگل تگ منیجر آن را تست کنید! در واقع این ابزار به شما کمک می‌کند که کد خود را قبل از انتشار تست کنید. در واقع شما می‌توانید پیش نمایشی از آن کد که قصد انتشار در سایت را دارید ببینید، اگر ایرادی دارد آن را برطرف کنید و در نهایت اقدام به انتشار آن کد کنید. به همین سادگی می‌توانید مشکلات کدهای خود را برطرف کنید و سپس در سایت منتشر کنید تا با مشکل خاصی روبرو نشوید!

یکی دیگر از مزایای بسیار عالی گوگل تگ منیجر این است پس از اعمال هر گونه تغییرات، نسخه‌های قبلی هم ذخیره می‌شوند تا بتوانید آن‌ها را بازگردانی کنید. این مسئله بسیار مفید است! زیرا اگر شما کدی را به اشتباه قرار داده باشید یا کد اشتباهی در آن قرار دهید، باید راه بازگشتی باشد تا نسخه قبلی را بازگردانی کنید. قابلیت نسخه برداری و آرشیو نسخه‌های قبلی به شما کمک می‌کند تا بتوانید نسخه‌های قبلی را در صورت بروز هر گونه مشکلی بازگردانی و به راحتی از آن استفاده کنید.

  • امکان مدیریت کاربران و سطح اختیار آن‌ها

یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی گوگل تگ منیجر، این است که می‌توانید دسترسی این ابزار خود را به افراد دیگری هم بدهید تا در صورت نیاز، تغییراتی اعمال کنند. حال ممکن است این نگرانی برای شما به وجود بیاید که افراد ممکن است بخش‌های دیگری از تگ‌ها را هم تغییر دهند؛ جای نگرانی نیست! گوگل تگ منیجر به شما این امکان را می‌دهد که به افرادی که اجازه دسترسی به گوگل تگ منیجر را می‌دهید، محدودسازی کنید و سطح اختیار آن‌ها را کاملاً مشخص کنید. در این صورت چنین افرادی تنها به بخشی که نیاز دارید، دسترسی خواهند داشت.

  • وجود تگ‌های پیش‌فرض در آن

در گوگل تگ منیجر تگ‌های پیش‌فرض مختلفی وجود دارد که هر یک از آن‌ها کاربرد خاص خود را دارند! به عنوان مثال در گوگل تگ منیجر اگر نتوانید از تگ‌های دلخواه استفاده کنید اما به آن نیاز داشته باشید، خیلی ساده می‌توانید به سراغ تگ‌های دلخواه خود بروید. از طرف دیگر، این تگ‌ها کاملاً قابل ویرایش و شخصی‌سازی هستند و به سادگی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این تگ‌ها برای افرادی که به کدنویسی مسلط نیستند اما نیاز به شخصی‌سازی امکانات سایت خود دارند، بسیار مناسب و کاربردی است.

  • امکان ردیابی رویدادها

همان‌طور که اشاره کردیم، مهم‌ترین گوگل تگ منیجر این است که کاربران و رفتار آن‌ها را بررسی کنید! اگر به دنبال این هستید که ببینید کاربران در سایت شما چه رفتاری دارند و به کدام صفحات مراجعه می‌کنند، به راحتی می‌توانید از ویژگی ردیابی رویداد و کاربران استفاده کنید. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا بتوانید رفتار مشتریان را ببینید؛ مثلاً می‌توانید ببینید که کاربر به کدام صفحه رفته، کدام فرم‌ها را پر کرده، روی کدام لینک‌ها کلیک کرده و اتفاقات دیگری که توسط کاربر در حال رخ دادن هستند. بنابراین اگر رفتار مشتریان و کاربران برای شما مهم است که باید هم باشد، استفاده از قابلیت ردیابی رویداد در گوگل تگ منیجر به شما کمک زیادی می‌کند.

مواردی که در بالا بررسی کردیم، تنها بخش کوچکی از مزایای استفاده از این ابزار هستند! اگر می‌خواهید به امکانات بیشتری دسترسی داشته باشید، حتماً باید از آن استفاده کنید تا با مزایای دیگر آن هم آشنا شوید.

گوگل تگ منیجر منجر به بهبود چه چیزی در کسب‌وکار می‌شود؟

اگر یک کسب‌وکار آنلاین داشته باشید، حتماً این سوال برای شما پیش می‌آید که گوگل تگ منیجر چه تاثیری در بهبود کسب‌وکار دارد؟ اولین چیزی که برای یک کسب‌وکار مهم است، سایت آن است. اگر سایت کسب‌وکار، یک سایت عالی و بهینه باشد به راحتی می‌توانید تعداد کاربران و مشتریان خود را افزایش دهید اما اگر عالی نباشد، ممکن است مشتریان زیادی را از دست بدهید. یکی از فاکتورهای بسیار مهمی که منجر به داشتن سایت بهینه و حرفه‌ای می‌شود، این است که امکانات مختلفی را به کمک تگ‌ها اضافه کنید. این ابزار کمک زیادی در این زمینه می‌کند و نیازی به تغییر کدهای سایت به صورت دستی نیست.

یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار عالی گوگل تگ منیجر این است که به راحتی می‌توانید ابزارهای دیگری را هم به آن متصل کنید! در واقع باید توجه داشته باشید یک کسب‌وکار اینترنتی بدون استفاده از ابزارهای آنالیز و تحلیل نمی‌تواند موفق شود و این ابزار به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین نتیجه را از آن بگیرید. البته نباید فراموش کنید که گوگل تگ منیجر تنها ابزاری برای ارتباط سایت با سایر ابزارها به کمک قرار دادن تگ‌های آن‌ها در سایت است! البته منظور ما این نیست که بدون این ابزار نمی‌توانید به بهینه‌سازی و بهبود سایت خود کمک کنید، بلکه منظور ما این است که این ابزار زندگی دیجیتال مربوط به کسب‌وکارتان را سرعت می‌بخشد. در واقع در مدت زمان کمی می‌توانید ابزارهای مختلفی را به گوگل تگ منیجر مربوط به کسب‌وکارتان متصل کنید و از آن بیشترین استفاده را ببرید.

استفاده از گوگل تگ منیجر چقدر برای یک دیجیتال مارکتر ضروری است؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که برای کاربران به وجود می‌آید، این است که استفاده از این ابزار چقدر برای دیجیتال مارکترها ضروری است؟ این سوال بسیار عالی و به جا است. یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ با آن روبرو هستند، مشکل عدم آشنا و تسلط به کدنویسی است که همین مسئله باعث می‌شود تا نتوانند امکانات دلخواه خود را به سایت اضافه کنند. حال اگر چنین افرادی بخواهند تگ‌ها را پیاده‌سازی کنند تا بتوانند از ابزارهای مختلفی استفاده کنند، قطعاً با مشکل مواجه می‌شوند. گاهی اوقات این مشکل به قدری بزرگ می‌شود که می‌تواند باعث از بین رفتن سایت شود که زمان زیادی برای بازگردانی به نسخه قبلی نیاز است.

گوگل تگ منیجر به چنین افرادی کمک می‌کند تا بدون نیاز به دانش کدنویسی، تگ‌های دلخواه و موردنظر خود را به سایت اضافه کنند؛ بدون آن که مشکلی در سایت به وجود بیاید. اگر شما هم یک دیجیتال مارکتری هستید که سواد کدنویسی ندارید، این ابزار به شما کمک زیادی می‌کند! البته اگر به کدنویسی هم مسلط هستید، باز هم پیشنهاد می‌کنیم از این ابزار استفاده کنید تا تمام تگ‌ها را به صورت یک جا داشته باشید و برای ویرایش آن، با مشکل خاصی روبرو نشوید.

تگ منیجر چه ارتباطی با گوگل آنالیتیکس دارد؟

یکی دیگر از سوالات بسیار مهمی که کاربران می‌پرسند، این است که آیا تگ منیجر با گوگل آنالیتیکس ارتباط خاصی دارد؟ پیش از آن که بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم بهتر است با تفاوت این دو آشنا شوید. گوگل آنالیتیکس ابزار برای ارائه گزارش‌های تحلیل است که میزان بازدید و ترافیک، نرخ پرش، نرخ مشارکت و تعداد ورودی‌های ارگانیک را اندازه‌گیری می‌کند. در حالی که گوگل تگ منیجر تنها ابزاری است که اطلاعات جمع‌آوری شده توسط ابزارهای دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد. بنابراین با استفاده از گوگل تگ منیجر می‌توانید ابزارهای گوگل و ابزارهای شناخته شده را به هم متصل کنید و اطلاعات آن را به صورت یک جا داشته باشید.

ارتباط گوگل آنالیتیکس با این ابزار این است که شما می‌توانید اطلاعات سایت خود را با استفاده از گوگل آنالیتیکس جمع‌آوری کنید، سپس با استفاده از تگ منیجر اطلاعات آن را به همراه اطلاعات سایر ابزارها نمایش دهید. در چنین حالتی دیگر نیازی نیست که اطلاعات هر ابزار را به صورت جداگانه تحلیل کنید؛ کافی است تمام ابزارهای موردنظر خود را به گوگل تگ منیجر متصل کنید و اطلاعات آن را به صورت یک جا در دسترس داشت هباشید. در گوگل تگ منیجر می‌توانید تگ‌ها را ویرایش کنید و تنها اطلاعاتی که نیاز دارید را دریافت کنید. در حالی که گوگل آنالیتیکس قابلیت ویرایش تگ را در اختیار شما قرار نمی‌دهد.

کاربرد مهم گوگل تگ منیجر در مدیریت سایت چیست؟

اکنون که با مفهوم گوگل تگ منیجر و مزایای استفاده از آن آشنا شدید، در این بخش می‌خواهیم ببینیم که گوگل تگ منیجر چه اطلاعاتی در اختیار ما قرار می‌دهد و کاربرد مهم این ابزار در مدیریت سایت چیست! در این بخش به بررسی 12 مورد از کاربردهای گوگل تگ منیجر می‌پردازیم تا با این ابزار بیشتر آشنا شوید:

  1. اتصال سرویس‌های آمارگیری و رصد رفتار کاربران

یکی از مهم‌ترین مواردی که در مدیریت کسب‌وکار اهمیت بسیار زیادی دارد، استفاده از ابزارهای تحلیل ترافیک سایت و رفتار کاربران است! در واقع با استفاده از چنین ابزارهایی می‌توانید ببینید که کاربران در سایت شما چه رفتاری دارند و چه چیزی باعث می‌شود که آن‌ها خرید خود را انجام ندهند. ابزارهای زیادی در این زمینه وجود دارند که شاید مهم‌ترین آن‌ها گوگل آنالیتیکس است! گاهی اوقات سایت‌ها از چندین ابزار مختلف استفاده می‌کنند که گوگل تگ منیجر در این زمینه کمک می‌کند تا اطلاعات خود را به صورت یک جا در اختیار داشته باشید.

  1. ثبت تعداد کلیک روی دکمه‌ها

از دیگر مواردی که برای کسب‌وکارها اهمیت زیادی دارد، این است که کاربران چقدر روی دکمه‌های سایت کلیک کرده‌اند! به دکمه‌های سایت کال تو اکشن (CTA) گفته می‌شود که‌ می‌تواند فروش محصولات / خدمات شما را تا حد زیادی افزایش دهد. بنابراین اگر می‌خواهید فروش بیشتری را تجربه کنید، حتماً بخش CTA کسب‌وکارتان را جدی بگیرید. با استفاده از ابزارهای تحلیل رفتار کاربران و اتصال آن به این ابزار به راحتی می‌توانید این موارد را در نظر بگیرید و در صورت وجود مشکل در سایت، آن‌ را بهینه‌سازی و رفع کنید.

  1. فعال‌سازی سرویس‌ چت و نوتیفیکیشن

یکی دیگر از ابزارهایی که در گوگل تگ منیجر مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده از سرویس چت و نوتیفیکیشن است! در واقع با استفاده از این سرویس‌ها به راحتی می‌توانید به رشد کسب‌وکارتان کمک کنید و باعث افزایش مشتریان خود شوید. برای فعال سازی چنین سرویس‌هایی قطعاً نیاز به اضافه کردن تگ به سایت خود خواهید داشت تا روی سایت شما فعال شود! شما می‌توانید این تگ‌ها را به صورت دستی اضافه کنید یا آن را از طریق این ابزار به سایت خود اضافه کنید تا اگر نیاز به تغییر یا حذف آن داشتید، خیلی راحت این کار را انجام دهید.

  1. فهمیدن میزان اسکرول صفحه توسط کاربران

یکی دیگر از مواردی که با استفاده از گوگل تگ منیجر به راحتی قابل پیگیری است، این است که کاربران چقدر صفحه را اسکرول کرده‌اند. با استفاده از این سرویس شما می‌توانید ببینید رفتار کاربران در سایت شما چگونه بوده است تا اگر مشکلی وجود دارد، آن را رفع کنید. گوگل تگ منیجر این اطلاعات را به خوبی جمع‌آوری می‌کند و به صورت داده‌ در اختیارتان قرار می‌دهد تا به راحتی بتوانید آن را پیگیری و تحلیل کنید. البته نباید فراموش کنید که گاهی اوقات نیاز به اتصال ابزارهای دیگر دارید تا بتوانید این اطلاعات را بدست بیاورید اما مسئله مهم این است که همه این اطلاعات به صورت یک جا در گوگل تگ منیجر در اختیار شما قرار می‌گیرد.

  1. رصد فرم‌ها از اطلاعات خروجی و حتی اطلاعات فرم‌های ارسال نشده

فرم‌ها در سایت نقش بسیار مهمی دارند و به خصوص که اگر این فرم‌ها مربوط به بخش بازاریابی کسب‌وکارتان باشد! در واقع استفاده از چنین فرم‌هایی به شما کمک می‌کند تا اطلاعات کاربران را جمع‌آوری کرده و با استفاده از آن به بازاریابی کسب‌وکارتان بپردازید. یکی از مشکلاتی که کسب‌وکارها با آن روبرو هستند، این است که گاهی اوقات کاربران حاضر نیستند این فرم‌ها را پر کنند و مسئله آن‌ها، حریم خصوصی نیست. بلکه مسئله اصلی بهینه نبودن سایت یا نکاتی از این قبیل است! گوگل تگ منیجر به شما کمک می‌کند تا این اطلاعات را به دست بیاورید و ببینید که مشکل به وجود آمده از کجا است تا بتوانید آن را رفع کنید.

  1. ثبت اطلاعات از پخش ویدیو یا صدا مثل فهمیدن بخش‌های جلو زده شده

یکی دیگر از مسائلی که برای کسب‌وکارها اهمیت دارد، دریافت بازخورد کاربران از مشاهده ویدیو است! حتماً می‌دانید که ویدیوها یکی از انواع محتوا هستند که زمان و بودجه زیادی برای تولید می‌خواهند و کسب‌وکارها برایشان مهم است که آن ویدیو چقدر توسط کاربران بازدید شده است.  برای فهمیدن چنین اطلاعاتی نیاز به ابزار تحلیلی نظیر گوگل تگ منیجر است. با استفاده از این ابزار می‌توانید ببینید که چند درصد از کاربران ویدیو را پخش کرده و چند درصد از آن‌ها ویدیو را جلو زده اند تا سریع‌تر مشاهده کنند. این اطلاعات برای کسب‌وکارها اهمیت زیادی دارد و می‌تواند منجر به تغییر استراتژی برای رسیدن به موفقیت شود.

  1. شناسایی افزونه‌ها و فناوری‌های مورد استفاده کاربران

یکی دیگر از مواردی که با استفاده از گوگل تگ منیجر به راحتی می‌توانید متوجه شوید، این است که افزونه‌ها و فناوری‌های مورد استفاده کاربران را ببینید! به عنوان مثال فرض کنید می‌خواهید سایت خود را برای مرورگرهای مختلف بهینه‌سازی کنید که در این صورت باید ببینید که کاربران از کدام مرورگرها استفاده می‌کنند تا آن را در اولویت قرار دهید. با استفاده از گوگل تگ منیجر می‌توانید مرورگر مورد استفاده کاربران مختلف را ببینید و به بهترین شکل نیاز کاربران را پاسخ دهید. البته فناوری‌های دیگر مورد استفاده کاربران هم بسیار مهم هستند و حتماً باید به آن‌ها هم توجه ویژه‌ای داشته باشید تا بتوانید یک سایت بهینه در اختیار کاربران قرار دهید.

  1. ثبت بازگشت و خروج کاربران از سایت

اگر در حوزه بازاریابی دیجیتال فعالیت کرده باشید، حتماً می‌دانید که یکی از فاکتورهای بسیار مهمی که در هر کسب‌وکاری باید بررسی شود، ثبت بازگشت و خروج کاربران است! هر چقدر خروج کاربران بیشتر باشد، به این معنی است که سایت شما یک ایراد اساسی دارد و حتماً باید آن را رفع کنید. با استفاده از این ابزار و اتصال ابزارهای دیگر به آن، به راحتی می‌توانید به این اطلاعات دست پیدا کنید و در صورتی که مشکلی وجود داشته باشد، خیلی سریع آن را رفع کنید. بنابراین اگر یک کسب‌وکار اینترنتی دارید، حتماً به نرخ خروج کاربران اهمیت بدهید و آن را با استفاده از ابزار گوگل تگ منیجر پیگیری کنید.

  1. زیر نظر گرفتن رفتار کاربران اپلیکیشن‌ها و خطای اپ

نه تنها در سایت پیگیری رفتار کاربران اهمیت زیادی دارد، بلکه در اپلیکیشن هم این موضوع بسیار مهم است! در واقع کاربران اپلیکیشن هم مانند کاربران سایت انتظار دارند که یک اپ بهینه در اختیار آن‌ها قرار گرفته باشد؛ در حالی که بسیاری از اپلیکیشن‌ها تجربه کاربری خوبی به آن‌ها ارائه نمی‌کنند و همین مسئله باعث می‌شود که مشکلات زیادی برای آن‌ کسب‌وکار به وجود بیاید. با استفاده از گوگل تگ منیجر می‌توانید رفتار کاربران در اپلیکیشن را در نظر بگیرید و با استفاده از آن بتوانید یک اپ بهینه‌ و حرفه‌ای تر در اختیار کاربران قرار دهید. همچنین گوگل تگ منیجر به شما خطاهای مربوط به اپ را هم گزارش می‌کند تا اگر مشکل اساسی و مهمی وجود داشته باشد، به راحتی آن را رفع کنید و نتیجه بهتری از آن بگیرید.

  1. افزودن تگ‌هایی مثل noindex به صفحه

یکی دیگر از کاربردهای گوگل تگ منیجر این است که شما می‌توانید تگ‌های مختلفی به سایت خود اضافه کنید! یکی از مهم‌ترین این تگ‌ها مربوط به سئو است که اگر به درستی استفاده نشود، ممکن است سایت شما را نابود کند. زمانی که شما به صورت دستی این تگ‌ها را به سایت اضافه می‌کنید، احتمال خطا بسیار زیاد خواهد بود و نمی‌توانید به راحتی آن را انجام دهید. با استفاده از این ابزار می‌توانید به هر تگی که نیاز داشتید، دسترسی داشته باشید و خیلی راحت بتوانید چنین تگ‌هایی را به سایت خود اضافه کنید و در زمانی که دیگر به آن نیاز نداشتید، خیلی راحت آن را حذف یا ویرایش کنید.

  1. افزودن کدهای اسکیما به صورت خودکار

کدهای اسکیما اهمیت بسیار زیادی برای گوگل دارند و اطلاعات خوبی را در بخش نتایج جستجوی گوگل به کاربر ارائه می‌کند! استفاده از اسکیما نیازمند اضافه کردن تگ‌هایی به سایت است که برای افراد مبتدی امکان‌پذیر نیست. در حالی که در بخش تگ‌های پیش‌فرض این قابلیت وجود دارد و خیلی ساده می‌توانید از چنین کدهایی را بدون نیاز به دانش کدنویسی استفاده کنید. البته نباید فراموش کنید که بهتر است ابتدا مفهوم اسکیما را به خوبی یاد بگیرید و سپس از تگ مربوط به آن استفاده کنید.

  1. رصد تعامل کاربران مثل زمان حضور در صفحه

تعامل کاربران در صفحه کسب‌وکارها اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر با مشکل مواجه باشد، کسب‌وکار شما در طولانی مدت به مشکل می‌خورد. به همین دلیل رصد کردن تعامل کاربران بسیار مهم است و اگر نتوانید آن را به خوبی انجام دهید، ممکن است کاربران رضایت کافی از سایت شما نداشته باشند. گوگل تگ منیجر ابزاری است که در زمینه رصد تعامل کاربران کمک زیادی می‌کند تا اگر مشکلی وجود داشته باشد، آن را پیگیری و مشکل را رفع کنید.

این 12 مورد، از مهم‌ترین کاربردهای گوگل تگ منیجر هستند که اهمیت زیادی دارند! البته گوگل تگ منیجر کاربردهای دیگر هم دارد که با استفاده از آن در مرور زمان، متوجه همه آن‌ها خواهید شد.

نتیجه‌گیری

در این مقاله به بررسی مفهوم گوگل تگ منیجر، مزایای آن، چندین سوال مهم و کاربدری در مورد آن و در نهایت، کاربرد و اهمیت استفاده از آن در کسب‌وکار اینترنتی پرداختیم. اگر سوالی در مورد این مقاله دارید، می‌توانید از طریق بخش نظرات مطرح کنید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنیم.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *