با این که تلگرام به اپلیکیشنی امن که به شدت روی حریم خصوصی حساس است معروف بوده، اما یکی از چیزهایی که کمی برای بعضی‌ها در زمینه‌ی حریم شخصی توی ذوق می‌زند این است که حتما باید شماره تلفن خود را برای عضویت و استفاده از این پیام‌رسان وارد کنید. تلگرام برای تایید شما از ارسال پیغام متنی یا صوتی به شماره‌ی تلفنتان استفاده می‌کند و به همین دلیل استفاده از شماره تلفن واجب است، اما آیا راهی هست که این مسیر را دور زده و شماره‌ی خود را وارد نکنید؟

قبل از هر چیز باید یادآوری کنیم که تلگرام بعد از ثبت نام در این پیام‌رسان دیگر با شماره تلفن شما کاری ندارد. اما اگر اصلا دوست ندارید شماره تلفن خود را به تلگرام بسپارید، راهی هست که بتوان این موضوع را دور زد.

استفاده از تلگرام بدون استفاده از شماره خودتان

واقعیت این است که در نهایت شما به یک شماره تلفن احتیاج دارید، اما می‌توان به جای استفاده از شماره خط خودتان، به سراغ یکی از سرویس‌های ارائه شماره مجازی بروید و از آن‌ها استفاده کنید. بعد از نام نویسی در این سیستم، امکان دریافت پیغام متنی یا شماره تلفن از آن را خواهید داشت و در نهایت می‌توانید اکانت خود را ثبت کرده و از این پیام‌رسان استفاده کنید.

چند برنامه و سرویس مختلف برای این منظور وجود دارد که ما کار با Google Voice را به شما یاد خواهیم داد و در نهایت چند برنامه‌ی دیگر را نیز در انتخاب به شما معرفی می‌کنیم.

Google Voice

Google Voice‌ سرویسی بر پایه وب است که به کاربران خود اجازه می‌دهد تا با استفاده از یک شماره‌ی مجازی، پیغام یا حتی تماس دریافت کنند. البته برای این که از Google Voice استفاده کنید، حتما باید یک اکانت گوگل داشته باشید.

اگر اکانت دارید که هیچ اگر نه یکی بسازید و سپس به Google Voice‌ بروید و با اکانت خود ورود کنید. حالا یکی از شماره‌های موجود را انتخاب نمایید.

سپس به تلگرام بروید و برای ثبت نام شماره‌ای که در Google Voice انتخاب کرده‌اید را وارد کنید تا کد برای شما ارسال شود.

بعد از مدتی می‌بینید که کد مربوطه به Google Voice ارسال شده و در آن صفحه برای شما به نمایش در خواهد آمد.

با وارد کردن کد مورد نظر، ثبت نام شما تکمیل شده و به این ترتیب می‌توانید بدون نیاز به وارد کردن شماره تلفن خود، در تلگرام یک اکانت جدید بسازید.

TextNow

یکی از برنامه‌های بسیار محبوب برای گرفتن شماره‌ی مجازی TextNow است و خیلی از کاربران برای ثبت نام در جاهای مختلف که به شماره تلفن احتیاج دارد، از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند.

این برنامه در نسخه‌های رایگان خود می‌تواند به خوبی مشکل شما را در زمینه‌ی ثبت نام برای تلگرام حل کند، اما اگر بخواهید شماره تلفن مجازی خود را برای خود نگه دارید، می‌توانید پولی این برنامه را تهیه کنید.

FreePhoneNum.com

این سایت یکی دیگر از گزینه‌های محبوب برای گرفتن شماره تلفن‌های مجازی است. شماره‌های متعددی در این سرویس وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، اما این شماره‌های به سرعت دست به دست می‌شوند و برای مواقعی که می‌خواهید کاری شخصی یا مهم با اکانت خود انجام دهید، اصلا خوب نیستند.

FreePhoneNum بیشتر به درد ساخت اکانت‌های موقت می‌خورد. Receive SMS نیز یک همچین سرویسی است که برای مدتی یک شماره تلفن به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد اما با توجه به این که برای این کار باید در سایت ثبت نام کنید، کمی سرعت دست به دست شدن شماره‌ها در آن نسبت به FreePhoneNum کم‌تر است.

Join the Conversation

1 Comment

  1. بقیه رو نمیدونم،اما این اپ TextNow قابلیت ثبت نام با شماره راگانش رو رو تلگرام نمیده.
    سپاس از شما

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *