از زمانی که گوگل Workspace را برای کاربران Gmail ارائه کرده است، ابزارهای متنوع و بسیار با ارزشی، به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته که می‌توانند به راحتی از آن‌ها استفاده کنند. اما این ابزار دقیقا کدام‌ها هستند؟ در نوشته امروز ما هر چه در مورد Google Workspace می‌دانیم، به شما نیز خواهیم گفت، پس همراه ما باشید.

همه چیز با Gmail آغاز شد …

اگر به صفحه لود گوگل دقت کرده باشید، متوجه تغییر کوچکی در آن خواهید شد. به جای این که در صفحه نوشته شود: “در حال بارگذاری Gmail” شما عبارت Google Workspace را مشاهده می‌کنید. این یعنی گوگل به جای این که برنامه‌ها را به صورت مجزا برای شما اجرا کند، همه را در یک قالب و در یک پنجره برایتان به نمایش خواهد گذاشت تا بتوانید از طریق Gmail به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

به این ترتیب نیازی نیست که برگه جدیدی روی مرورگر باز کنید تا به دیگر ابزارهای دسترسی پیدا کنید و به این ترتیب حواس پرتی کم‌تری نصیبتان می‌شود و سریعا به نتیجه می‌رسید.

همکاری در پروژه‌ها

گوگل در حال تبدیل Gmail از یک کلاینت ایمیل به یک سیستم همکاری همه منظوره است. اگر از سیستم جدید گوگل چت استفاده کرده باشید، متوجه خواهید شد که چهار آیکون جدید در سمت چپ ایمیل برای شما نمایش داده می‌شود.

به غیر از ابزارهای معمول ایمیل، شما گزینه‌های Chat، Spaces و Meet را نیز در همین جا خواهید داشت. به این ترتیب شما به سرعت می‌توانید با دوستان خود در ارتباط باشید، بدون این که نیاز به رفتن به برنامه‌ای مجزا را پیدا کنید. پس اگر دوست داشتید، می‌توانید گفتگوی تصویری را از همین جا برقرار نمایید.

Google Chat

اگر گوگل چت را در Gmail فعال کرده باشید شما هم Chat و هم Rooms را در این بخش همراه خواهید داشت. اشتراک گذاری از طریق گوگل درایو، ایجاد جلسه تصویری و یا تنظیم قرار در تقویم گوگل، همه از همین بخش قابل انجام خواهد بود.

Google Spaces

این بخش قبلا با نام Google Rooms شناخته می‌شد و الان با نام Spaces به شما کمک می‌کند تا پروژه‌های مختلف خود را مدیریت کنید و در هر بخش گفتگویی مجزا باز کرده، فایلی قرار دهید و تقسیم وظایف کنید. در واقع در این جا هر چیزی که شما و تیمتان به آن احتیاج داشته باشد را در اختیار خواهید داشت. در واقع در بخش قبل شما می‌توانستید ارتباط مستقیم با دیگران داشته باشید و از این طریق، کارهای گروهی را به انجام برسانید و کماکان نیازی به بیرون رفتن از Gmail ندارید.

همچنین نباید فراموش کنید که Google Workspace می‌تواند به صورت محلی فایل‌های گوگل داکس را اجرا کند و حتی نیاز به باز کردن برنامه مجزا برای این منظور را نخواهید داشت.

در نهایت شما می‌بینید کدام یک از وظایف توسط تیم به انجام رسیده است. شما می‌توانید به غیر از ایجاد وظایف جدید، آن‌ها را به کاربران ارجاع دهید، برای آن تاریخی مشخص در نظر بگیرید و خیلی کارهای دیگر که به وسیله‌ی Google Tasks می‌توانستید انجام دهید را در این‌جا، به انجام برسانید.

Google Meet

و خب هر تیمی نیاز به برقراری ارتباط گروهی دارد و در حال حاضر گوگل با Google Meet توانسته این کار را به صورت رایگان برای شما فراهم کنید. این بخش نیز کاملا به صورت داخلی در Gmail قابل انجام بوده و حتی برگه‌ای جدید برایتان باز نخواهد شد.

برنامه‌های گوگل و خیلی بیشتر

همانطور که گفتیم و در موارد بالا نیز اشاراتی داشتیم، خیلی از برنامه‌های گوگل در حال حاضر روی Google Workspace حاضر بوده و در کنار کاربردهای جدید، فضایی ایده‌آل برای انجام کارهای گروهی پدید آورده است. تقویم گوگل، Google Keep، Google Tasks و Google Contacts از جمله این ابزارها هستند.

همچنین ابزارهای دیگر نیز امکان ادغام شدن با گوگل را دارند و در حال حاضر خیلی از برنامه‌ها همچون Zoom، Trello، Slack، Box و Asana از این طریق کار خواهند کرد.

Google Workspace حالا تبدیل به یک مجموعه کامل از برنامه‌های کاربردی شده است و به شما امکان می‌دهد تا در محیط Gmail که سال‌ها با آن کار کرده‌اید، بسیاری از کارهای دیگرتان را انجام دهید و با باز نکردن چندین برگه و برنامه، بیشترین تمرکز ممکن را داشته و راندمان کاری شما نیز بهبود پیدا کند.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *