اگر یک وب سایت وردپرسی دارید، حتماً تا به حال با مشکل ارسال نشدن ایمیل در وردپرس مواجه شده اید! وردپرس در حالت پیش فرض از مشخصات سروری که سایت روی آن میزبانی می شود، برای ارسال ایمیل به کاربران استفاده می کند. گاهی اوقات آن سرور توسط سرویس دهنده های ایمیل مسدود شده اند و همین مسئله منجر به عدم ارسال ایمیل یا اسپم شدن آن می شود. برخی ایمیل های ارسالی برای کاربران اهمیت بسیار بالایی دارند و اگر به دست کاربران نرسند، ممکن است مشکلاتی را برای کاربران و در نهایت کسب و کار شما به وجود بیاورد.

یکی از راه های ارسال صد درصدی ایمیل به اینباکس کاربران، استفاده از SMTP است. با ارسال ایمیل از طریق سرورهای دیگری غیر از سرور سایت، می توان این کار را انجام داد. همچنین سرویس دهنده های مختلفی وجود دارند که به شما اجازه ارسال ایمیل از طریق سرور آن ها را می دهد و معمولاً سرورهای آن ها توسط سرویس دهنده های ایمیل (نظیر گوگل، یاهو و…) تایید شده است. در این بخش قصد داریم به بررسی یک افزونه SMTP Pro که یک افزونه کاملاً حرفه ای و کاربردی برای ارسال ایمیل وردپرس بپردازیم.

افزونه ارسال ایمیل WP Mail SMTP

اگر در سایت وردپرسی خود با مشکل ارسال ایمیل مواجه هستید، پلاگین WP Mail SMTP کمک زیادی به شما می کند. با استفاده از این پلاگین می توانید به جای استفاده از سروری که سایت خود را در آن میزبانی می کنید، از سروری برای ارسال ایمیل وردپرس استفاده کنید که ایمیل های ارسالی وارد اینباکس کاربران شود. افزونه SMTP Pro قابلیت های زیادی در اختیار شما قرار می دهد. شما می تواند مشخص کنید که کدام اعلان ها برای کاربران ارسال شود و کدام اعلان ها ارسال نشود! به دلیل آن که برخی از سرویس دهنده ها رایگان نیستند، بهتر است فقط اعلان های مهم را برای آن ها ایمیل کنید. این پلاگین به دو صورت رایگان و تجاری در اختیار کاربران قرار گرفته است که نسخه تجاری آن قابلیت های بیشتری در اختیار شما قرار داده است. در نسخه رایگان شما فقط می توانید به تعداد محدودی از سرویس دهنده های ارسال ایمیل دسترسی داشته باشید اما در نسخه حرفه ای، به راحتی می توانید به تمام سرویس دهنده های ایمیل دسترسی پیدا کنید.

افزونه SMTP Pro

قابلیت های نسخه تجاری افزونه SMTP Pro چیست؟

این پلاگین وردپرس قابلیت های زیادی در اختیار شما قرار می دهد و نسخه تجاری آن، قابلیت های بیشتری دارد. بنابراین با وجود آن که نسخه حرفه ای برای شما هزینه دارد، اما ارزش زیادی برای خرید خواهد داشت. در این بخش می خواهیم به بررسی کامل قابلیت های این پلاگین حرفه ای بپردازیم تا ببینید این پلاگین چگونه می تواند ارسال ایمیل به کاربران را بهبود ببخشد. این قابلیت ها عبارتند از:

  1. امکان نصب آسان و راحت پلاگین

یکی از مهم ترین قابلیت های این پلاگین، امکان نصب راحت و آسان آن است! شما می توانید نسخه رایگان آن را از طریق مخزن وردپرس و به صورت مستقیم، در سایت خود نصب و از آن استفاده کنید. همچنین نسخه حرفه ای این پلاگین هم پس از خریداری قابل دانلود و نصب است. تنها کافی است وارد بخش نصب کننده پلاگین وردپرس شوید، فایل آن را آپلود و سپس آن را در سایت خود فعال کنید. همچنین شما می توانید بروزرسانی های این پلاگین را هم به صورت رایگان پس از یک بار خرید، دانلود کرده و به صورت دائم آن را در سایت خود بروزرسانی کنید.

  1. امکان مدیریت نوتیفیکیشن های ارسالی به ایمیل کاربران

یکی از مهم ترین بخش های هر سایتی، ایمیل های ارسالی به کاربران است. در ایمیل ها معمولاً اطلاع رسانی انجام می شود و برخی از اعلانات مهم هستند. بنابراین این مسئله اهمیت زیادی دارد که ایمیل ها حتماً به دست کاربران برسند. با استفاده از این پلاگین می توانید مشخص کنید که کدام اعلان ها برای کاربران ارسال شود و کدام اعلان ها ارسال نشود! به همین دلیل استفاده از این پلاگین کمک زیادی به شما می کند تا بتوانید نوتیفیکیشن های مهم سایت خود را برای کاربران ارسال کنید. این قابلیت به صورت پیش فرض در وردپرس وجود ندارد و همه ایمیل ها برای کاربران ارسال می شود که این مسئله منجر به افزایش مصرف پهنای باند و در نهایت هزینه کسب و کارتان خواهد شد. پیشنهاد می کنیم حتماً از این پلاگین استفاده کنید تا علاوه بر اطمینان از ارسال ایمیل، تنها ایمیل های مهم خود را برای کاربران ارسال کنید.

  1. امکان مشاهده خطاهای مربوط به ارسال ایمیل در وردپرس

گاهی اوقات ایمیل ها به دلایل مختلف ارسال نمی شوند و وردپرس به صورت پیش فرض خطاهای مربوط به آن را در اختیار شما قرار نمی دهد. این مسئله در حالی است که شما لازم است تا خطاهای مربوط به ارسال ایمیل را مشاهده کنید تا اگر مشکلی وجود داشته باشد، آن را رفع کنید. افزونه SMTP Pro تمام خطا هایی که هنگام ارسال ایمیل رخ می دهد را به شما می گوید تا مشکل را رفع کنید. در واقع خطاهای مربوط به سرویس دهنده های ایمیل را به شما نمایش می دهد تا متوجه شوید مشکل از سمت سایت شما است یا سمت سرویس دهنده! بنابراین به راحتی می توانید خطا های احتمالی هنگام ارسال ایمیل را رفع کنید.

  1. امکان اتصال به سایت com

یکی از سرویس دهنده های ایمیل که احتمال ارسال ایمیل به اینباکس کاربران بسیار بالا است، سایت SMTP.com است. شما می توانید با استفاده از این پلاگین ایمیل های ارسالی وردپرس خود را به این سرویس دهنده متصل کنید و ایمیل ها را با استفاده از SMTP این سایت ارسال کنید. در این صورت با توجه به معتبر بودن سرور های این سامانه، ایمیل ها مستقیم به اینباکس کاربران ارسال می شود و شانس دیده شدن آن تا حد بسیار بالایی افزایش پیدا می کند.

  1. امکان اتصال به سایت Sendinblue

یکی از سرویس های ایمیل مارکتینگ که اعتبار زیادی میان کاربران دارد، سایت Sendinblue است. این سامانه علاوه بر این که به شما کمک می کند تا بتوانید بازاریابی ایمیلی خود را به خوبی انجام دهید، کمک می کند تا ایمیل های خودکار مربوط به سایت وردپرسی خود را هم ارسال کنید. با استفاده از سرورهای این سامانه به راحتی می توانید ایمیل ها را به صورت کاملاً سالم برای کاربران ارسال کنید. این پلاگین به شما قابلیت این را می دهد که ایمیل های سایت وردپرسی خود را از طریق سرورهای آن ارسال کنید و به راحتی نرخ ارسال ایمیل سایت خود را تا حد زیادی افزایش دهید.

  1. امکان اتصال به Amazon SES

یکی دیگر از سرویس دهنده های ایمیل که با استفاده از آن می توانید ایمیل های سایت وردپرسی خود را افزایش دهید، سرویس Amazon SES است. با استفاده از این سرویس به راحتی می توانید ایمیل های وردپرس خود را بدون آن که به اسپم باکس کاربران ارسال شود، به آن ها نمایش دهید. قطعاً سرورهای سایت آمازون نسبت به سرورهایی که برای میزبانی سایت خود استفاده می کنید، برای سرویس دهنده های ایمیل معتبرتر هستند و می توانید اعتبار خود را نزد کاربران با توجه به میزان موفقیت ایمیل های ارسالی افزایش دهید.

  1. امکان اتصال به Zoho Mail

سرویس دهنده ایمیل دیگری که افزونه SMTP pro در اختیار شما قرار می دهد، سایت Zoho Mail است. با استفاده از این سایت می توانید ایمیل های ارسالی خود را بر روی این سایت میزبانی کنید و با استفاده از آن نرخ ارسال ایمیل خود را تا حد زیادی افزایش دهید. این سرویس به صورت رایگان در اختیار شما است و به راحتی می توانید با استفاده از پلاگین SMPT pro از سرور میزبان ارسال ایمیل این سایت استفاده کنید. یکی از ویژگی های مثبت این سرویس دهنده، امکان استفاده از ایمیل شخصی مربوط به دامین خود در ایمیل های ارسالی است که اعتبار کسب و کارتان را تا حد زیادی افزایش می دهد.

  1. امکان اتصال به اکانت Office 365

همه ما از نرم افزارهای بسیار پر کاربرد آفیس که توسط شرکت مایکروسافت ارائه شده است، استفاده می کنیم. با استفاده از این نرم افزارها بسیاری از کارهای روزمره خود را انجام می دهیم. این شرکت در بخش آفیس به کسب و کارها هم کمک می کند! با استفاده از اکانت آفیس 365 شما به راحتی می توانید از سرور میزبان ایمیل این شرکت استفاده کنید و برای ارسال ایمیل های مربوط به سایت خود، از آن بهره ببرید. البته توجه داشته باشید که شما در ابتدا باید حساب کاربری مربوط به این بخش از مایکروسافت را خریداری کرده باشید تا بتوانید از آن استفاده کنید. با استفاده از پلاگین SMTP Pro به راحتی می توانید ایمیل های خود را به کمک سرور Office 365 ارسال کنید.

  1. امکان اتصال به com

تقریباً هر کاربری برای یک بار هم که شده از سرویس ایمیل Outlook.com استفاده کرده است. بسیاری از کاربران هم این سرویس را به عنوان سرویس دهنده ایمیل های خود استفاده می کنند و دلیل آن هم، ویژگی های بسیار گسترده این سرویس بوده که در اختیار کاربران قرار گرفته است. به عنوان مدیر یا مسئول یک کسب و کار، آیا دوست دارید که ایمیل های خود را به کمک سرور یک سرویس دهنده معتبر ایمیل ارسال کنید؟ اگر پاسخ مثبت است، پیشنهاد ما به شما Outlook است. با استفاده از این سرویس به راحتی می توانید فروش ایمیل های خود را ارسال به اینباکس کاربران ارسال کنید. پلاگین SMTP حرفه ای به شما کمک می کند تا بتوانید ایمیل های خود را به کمک Outlook.com ارسال کنید.

  1. امکان اتصال به Gmail / G Suite

همه ما سرویس های گوگل را می شناسیم، به صورت روزمره از آن استفاده می کنیم و رضایت بسیار خوبی از آن داریم. جالب است بدانید بهترین سرویس دهنده ایمیل در دنیا، امکانی برای کاربران و وبمستران فراهم کرده است که بتوانند ایمیل های ارسالی خود را از این طریق برای کاربران ارسال کنند. با استفاده از این سرویس تمام ایمیل های شما به اینباکس کاربران ارسال می شوند و هیچ مشکلی از این بابت نخواهید داشت. اگر این موضوع برای شما اهمیت دارد که ایمیل های مهم خود را به صورت کاملاً رایگان به ایمیل کاربران خود ارسال کنید، ما به شما این سرویس دهنده ایمیل را پیشنهاد می کنیم. با استفاده از نسخه رایگان و تجاری این پلاگین می توانید این سرویس را برای ارسال ایمیل خود استفاده کنید و رضایت کاربران را جلب کنید. احتمال اسپم شدن ایمیل های ارسالی توسط این سرویس تقریباً صفر است!

  1. امکان اتصال به Mailgun

یکی دیگر از سرویس دهنده های ارسال ایمیل توسط نسخه حرفه ای این پلاگین، سرویس دهنده Mailgun است. با استفاده از این سرویس دهنده هم به راحتی می توانید اکثر ایمیل های ارسالی خود را به اینباکس کاربران ارسال کنید که در این صورت تمام اعلان های مهم سایت شما برای کاربران ارسال می شود. این پلاگین این قابلیت را برای شما فراهم کرده است که بدون هیچ دردسری ایمیل های خود را برای کاربران ارسال کنید و رضایت کاربران از کسب و کارتان را در بخش ارسال ایمیل افزایش دهید.

  1. امکان اتصال به SendGrid

بسیاری از سایت ها برای ایمیل مارکتینگ خود از سایت SendGrid استفاده می کنند. این سرویس دهنده به شما این امکان را می دهد که اعلان های ایمیلی خود را هم از طریق این سرویس دهنده ارسال کنید. با توجه به این که درصد بسیار بالایی از ایمیل ها به اینباکس کاربران ارسال می شوند، استفاده از این سرویس برای ارسال اعلان های مهم سایت که از طریق ایمیل ارسال می شوند هم بسیار مناسب خواهد بود. این پلاگین به شما کمک می کند تا بتوانید ایمیل های ارسالی خود را به کمک این سرویس دهنده ارسال کنید و تمام تنظیمات آن به خوبی انجام شده است.

  1. امکان اتصال به سایر سیستم ها (تمام تامین کنندگان سیستم SMTP)

علاوه بر سرویس هایی که در بالا معرفی کردیم، قطعاً سرویس های دیگری هم وجود دارند که البته تنظیمات آن به صورت خودکار در این پلاگین تنظیم نشده است. با این حال شما به راحتی می توانید با در اختیار داشتن سرویس های ایمیل و اطلاعات آن، از آن استفاده کنید. به عنوان مثال اگر قصد دارید از سرور ایمیل خودتان استفاده کنید، کافی است تنظیمات مربوط به آن را در این پلاگین به صورت دستی تنظیم کنید و ایمیل های خود را برای کاربران ارسال کنید. با این قابلیت، شما به راحتی می توانید از انواع سرورهای میزبانی ایمیل استفاده کنید و مشکلی از این بابت نخواهید داشت. البته این قابلیت در نسخه حرفه ای وجود دارد و با هزینه ای ناچیز می توانید از آن بهره مند شوید.

آموزش راه اندازی افزونه SMTP Pro

تا این جای مقاله با این پلاگین حرفه ای و قابلیت های آن آشنا شدید و اکنون زمان آن رسیده است که با نحوه راه اندازی آن آشنا شوید. برای استفاده از نسخه رایگان این پلاگین کافی است آن را از طریق پیشخوان وردپرس و بخش نصب پلاگین راه اندازی کنید. در این صورت به صورت مستقیم از پیشخوان دانلود می شود و آخرین نسخه آن بر روی سایت شما نصب می شود. برای نصب نسخه حرفه ای این پلاگین هم کافی است آن را از طریق مارکتی خریداری کنید و بر روی سایت وردپرسی خود نصب کنید.

بخش تنظیمات افزونه SMTP Pro

در این بخش شما می توانید افزونه SMTP Pro را تنظیم کنید و متناسب با نیاز خود سرویس دهنده ایمیل مناسبی را به آن متصل کنید. این تنظیمات عبارتند از:

License

در این بخش شما می توانید تنظیمات مربوط به لایسنس افزونه را وارد کنید که در صورت خریداری از مارکت معتبر، کد آن در اختیار شما قرار می گیرد.

  • License Key: در این بخش کد خود را وارد کنید و سپس بر روی Verify Key کلیک کنید تا لایسنس شما فعال شود.
Mail

این بخش مربوط به تنظیمات ارسال ایمیل است که می توانید تنظیمات آن را متناسب با نیاز و نام برندتان انتخاب کنید.

  • From Email: در این بخش می توانید ایمیلی که می خواهید به کاربران نمایش داده شود را انتخاب کنید.
  • Force From Email: در این بخش می توانید انتخاب کنید که ایمیل شما در این ایمیل کاربران نمایش داده شود.
  • From Name: در این بخش می توانید نام ارسال کننده ایمیل را که نام کسب و کار یا برندتان است، انتخاب کنید.
  • Force From Name: در این بخش می توانید انتخاب کنید که نام برند شما به عنوان ارسال کننده ایمیل نمایش داده شود.
  • Return Path: در این بخش می توانید مسیر بازگشت کاربران را انتخاب کنید که ایمیل آن ها به ایمیل دلخواه شما ارسال شود.
  • Set the return-path to match the From Email: در این بخش می توانید انتخاب کنید که با این گزینه پاسخ ارسالی کاربران به همان ایمیل، به ایمیل شما ارسال شود.
  • الفبای بازاریابی ایمیلی به زبان ساده
Mailer

در این بخش باید سرویس دهنده ایمیلی را که می خواهید انتخاب کنید تا ایمیل از طریق آن ارسال شود.

  • Default (none): با انتخاب این گزینه در افزونه SMTP Pro از هاست شما برای ارسال ایمیل استفاده می کند که احتمال اسپم شدن آن زیاد است. بنابراین پیشنهاد می کنیم از سرویس های ارسال ایمیل دیگر استفاده کنید.
  • smtp.com: با انتخاب این گزینه می توانید از تنظیمات مربوط به سرویس دهنده ارسال ایمیل SMTP.com استفاده کنید.
  • API Key: با انتخاب این سرویس دهنده و تنظیم آن به شما API مربوط به آن ارائه می شود که در این بخش باید وارد کنید.
  • Sender Name: در این بخش می توانید نام ارسال کننده ایمیل را که نام کسب و کار یا برندتان است، انتخاب کنید.
  • Get Started with SMTP.com: در این بخش می توانید با کلیک بر روی آن، وارد بخش تنظیمات مربوط به این سرویس دهنده شوید.
  • Sendinblue: در این بخش می توانید تنظیمات مربوط به سرویس دهنده Sendinblue را انتخاب کنید.
  • Get Sendinblue Now (Free): با کلیک بر روی این بخش می توانید تنظیمات مربوط به این سرویس دهنده را دریافت کنید.
  • API Key: برای استفاده از این سرویس کافی است API مربوط به این سرویس را در این بخش وارد کنید.
  • Mailgun: این بخش مربوط به سرویس دهنده Mailgun است که می توانید انتخاب کنید.
  • Private API Key: در این بخش باید API مربوط به این سرویس دهنده را انتخاب کنید.
  • Domain Name: در این بخش باید دامنه مربوط به سایت یا کسب و کار خود را جهت تنظیم این سرویس دهنده انتخاب کنید.
  • Region: در این بخش باید ناحیه مربوط به کسب و کار خود را جهت تنظیم این سرویس دهنده انتخاب کنید.
  • API Key: در این بخش باید API مربوط به این سرویس دهنده و سایت خود را که از طریق سایت دریافت کرده اید، انتخاب کنید.
  • Amazon SES: این بخش مربوط به سرویس دهنده Amazon SES است که می توانید تنظیمات آن را انجام دهید.
  • Gmail: این بخش مربوط به سرویس دهنده Gmail است که باید آن را تنظیم کنید.
  • Client ID: در این بخش باید آیدی مربوط به تنظیمات این سرویس دهنده را انتخاب کنید.
  • Client Secret: در این بخش باید کد سکرت مربوط به این سرویس دهنده که هنگام تنظیم افزونه به شما داده می شود را وارد کیند.
  • Authorized redirect URI: در این بخش لینک مربوط به استفاده از افزونه از این سرویس دهنده آماده است که نیازی به تغییر آن نیست.
  • Outlook: این بخش مربوط به سرویس دهنده Outlook است که می توانید تنظیمات آن را انجام دهید.
  • Zoho Mail: این بخش مربوط به سرویس دهنده Outlook است که در صورت استفاده باید آن را تنظیم کنید.
  • Region: در این بخش باید ناحیه مربوط به کسب و کار خود را وارد کنید.
  • Client ID: در این بخش باید آیدی مربوط به این سرویس دهنده را که هنگام تنظیم به شما ارائه می شود را انتخاب کنید.
  • Client Secret: در این بخش هم باید Client Secret که به شما ارائه می شود را وارد کنید.
  • Other SMTP: اگر قصد استفاده از SMTP دیگر نظیر سرور اختصاصی برای ارسال ایمیل را دارد، این بخش را بایدی تنظیم کنید.
  • SMTP Host: در این بخش باید SMTP مربوط به هاست یا سرور موردنظر خود را وارد کنید.
  • Encryption: در این بخش باید رمز مربوط به آن سرور را وارد کنید.
  • SMTP Port: در این بخش باید پورت مربوط به SMTP که روی سرور شما ایجاد شده است را انتخاب کنید.
  • Auto TLS: در این بخش می توانید مشخص کنید که سرور شما از SSL پشتیبانی می کند یا خیر!
  • Authentication: در این بخش می توانید تنظیمات مربوط شناسایی سرور خود را فعال کنید.
  • SMTP Username: در این بخش باید نام کاربری مربوط به SMTP سرور ایمیل خود را وارد کنید.
  • SMTP Password: در این بخش باید رمز عبور مربوط به SMTP سرور ایمیل خود را وارد کنید.
  • صفحات فرود و نحوه ادغام آن با ایمیل مارکتینگ

در نهایت کافی است تنظیمات انجام شده را ذخیره کنید تا از این به بعد ایمیل شما از طریق سرور مورد نظر ارسال شود.

بخش Email Log

این بخش مربوط به خطاهای ارسال ایمیل است! اگر ایمیل های ارسالی شما با مشکل مواجه می شوند، کافی است در این بخش خطاها را مشاهده کنید و سپس به کمک یک متخصصان یا خودتان آن را رفع کنید. معمولاً این خطاها مربوط به ارسال ایمیل از سرور خودتان پیش می آید و کمتر هنگام ارسال ایمیل از طریق سرویس دهنده های ایمیل با خطا مواجه می شوید.

بخش آزمایش ایمیل

در این بخش می توانید برای ایمیلی که مربوط به خودتان است، ایمیل تست ارسال کنید تا عملکرد افزونه SMTP Pro را ببینید. البته این تنظیمات پس از تنظیم سرویس دهنده ایمیل مورد نظر شما امکان پذیر است تا بتوانید عملکرد تنظیمات انجام شده را ببینید.

  • ارسال به: در این بخش کافی است ایمیل موردنظر خود را وارد کنید تا ایمیل را در آن دریافت کنید.
  • HTML: در این بخش می توانید مشخص کنید که ایمیل شما به صورت HTML ارسال شود یا خیر! اگر می خواهید ایمیل های شما از HTML پشتیبانی کند، این گزینه را تیک بزنید.

در این مقاله به بررسی کامل افزونه STMP حرفه ای پرداختیم و نحوه تنظیم آن را بررسی کردیم. اگر سوالی دارید، کافی است به پشتیبان ایمیل بزنید تا پاسخ شما را در مدت زمان کوتاهی بدهد.

 

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *