اضافه کردن امضا به ایمیل، می‌تواند به ایمیل‌هایی که می‌فرستید شخصیت بدهد و همچنین راه‌های ارتباطی با شما را به اختصار در دسترس گیرنده ایمیل قرار دهد. Gmail نیز امکان قرار دادن امضا در ایمیل‌های خود را قرار داده است، اما آیا می‌دانستید که می‌توانید چندین امضا در Gmail قرار دهید و از آن‌ها به صورت جداگانه استفاده کنید تا در همه‌ی ایمیل‌ها امضای شما یکسان نباشد؟

آموزش ساخت چند امضا در Gmail

برای شروع مرورگر خود را باز کرده و به آدرس جیمیل بروید. سپس با زدن روی آیکون تنظیمات که به شکل یک چرخ دنده است و در تصویر زیر به نمایش گذاشته شده، گزینه‌ی Settings را انتخاب نمایید.

در برگه General به سمت پایین صفحه اسکرول کنید تا به Signature برسید. امضایی که الان از آن استفاده می‌کنید یا به طور کلی امضای اصلی با نام My Signature در اینجا ذخیره شده است که با زدن روی آیکون مداد می‌توانید آن را ویرایش کنید یا با زدن روی آیکون سطل آشغال می‌توان آن را پاک کنید. ابتدا امضای اصلی خود را ویرایش کنید و چیزی که مد نظر دارید را وارد نمایید.

حالا برای اضافه کردن امضای جدید، روی Create New کلیک کنید تا یک امضای جدید به لیست خود اضافه نمایید.

در پنجره‌ای که باز می‌شود اسم دلخواه خود برای امضا را وارد کرده و سپس Create را بزنید.

حالا که امضای جدید را ساختید می‌توانید محتوای آن را تایپ کرده یا با ابزارهایی که برای ساخت امضا استفاده می‌شوند، چیزی بسازید و آن را در این مکان قرار دهید. محتوای امضا را بر اساس استفاده‌ای که از این امضا خواهید داشت انتخاب کنید.

مدیریت امضاهای مختلف در Gmail

همانطور که گفتیم، شما همیشه می‌توانید به بخش امضاها برگشته و آن‌ها را ویرایش کرده یا این که هر کدام که دیگر به آن‌ها احتیاج نداشتید را پاک کنید. اما یکی از نکات مهم، تغییر امضای پیش‌فرض در Gmail است. برای این کار دوباره باید به برگه General Settings بروید و در بخش signature، زیرگزینه‌ی Signature Defaults ایمیل مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس در زیر، امضاهای مورد نظر خود برای بخش‌های مختلف را انتخاب نمایید. به این ترتیب امضای پیش‌فرض به گزینه‌ی جدید تغییر می‌کند.

در آخر به پایین صفحه آمده و روی Save Changes بزنید تا تغییراتی که دادید، ذخیره شود.

تغییر امضا در Gmail

برای این که بتوانید در زمان نوشتن ایمیل امضای خود را تغییر دهید، باید روی سه نقطه در زیر پنجره‌ی جیمیل کلیک کرده و در گزینه‌هایی که برایتان به نمایش در می‌آید، Insert Signature را زده و سپس امضای مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

شما از همین پنجره می‌توانید با زدن روی Manage Signatures به بخش مدیریت امضاها بروید.

البته این گزینه مثل بسیاری از امکانات گوگل که تازه به سیستم Gmail اضافه می‌شود، ممکن است در اول کار برای همه در دسترس نباشد و به مرور برای تمامی اکانت‌ها فعال می‌گردد.

Join the Conversation

1 Comment

  1. سلام خیلی خوب و جامع بود. فقط اینجا تونستم تغییر امضای پیش فرض رو پیدا کنم.پنمی دونم چرا با اینکه چند بار رفته بود به بخش تغییر امضا، حواسم به این گزینه نشده بود.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *