باتوجه به محبوبیت اینستاگرام، بازاریابان حوزه دیجیتال تمرکز زیادی بر روی آن دارند و با استفاده از آن توانسته‌اند به افزایش درآمد و مشتریان خود کمک زیادی کنند. در واقع اینستاگرام یک ابزار برای افزایش فروش است و این مسئله با افزایش تعامل کاربران اتفاق می‌افتد! افزایش تعامل کاربران نیز با استفاده از تولید محتوای جذاب و قدرتمند برای آنها شکل می‌گیرد .تولید محتوای منظم به معنای انتشار منظم مطلب در زمان‌های خاص است تا کاربران بتوانند هنگام بازدید از صفحه اینستاگرام شما با محتوای جدید و حرفه‌ای روبرو شوند. در این مقاله قصد داریم به بررسی استراتژی اینستاگرام بپرازیم تا بتوانید صفحه خود را تا حد زیادی بهبود ببخشید و کاربران را تشویق به اشتراک‌گذاری نظرشان در مورد پست‌هایتان کنید.

کاربردهای مختلف اینستاگرام برای کاربران

اینستاگرام به عنوان یکی از شبکه‌های اجتماعی که کاربران مختلفی در آن فعالیت می‌کنند، کاربردهای مختلفی دارد. بسیاری از کاربران تنها برای سرگرمی از آن استفاده می‌کنند اما جالب است بدانید ارائه خدمات یا محصولات کسب‌وکار خود برای خود و خرید از شما نیز برای آنها نوعی سرگرمی به شمار می‌آید! اگر به آمار و ارقام کسب‌وکارهای موفق اینستاگرام نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که کسب‌وکارهای زیادی وجود دارند که تنها از طریق اینستاگرام محصولات یا خدمات خود را به فروش می‌رسانند. در این بخش قصد داریم به بررسی کاربردهای مختلف اینستاگرام برای کاربران و کسب‌وکارهای مختلف بپردازیم تا بتوانید مسیر پیشرفت را برای کسب‌وکار خود بر اساس نیاز و هدف خود پیدا کنید

  • اینستاگرام اوقات فراغت و سرگرمی کاربران را تشکیل می‌دهد: اگر بخواهیم به مهم‌ترین کاربرد اینستاگرام برای کاربران آن اشاره کنیم، به جرات می‌توانیم بگوییم اینستاگرام تنها یک تفریح و سرگرمی برای اکثر کاربران است! بسیاری از کاربران از اینستاگرام تنها به عنوان یک ابزار برای گذراندن وقت، دیدن و به اشتراک‌گذاری تصاویر یا ویدیوهای خود نگاه می‌کنند. از طرفی جالب است بدانید باتوجه به آمار و تعداد بسیار بالای این دسته از کاربران، بخش بزرگی از مشتریان کسب‌وکارهای اینستاگرامی را همین دسته از کاربران تشکیل می‌دهند.
  • اینستاگرام یک ابزار ارتباطی برای کاربران است: برخی دیگر از کاربران وجود دارند که از اینستاگرام به عنوان یک ابزار بسیار قدرتمند در زمینه برقراری ارتباط با دوستان خود یاد می‌کنند! همچنین این افراد می‌گویند باتوجه به قابلیت دسترسی به افراد مختلف در سراسر دنیا، امکان آشنایی با افراد با فرهنگ‌ها، زبان‌ها و کشورهای دیگر نیز می‌توان ارتباط برقرار کرد و این مسئله بیان‌گر قابلیت ارتباط اجتماعی در اینستاگرام است.
  • اینستاگرام محلی برای نمایش محصولات یا خدمات کسب‌وکار آنلاین شما است: اینستاگرام یکی از مهم‌ترین ابزارهایی است که بازاریابان حوزه دیجیتال از آن به خوبی استفاده می‌کنند! در واقع کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ از اینستاگرام به عنوان ویترین محصولات خود یاد می‌کنند و قابلیت نمایش آن به میلیون‌ها انسان را حائز اهمیت زیادی می‌دانند. قابلیت یافتن مخاطبان هدف محصولات شما یکی دیگر از مهم‌ترین مسائلی است که به شما کمک می‌کند تا بتوانید سرمایه تبلیغات خود را هدفمند و با بالاترین بازدهی هزینه کنید! امروزه هزینه تبلیغات باید به گونه‌ای باشد که در مرحله اول سرمایه اولیه در مدت زمانی کوتاه بازگردد و پس از آن بیشترین درآمد ممکن را برای شما داشته باشد. اینستاگرام دقیقا همان چیزی است که می‌توانید مخاطبان هدف خود را با استفاده از ابزارها و در نظر گرفتن موضوع صفحات مختلف در نظر بگیرید و تبلیغات محصول یا خدمات خود را به آنها نمایش دهید.
  • معرفی ابزارهای مفید برای کسب‌وکارها نوپا – بخش اول
  • اینستاگرام محلی برای نمایش صحنه پرده کسب‌وکار است: اینستاگرام می‌تواند محلی برای نمایش پشت صحنه فعالیت‌ها شما و تیم کاری‌تان است! در واقع در صفحه خود می‌توانید از افراد تیم تصاویر یا ویدیو قرار دهید و به کاربران خود حس مسئولیت‌پذیری را منتقل کنید و محبوبیت خود را در میان کاربران و مخاطبان خود چند برابر کنید.
  • اینستاگرام یک تلوزیون برای نمایش فعالیت‌ها، محصولات و خدمات به کاربران است: با وجود آن‌که دیگر زمان تبلیغات تلوزیونی به پایان رسیده است، اما اینستاگرام به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای در دسترس با تعداد کاربران بسیار بالا، یک تلوزیون بسیار بزرگ به حساب می‌آید! این شبکه به برندسازی کسب‌وکار شما کمک زیادی می‌کند و امکان رساندن صدای خود به مخاطبان وجود دارد.
  • کدام شبکه‌های اجتماعی برای کسب وکار شما مناسب‌اند؟

بازاریابی آنلاین خدمات و محصول پس از کیفیت محصول مهم‌ترین بحث و دغدغه هر کسب‌وکاری را تشکیل می‌دهند و شبکه‌های اجتماعی بخش بزرگی از این مسئله را شامل می‌شوند. کاربران در شبکه‌های اجتماعی سرگرم می‌شوند، مطالب جدید یاد می‌گیرند، محصولات برندها و صفحات مختلفی را مشاهده می‌کنند و در نهایت محصولات آن صفحه را خریداری می‌کنند. تمامی این موارد سبب شده است تا اینستاگرام که یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در میان کاربران است، به بزرگترین و محبوب‌ترین شبکه اجتماعی برای فعلان حوزه بازاریابی آنلاین باشد. بروزرسانی منظم و ارائه محتوای مفید، نیازمند داشتن استراتژی مناسب است و عدم آشنایی با استراتژی اینستاگرام باعث می‌شود تا نتوانید به اندازه موردنظر خود پیشرفت کنید. در مقالات بعدی به ادامه مبحث استراتژی محتوا خواهیم پرداخت که امیدواریم بتوانید یک صفحه اینستاگرام پر رونق و پرفروش را برای خود ایجاد کنید.

طراح گرافیک و وب‌سایت، متخصص تولید محتوای حرفه‌ای در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت، سئو

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *