اگر شما هم از آن دسته کاربرانی هستید که از جیمیل خود استفاده‌‌ی بسیار و بعضا مهمی می‌کنید، حتما باید بدانید که چطور می‌توان یک نسخه پشتیبان از این نامه‌های مهم اینترنتی تهیه کرد.

شاید با خود بگویید با توجه به سرویس ذخیره‌سازی ابری و تقریبا محال بودن از دست رفتن ایمیل‌ها در اکانت گوگل، چرا باید همچین کاری انجام بدهید. جواب ساده است: اگر ایمیل شما هک شود امکان این وجود دارد که ایمیل‌های مهم شما برای همیشه از دست بروند. کافی است نسخه پشتیبانی از ایمیل‌هایتان داشته باشید تا از پیامدهای بعضا بسیار مخرب این‌چنینی در امان باشید.

ابتدا نگاهی به ابزار داخلی Gmail برای انجام این مهم می‌پردازیم که به شما اجازه می‌دهد تا اطلاعات بخش‌های مختلف را بر روی کامیپوتر خود دانلود کنید. برای انجام این کار Gmail  ابتدا پیغام‌های شما را داخل یک فایل فشرده قرار می‌دهد تا دانلود آن راحت باشد:

  • در اکانت Gmail خود لاگین کنید
  • در بخش personal info & privacy section روی control your content کلیک کنید.
  • سپس در بخش download or transfer your content section گزینه دانلود را پیدا کرده و برای ساخت فایل فشرده رویش کلیک کنید.

  • با این کار یک صفحه جدید باز می‌شود که امکانات زیادی برای دانلود اطلاعات موجود در اکانت به شما می‌دهد، اما با توجه به اینکه شما تنها ایمیل‌هایتان را نیاز دارید هیچ کدام را انتخاب نکنید.
  • به پایین صفحه اسکرول کرده و گزینه just the option for mail را انتخاب کنید.
  • در این مرحله می‌توانید بر اساس پارامترهایی که در نظر دارید، ایمیل‌هایی که در فایل خروجی قرار می‌گیرند را انتخاب کرده و در نهایت آن را برای دانلود آماده کنید.
  • چگونه می توانیم حساب گوگل یا جیمیل خود را به خوبی پاک کنیم؟

بسیاری از کاربران از برنامه‌های جانبی ایمیل و اتصال آن به Gmail استفاه می‌کنند، از جمله این برنامه‌ها می‌توان به Thunderbird، Mailbird یا اوت‌لوک اشاره کرد که با اتصال آن‌ها به اکانت خود و همگام سازی‌شان با Gmail  می‌توانید از امکانات آن‌ها مخصوصا برای داشتن یک نسخه پشتیبان استفاده کنید.

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *